weekje Friesland, praktijkschool met paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

weekje Friesland, praktijkschool met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 15:31

Zondag aan t eind van de middag vertrokken richting familie van n vriendin van me, waar we de hele week zouden slapen en eten. Maandagmorgen naar de praktijkschool gegaan in Oenkerk (oftewel Oentsjerk Haha! ), naar de paarden Lachen Ontzettend veel friezen, wat KWPN'ers en pony's. Erg leuk. Maandag begonnen we met wat anatomie mbt het skelet en alles gingen we ook voelen bij verschillende paarden. Erg interessant. Daarna longeerles, erg apart aangezien we anders moesten longeren dan ik geleerd heb (zweep recht omhoog Verward ) maar het was best leuk, lieve paardjes!!
Dinsdag de hele ochtend bezig geweest met hoefbekappen. Eerst wat theorie en toen zelf aan de gang!! Was ontzettend gaaf, heb de straal bijgewerkt met n mesje, de rand bijgeknipt met een tang en nog wat gevijld Haha! Was echt super, jammer dat we er niet meer mee bezig zijn geweest. Dinsdagmiddag weer andere lessen, weet niet meer precies wat we toen hadden. Woensdagmorgen ook nog les gehad en toen gingen we s middags rijden! Ik mocht op een superleuke fries, Tine. Lekker bezig geweest, zelfs nog wat sprongetjes gemaakt. Tine scheen best te kunnen springen voor n fries (B parcours zou ze moeten kunnen Haha! ). 2 sprongetjes gemaakt (ben niet zo springfan) en t was erg leuk. Was de eerste keer van mn leven dat k op een fries zat, dus wel even anders maar erg gaaf.
Donderdagmorgen begonnen we met monsteren, verschillende paarden werden voorgebracht en dat moest steeds iemand anders doen, de overige mensen moesten het paard beoordelen. Moeilijk maar ook weer erg leuk! Daarna volgens mij exterieurbeoordelen gehad, was ook wel interessant. S middags gingen we mennen met een stel friezen, enkelspan (hadden nog nooit eerder gemend met bijna de hele groep). Was onwijs gaaf, foto's komen nog Haha! (hele week digi meegehad)
Vanmorgen hadden we een les over beenstanden en beengebreken en daarna een toets over onder andere het exterieur en signalement opmaken. Was best makkelijk, heb m denk ik wel gehaald

Foto's van deze week komen nog, het was echt zo super allemaal!!! Hartstikke gave paarden waren er en heb ontzettend veel geleerd. En na elke dag konden we bij de mensen waar we sliepen nog even de stal in bij de koeien Haha! Ze hebben namelijk een boerderij met over de 100 koeien Lachen Ook nog leuke foto's gemaakt van de kalfjes daar Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:33

ja ik wil die fotos zien hoor. en wil ook wel zo'n opleiding volgen Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:33

Jeetje, dat klinkt hartstikke leuk. Zo'n school wil ik ook wel Haha!
Wat voor opleiding doe je precies?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 15:39

Ik doe de opleiding Dier en Veehouderij op Larenstein in Deventer. Erg leuke opleiding, zeker met weekjes als deze ertussen *LOL* *LOL* Wij mochten lekker in onze paardenkleren naar school Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:56

Ik heb ook met Tine gement. En bekapt heb ik Marsman en Johannes.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 16:05

heej wat leuk!! Ik heb trouwens met Lieske gemend, was echt heel leuk Lachen Ik heb n hoef van Igor gedaan met bekappen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:12

Tja... ik ken het daar van binnen en buiten, maar was er dan ook vaak in de omgeving te vinden. Maar eh.. dan zit je daar.. en laat je het niet eens even weten? Fraai ben jij Knipoog

Ben overigens wel benieuwd naar de foto's

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:52

gezellig dat je weer terug bent.
Dus ga je dit jaar maar niet halen zodat je volgend jaar ngo een keeer kan of was t ook weer niet zo leuk?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 19:10

k ga gewoon in maart nog een keer terug Haha! Dan via een studentenvereniging van onze school. Gaan we een cursus hoefbekappen doen (krijg je daarna ook een diploma voor als t goed is gegaan), exterieurbeoordelen en een EHBO cursus waar je ook nog examen voor kunt doen.

