oh,oh,oh, wat lekker buiten gereden.............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 17:39

o.k. dit bericht interesseert waarschijnlijk niemand, maar ik moet het even van de daken schreeuwen Haha!

Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk buiten gereden vandaag. Mijn Macje is pas 4 en vorig jaar hebben we al eens voorzichtig een paar buitenritjes gemaakt, maar niet langer dan 3 kwartier omdat het nog zo'n ukkie was.

Toen heb ik een hele tijd niet gereden omdat eerst Mac en later ikzelf geblesseerd was. In die paar maanden "stilstaan" was al mijn oude paardenangst weer terug gekomen.

Maar mijn goede voornemen voor dit jaar was dat ik nu eindelijk eens helemaal wilde gaan genieten van onze fijne paarden. Bang of niet bang Scheve mond\ . Mijn belangrijkste doelstelling was hele lange buitenritten maken in de zomervakantie.

Die vakantie is inmiddels begonnen en we hebben er al diverse lekkere ritten opzitten. Maar vandaag voor het eerst zat ik er echt de hele weg super relaxed op. In de galop durfde ik Mac zelfs op te jagen (en dan ook nog controle houden, dat voelt lekker !!)

We moeten hier in de buurt (Soest / Baarn / Lage Vuursche) best vaak een drukke weg oversteken met vel vrachtwagens en dat gaat gelukkig super met Mac.

Eerder werd hij in het bos wel onrustig omdat hij aan 1 van zijn eerste bosritjes verlatingsangst over gehouden heeft. Slecht advies van iemand die toen met ons mee was: Harold moest met Rainbow weggalopperen en ik moest met Mac achterblijven. Was een goede oefening tegen plakken. Nou, Mac flipte helemaal van paniek en dat is hij nog steeds niet vergeten Huilen

Vandaag was Mac voor het eerst de hele weg rustig. Hij liep netjes met zijn koppie omlaag en ik kon hem een lange teugel geven. En we hebben lekker door de grote plaasen in het bos gedraafd en gegaloppeerd. Lekker, ik zat tot aan mijn kruintje onder de spetters!!!

Nou ja, op naar de Veluwe nu! Eens kijken of we achter de wilde zwijnen aan kunnen *LOL*


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:21

Dat klinkt leuk zeg! Je bent vast trots op Mac dat ie zo braaf was! Haha! Ik wil ook naar het bos...

Sandra_H

Berichten: 2711
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 18:24

Oh, wat klinkt dat heerlijk Lachen Lachen
En ik de hele dag maar op m'n werk (binnen!) zitten... Boos!
Zelf heb ik een paar weken terug m'n eerste "echte" buitenrit gemaakt met Sam (heb hem vanaf maart, nog niet zo heel lang dus)en op wat kleine dingetjes na was het geweldig! Helaas heeft hij vorige week de teugel van m'n gewone (engelse) hoofdstel doorgeknaagd toen ik ff niet oplette, dus ik moet nog nieuwe kopen voor ik weer naar buiten kan want dat durf ik nog niet goed met m'n bosal. Maar nu wil ik eigenlijk liever een westernhoofdstelletje Haha!
Verder kon ik met hem buiten nog niet continue met een los teugeltje rijden, hij was best gespannen (was nog nooit in het recreatiegebied geweest) maar dat is uiteindlijk wel m'n streven. Ook ben ik van plan om straks wat meer buiten te gaan trainen. De (buiten)bak wordt natuurlijk best saai voor hem op een gegeven moment, dus een beetje trainen het bos (nouja) lijkt me wel wat.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 06:40

Oh Vikki, jouw tijd komt nog wel!!! Ik zal je hier zoveel laten rijden dat je geen bos meer kan zien, hahahaaa *LOL*
Nee, effe zonder dollen... Het is altijd leuk om een bosrit te maken. Hier is het ook zo lekker om een bosrit te maken. Je komt nooit geen hond tegen. Heerlijk!!! Het is altijd zo relaxed... Ik zou het vaker moeten doen.
Wat geeft dat toch een lekker gevoel als je goed met je paardje en relaxed hebt gereden?? Ik ben ook een keer per ongeluk wilde zwijnen tegen gekomen toen ik die 5 jarige QH/arabier had. Ik had toen 6 honden bij me en die gingen er wel achter aan. HELP!!! Ze hadden een jong biggetje te pakken. Ik kon met geen mogelijkheid 6 honden vast houden + een paard om dan het biggetje los te laten. Ik heb hem dus op het zadel vastgebonden (met de halsbanden van de honden *LOL* ) en mee naar huis genomen. We hebben hem weggegeven aan een vriend van ons en toen dat biggetje volwassen was, hebben we hem aan het spit gehangen. Was heel erg lekker moet ik zeggen. Dus veel geluk met je wilde zwijnen Marianne Knipoog
Heel leuk dat je zo lekker met je paardje hebt gereden. Daar tekent iedereen toch voor????

groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:50

Hoezo dat interesseert waarschijnlijk niemand? Man, dit is nou juist waar het bij velen van ons om draait: lekker met je diertje bezig zijn, genieten van je omgeving.... *zucht* Heerlijk juist! Lekker van genieten hoor, en ook lekker over blijven schrijven, ik geniet mee vanuit m'n kantoor.....

Sonja

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:56

Zie je nou wel Marianne!!! Iedereen geniet net zoveel als jij *LOL*

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:33

Buitenrijden vind ik een van de fijnste dingen die er zijn!!! Helemaal na een dag hard werken op zo'n dufkantoor. Je vergeet alles om je heen. HEERLIJK!!! Vingers aflikken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers