Eerste B-E les gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Eerste B-E les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 11:06

En het viel mee Haha!

Eindelijk de knoop door gehakt om hier mee te beginnen, gezien mijn rij-examen trauma Scheve mond Maar het ging lekker, examen wordt ook al aangevraagd. Rijschool heeft voor t E rijbewijs een slagingspercentage van 80%, wat ik vast naar beneden zal helpen Haha!

Anyway, voor de mensen die het inmiddels hebben, hoeveel lessen (uren)hebben jullie gehad? Volgens de instructeur zou ik namelijk op ongeveer 7-8 uur uitkomen, t leek me zo weinig namelijk!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:16

ik heb een volle dag gelest (8 uur) en de volgende dag examen gedaan en geslaagd. IK had wel al 10 jaar mijn B rijbewijs en veel ervaring.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:16

Klopt wel ongeveer. Je hebt er ook niet zoveel nodig... Of je moet de eerste keer bruut zakken net als bij mij het geval was Haha! (Meer door de zenuwen, dan door onkunde...)

Maar in principe is het een kwestie van het sturen doorkrijgen, dat hoeft niet zoveel tijd te kosten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:23

wat echt essentiele is is dat je laat zien verantwoord met die combinatie de weg op te kunnen. Als je verantwoord met die aanhanger omgaat in bochten en verkeerssituaties ben je al 90 % geslaagd. Ik spreek uit ervaring, het bochtje achteruit had ik verkl**t (recht acheruit ging wel goed) en van de ergernis daarover sloeg ik nog bijna een straat in die verboden in te rijden was. En toch geslaagd, omdat ik verder netjes reed.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:44

Ik had ook ongeveer zoveel lessen nodig.

Voor de rest sluit ik me bij Lielle aan. Verkeersinzicht wordt hoger ingeschat dan de bijzondere verrichtingen. Ik kon me zelfs 3 foutjes permitteren. Eerst vergat ik van de zenuwen de remproef waar hij me zelf even opmerkzaam opmaakte "vergeet je niet iets?"
Mijn bochtje achteruit ging moeizaam en ik nam bij het wegrijden een klein stoepje mee Schijnheilig

Maar omdat hij mijn verkeersinzicht heel goed vond rekende hij me dat niet aan.
Ik had wel al 14 jaar rijervaring.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:06

oh leuk!!!!!!
ik ga volgende week woensdag m'n eerste B-E lesje doen!!!!!!!
M'n gewone rijbewijs heb ik al 10 jaar, maar dat is misschien eerder een nadeel dan een voordeel..................slechte gewoontes aangeleerd.

Succes ermee hoor!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:43

Wat gaaf zeg, dan kun je dus zelf met Ironique op stap! Lijkt me echt heerlijk, ben je lekker onafhankelijk.

Succes!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:51

Fijn dat het zo goed ging. Ik hoef dus niet op te passen hier in de buurt? Tong uitsteken Waar en bij wie rijd je overigens nu?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:29

Ik wil dit ook nog gaan doen, maar zal nog even moeten sparen. Ik reken namelijk weer op 4 examens, net zoals de vorige keer.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:27

Ik heb iets van 7 lessen gehad, los van elkaar. Het was in het begin even wennen, maar nu weet ik niet beter meer! Succes met je examen, je zult vast en zeker slagen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:31

Hahahahah en geen fietsers geschept? Knipoog

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:58

Ik heb hem vorige week vrijdag gehaald. Het viel allemaal reuze mee. Ik heb een tijd geleden even een keer een les gehad om te kijken hoe het ging. Dat ging goed en ik heb dan ook niet eerder weer gereden dan op de dag van het examen. In totaal heb ik 5 uur les gehad.

Zorg er voor dat je goed in de spiegels kijkt. Je moet de achterkant van de aanhanger goed in de gaten houden. Voor je het weet zit er een fietser naast je. En ver vooruit kijken, dus zorgen dat je de combinatie rollende houd als dat mogelijk is.

Succes in ieder geval

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:22

Ja Nienke, waar rijd jij nu? En waar moet je afrijden? Ik wil er van de zomer mee bezig...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:04

Ik had 5 uur,
met afrijden had ik een ingreep maar omdat ik zo onwijs goed keek (ook al deed ik er dus schijnbaar weinig mee Tong uitsteken Schijnheilig ) ben ik toch in 1 keer geslaagd!

Zie anders even of je thusi een keertje bijzondere verrichtingen kunt oefenen...
Achteruit rijden en steken kun je niet leren, je moet er gevoel voor hebben en als je dat niet hebt kan jue dat wel ontwikkelen door veel te doen!
Het zou zonde zijn om veel van je lesuren daar aan te verspillen.

Succes er mee!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:22

6 lessen, gewoon losse lessen. in 1 keer geslaagd.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:31

Oh jee, iedereen met zijn jaren rijervaring....ik moet het ook gaan halen, maar heb pas 1,5 jaar rijbewijs en rijervaring dus.... Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:36

Je klonk ook erg opgelucht dat het zo lekker ging! Nou dat examen nog, maar goed, inmiddels heb je de nodige ervaring met rijexamens (net als ik overigens). Tong uitsteken

Ik zal dit topic ff doorsturen aan m'n zusje, die wil binnenkort ook voor haar E.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:47

Ik heb vorige week ook mijn eerste rijles met een aanhanger gehad! Ik heb over een maandje nog een les en daarna een ochtend les voor het examen. Misschien kunnen we nog wat tips uitwisselen! Succes in ieder geval de volgende keer!

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 15:12

Hier zijn ook al een paar topics over geweest, dus misschien is het intressant om ook even via de zoekfunctie op bokt te zoeken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 15:16

joyce B schreef:
Ja Nienke, waar rijd jij nu? En waar moet je afrijden? Ik wil er van de zomer mee bezig...


Ik rijd bij Boonstra (De Toekomst), in een VW Transporter. Totale combi is 11 meter lang, best veel, dat red de auto van mn vader + trailer lang niet Haha!

Morgen moeten we met de trailer op pad, hoop dat ik naderhand nog ff mag oefenen van mijn vader Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:53

Fijn dat het zo goed ging. Dat geeft je toch een rustiger gevoel denk ik.

Ik heb een dagcursus gedaan en dan een paar dagen later examen. Ik heb het toen ook gehaald. Maar achteraf zou ik het de volgende keer toch net dan als jij, een aantal keren lessen ipv een hele dag. ZO'n dag is behoorlijk vermoeiend.

Ik kreeg ook het idee dat het tijdens het examen er vooral om ging dat je veilig rijdt, en laat zien dat je weet dat er nog wat achter je auto hangt.
Succes nog met de volgende lessen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:45

Zouden jullie willen zeggen wat je er voor kwijt was?
Qua les en examen..en wat zo'n hele dag kost....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:54

Branca schreef:
Zouden jullie willen zeggen wat je er voor kwijt was?
Qua les en examen..en wat zo'n hele dag kost....

Ik geloof dat het samen iets van 1000 of 1100 gulden was...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 18:13

Ik betaal nu per uur € 42.50. Examen kost € 200, dus reken maar uit....

Ik hoop echt dat ik het snel haal, want wat een geld voor dat examen zeg!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:24

Ik ga eerst 20 maart maar even mijn B proberen te halen *LOL*
Daarna schrijf ik me meteen in voor mijn E. Voor de dagcursus is een wachttijd van een maand of drie dus ik kan in die tijd mooi wat oefenen Haha!