Sandra -> had je nummer niet anders had ik wel even gebeld hoor K dacht er nog aan toen ik de bus naar Drachten zag staan Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:32

marsman en johannes zijn errug leuk

gaaf he zo'n weekje oentsjerk(met mennen is wiko trouwens een geweldig paard om voor je te hebben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:42

leuk... ik ben daar ook een weekje geweest...ben benieuwd naar de pics.....

keep calm, I'm engaged!!! <3

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:11

ik zit in delft op de dier- en veehouderij en wij mogen over ongeveer 10 weken richting oenkerk.....we moeten alleen nog even slaapplaatsen regelen..lijkt me wel erg gaaf!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


ndoro

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:11

hoi ik doe opleiding paarden houderij in alkmaar en ga ook over een paar maanden naar oekerk is het daar een beetje leuk??

gr mara en ndoro

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:25

hey wat leuk ik heb ook op die tine gereden, ik doe ook paardenhoudery in alkmaar! was de pony mijou er nog? en wine dat was een friesxkwpn geloof ik, erg leuk beestje. er waren trouwens allemaal leuke paarden daar.owjah was lutske er ook nog? dat was ook een brute fries!

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:17

Hey kijk eens in mijn profiel lieske en ludske!

ik ben meerdere keren in oenkerk geweest voor enkel en dubbelspan. Met Djoke toen nog gek bijna in een tuin beland, met Grietje examen gereden die nie stil wou staan.
En mijn favoriete span Marrit en Martsje. Ludske was trouwens een luie miep en liet lieske het trekwerk doen. Veder hele leuke paarden en leuke mensen en heb echt genoten van dat mennen daar! Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:33

Klinkt super zeg, ik zou ook zo paardenhouderij gaan doen haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:22

ndoro schreef:
hoi ik doe opleiding paarden houderij in alkmaar en ga ook over een paar maanden naar oekerk is het daar een beetje leuk??

gr mara en ndoro


Ik ben er ook een paar keer geweest,en ik vond het een leuke manege.
Er zijn twee ruime binnenbakken en een longeerbak,een springwei,een buitenbak,en buiten ook een longeerbak.
Lekkere ruime stallen enzo,het ziet er heel mooi uit allemaal.
Ik heb een les gezien,die ik wat minder vond,maar ik heb maar 1 les gezien,want ik was er twee keer voor het ruiterbewijs,verder niet.
En dat was volgens kij een beginnersles...
Maar ik vond het verder een leuke manege.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:46

Ik ben er al een keer geweest maar dan voor de koeien... maar binnenkort ga ik weer endan voor de paarden....!!! Oenkerk is echt de leukste praktijkschool... ben al naar meerdere geweest maar Oenkerk is en blijft de leukste!

Bij welke studentenvereniging zit je eigenlijk?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:38

Vet stoer jonge. Dat is echt leuk als je dat een week gaat doen!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 16:06

ndoro -> het is echt hartstikke leuk, al ligt het er natuurlijk wel een beetje aan wat je allemaal gaat doen. Maar ik heb t super gehad!!

Rowan17 -> Mijou was er idd nog, helaas was ze nogal kreupel en ze heeft artrose. Wel een ontzettende lieverd zeg, en ze had een coole hanglip Haha! Wine was er ook nog, hebben twee of drie mensen van onze opleiding op gereden. Leuk paard!!
En Lutske was er ook nog, heb ik dacht ik ook nog op de foto staan want een klasgenoot van me heeft op Lutske gereden

Dorine -> ik zit niet bij een studentenvereniging, maar de vereniging die t organiseert voor ons in maart is Studentenvereniging Equus. Echt alleen maar paardenmensen en organiseren veel leuke dingen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:19

Jee wat leuk! Dat dit allemaal gaande is in 'mijn achtertuin' Blizz staat namelijk in Roodkerk nog geen steenworp afstand daar vandaan!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:17

dapperdier schreef:
Jee wat leuk! Dat dit allemaal gaande is in 'mijn achtertuin' Blizz staat namelijk in Roodkerk nog geen steenworp afstand daar vandaan!


Volgens mij heb ik jouw paardje in de wei zien staan in de keren dat ik door roodkerk ben gerden met enkel en dubbelspan! Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:00

Dat zou kunnen... moet wel recent zijn geweest. ( vanaf november) Voor de zomer ston er een andere tinker, die staat nu in Damwoude

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:15

Maaike schreef:
Foto's van deze week komen nog, het was echt zo super allemaal!!!



Wanneer komen ze dan? Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:55

Nog 3(?) weekjes en dan zitten wij er! (ik, Maya, Siempie) Misschien staat snowdon er dan ook. Wij moeten dan oa het ruiterbewijs halen, anderen ook nog het koetsiersbewijs. Ook gaan we oefenen voor longeren en groomen. Dapperdier, zondag ga ik jou al lekker lastig vallen en Blizz testen op "Leon-bestendigheid" met zijn stokmaat van maar liefst 1.38 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Jet, pluklief en 42 bezoekers