Manege visdonk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Manege visdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-06 17:57

Hoi op de zoekfuctie kan ik niets zien over manege visdonk.

Wie rijd of staat er op die manege en hoe is de ervaring.
Ik kom in de zomer 2 weken naar roosendaal, en heb verschillende adressen waar ik eventueel mijn paard kan stallen, waaronder deze manege.

Het gaat voor mij vnl over de uitrijmogelijkheden en de openingstijden, en de stallen e.d.

Liever geen topic waar namen van mensen in zwartgemaakt worden .

Nou brand maar los .

Groetjes Pharlap.


Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-06 18:46

Niemand?

Groetjes Pharlap.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re: Manege visdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-06 21:36

Hoi, er zijn toch wel mensen die hier rijden of staan met hun paard.
Het is oprechte belangstelling hoor .

Groetjes Pharlap.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:40

Ik ben er een paar keer geweest, maar vond het niet zo héél super, om eerlijk te zijn.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-06 21:42

Wil je antwoord onderbouwen?
Dus wat vond je er niet super aan dan?

Groetjes Pharlap.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-06 17:57

Nog steeds niemand?

Groetjes Pharlap.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:46

Nou, ik weet niet of het wel of geen goede manege is, want heb er nooit gereden ofzo. Alleen maar gekeken, maar ik voelde me er gewoon niet thuis.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-06 22:23

Oke, dat kan ook natuurlijk.
Bedankt voor je mening.

Groetjes Pharlap.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:39

Hoi,

ik heb jaren lang op deze manege gereden en vorig jaar gestopt toen ik mijn paard kocht. De manege ligt aan de bosrand. Als je van het terrein af rijd sta je gelijk in een lang bospad. Er zijn eigenlijk verschillende 'bossen' rond de manege en je kunt veel verschillende richtingen op. Meestal hoef je maar een paar keer een weg over te steken voor je in een 'nieuw' stuk bos bent. Vanuit de manege kun je heel makkelijk op de rucphense heide komen, dit is een heel groot bosgebied waar je uren kunt rijden! Je moet dan wel een stuk langs de weg en dan vervolgens over een onverhard padje tussen de weilanden en de weg. Wij reden met de manegelessen met lekker weer wel eens een keer naar die heide, maar daar moet je wel minstens 2 uur voor uittrekken.

Verder is er een 20x40 binnenbak aanwezig en een pas één jaar oude 20x60 buitenbak. Je paard kan dagelijks in de wei. De meeste manegeponies en paarden staan binnen en de meeste pensionpaarden staan buiten in de 'nieuwe' (1-2 jaar oud) overdekte stallen. Er zijn binnen twee wasplaatsen met water en een poetsplaats. Buiten zijn er ringen verankert in de muur waar je je paard met goed weer kunt vastzetten.

Er zijn 6 dagen in de week lessen. Vaak zijn de manege lessen in de avonduren, maar op woensdag, vrijdag (dacht ik) en zaterdag zijn er 's middags ook lessen. Maar je kunt altijd uitwijken naar de andere bak als er lessen zijn. In jouw geval gaat het over de zomerperiode en dan zijn er veel buitenritten dus zullen beide bakken regelmatig vrij zijn. Ook kun je, denk ik, zonder problemen met je paard aansluiten met een bosrit. Ik geloof dat de manege doordeweeks van een uur of 9 tot 10 - 11 uur 's avonds open is. Op zaterdag kan het best zijn dat de manege iets eerder sluit, maar dat weet ik niet zeker meer. Op zondags zijn er geen lessen, maar kunnen pensiongasten 's ochtends naar hun paarden gaan. 's Middags is de manege dan dicht.

Degene die de manegelessen geeft heeft een opleiding in Deurne gedaan. Het is mogelijk om op afspraak met je paard in de manegelessen mee te rijden. Ook kun je privéles nemen met je paard.

Dus al met al heb ik geen negatieve ervaring met deze manege. En mede door de ligging (in het bos) denk ik dat dit een leuke manege is om voor 2 weken naar toe te gaan in de zomer! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel! Voor meer info en foto's: www.manegevisdonk.tk


lizzy172

Berichten: 88
Geregistreerd: 28-09-05

Re: Manege visdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:33

Heej. Ik woon in Roosendaal en was daarom ook op zoek naar een manege/stalling in de buurt. Ik heb expres NIET voor Visdonk gekozen omdat alle stallen echt dicht zijn, dus er is geen mogelijkheid om met het hoofd uit de stal te hangen (wat ik wel heeeeeel belangrijk vind). En misschien nog belangrijker, de paarden komen vrij weinig buiten in de winter. Ik sta zelf op stal Borteldonk (misschien 100 meter verderop) en daar staan ze zodra het weer het toelaat buiten. Geen gezeur over een natte wei, want alles is gedraineerd.

Groetjes Lisette

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Manege visdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:20

lizzy172 schreef:
Heej. Ik woon in Roosendaal en was daarom ook op zoek naar een manege/stalling in de buurt. Ik heb expres NIET voor Visdonk gekozen omdat alle stallen echt dicht zijn, dus er is geen mogelijkheid om met het hoofd uit de stal te hangen (wat ik wel heeeeeel belangrijk vind). En misschien nog belangrijker, de paarden komen vrij weinig buiten in de winter. Ik sta zelf op stal Borteldonk (misschien 100 meter verderop) en daar staan ze zodra het weer het toelaat buiten. Geen gezeur over een natte wei, want alles is gedraineerd.


Ja, daar zit wel wat in! De voorkant en gedeeltelijk de zijkant is voorzien van spijlen, maar de paarden kunnen hun hoofd niet buitenhangen. In de vorige stallen (die ze gesloopt hebben) kon dit wel, dus raar dat ze dat nu ook niet zo gedaan hebben! In de winter komen de paarden niet vaak in de wei, maar Pharlap wil er eventueel in de zomer komen staan en dan gaan de paarden wel dagelijks naar buiten.

@ lizzy172: Wat raar dat ik stal Borteldonk niet ken als die zo dichtbij is Is dat toevallig als je op de visdonkseweg rijd en dan i.p.v. links het zandpad naar manege visdonk gewoon rechtdoor rijd? Ik zou graag meer over die stal wilen weten. Ik stuur je even een PB

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-06 23:48

Hoi, bedankt voor jullie reactie.
Het is inderdaad voor de zomer en dan gaan ze de wei op, is mij verteld door iemand van die manege.
Verder sta ik in Heenvliet bij een goede stal dus het is echt alleen voor een vakantie.

Groetjes Pharlap.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers