Westwood of Billy cook zadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Westwood of Billy cook zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:24

Ik ben dus seriues aan het twijfelen. Mijn vriend vindt die westwood gewoon fantastisch maar ga toch liever naar een billy cook. Oké het leder van die westwood is veel zachter en dat zal mijn k*nt zeker ten goede komen maar die naam billy cook vind ik toch wat hebben Haha! Kwijl
Wat zouden jullie doen. Ze hebben ongeveer dezelfde prijs dus daar zit het probleem niet.


DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:29

Luister naar je k*nt Haha!

Ik ken de Westwood niet persoonlijk, maar wel mensen die er erg tevreden over zijn.
Van BC weet in iig dat er behoorlijk veel types/soorten in zijn in diverse prijscategoriën. Dus vat niet alles samen onder één naam BC. En dan heb ik het over de échte BC's niet over de goedkopere Longhorn BC's (BTW de échte komen uit Sulphur de neppers uit Greenville Knipoog )

Dus ook de echte BC's zijn er van 'goedkoop'(Mexico-lijn) tot duur en dat zal zeker in de kwaliteit terug te vinden zijn. Ik kan me niet indenken dat een Westwood en een goeie BC in de zelfde prijscategorie vallen Verward

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:33

Ik heb het over een gemiddelde BC. Maar dat leer zou stijver zijn dan dat van een westwood en dat steekt me wat tegen. Dus als ik nog enkele goede dingen hoor over een westwood denk ik dat ik mijn vriend ga volgen Haha! Schijnheilig

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:38

1 goede raad sm..... luister nooit naar een cowboyk*nt
je wil niet weten wat cowboys eten Haha!

verder heb ik een paar keer een westwood zadel gezien en ik vond het erg mooie zadels. lekker soepel leer.


DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:41

Jos schreef:
je wil niet weten wat cowboys eten Haha!.

LOL...je bedoelt waar Bartje niet voor bad Schijnheilig Lips are sealed

Stijf leer hoort alleen op bepaalde plaatsen op een zadel te zitten, daar waar het de stevigheid (draagvermogen) ten goede komt. Bij de fenders en jockeys heb ik liever soepel buigzaam leer.
De kwaliteit van een zadel herken je aan meer dingen dan alleen stijf/soepel leer. Denk eens aan de stiknaden. De mooie afwerking (en dan bedoel in niet de béwerking).

Ga naar een grote zadelshop en kijk naar de duurste en de goedkoopste, zie de verschillen (zelfs een leek moét dat opvallen" Haha! ).
Op een gegeven moment zie je dat heus niet alle topmerken kwaliteit leveren, helaas is dat niet altijd terug te vinden in de prijs. Een bekend merk heeft ook een prijskaartje. Knipoog

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:03

Ik heb een tweedehandse westwood, zit fantastisch! Met een gel-zitting natuurlijk! Billy Cook zit inderdaad nogal hard. Ik heb pasgeleden 5 uur(!) op mijn paard gezeten met mijn westwood, en ik had totaal geen last van mijn kont.

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:20

Ik heb een Billy Cook ( Sulphur Ok.), die zit heerlijk., niet hard. Heb ook wel eens op een nepperd gezeten en dat zat echt heel slecht.
Die van mij heeft een suede " soft" seat. Je hebt ze natuurlijk ook met "hard "seat en die zitten wat " harder".
Mijn zadel is overigens te koop ( 16 inch), omdat mijn paard eruit is gegroeid, niet omdat hij niet lekker zit.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:41

Ik heb een westwood, en ik vind hem heel lekker zitten. Maar ik heb ook wel op BC's gereden en die vond ik ook wel lekker zitten. Ik denk dat je niet zozeer op het merk af moet gaan maar gewoon moet kijken wat je een mooi zadel vind.
Toen ik een zadel ging kopen heb ik eerste gekeken naar wat ik mooi vond, de eerste die ik leuk vond was een Billy Cook, maar die was veel te groot voor mijn kleine paardje Knipoog Daarna nog een paar gepast, en de westwood lag haar toch echt het beste.
Laatst bijgewerkt door steeffie op 02-02-03 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:06

Heb Billy Cook, nu te koop, (zie eenmaal andermaal), we hadden er een wollen zittinkje op ivm de zachtheid, verder superzadel, ook omdat hij zo goed paste, metten goed lag en je er heerlin "in" zat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:23

Ik heb ook een Billy Cook (Sulphur, OK Knipoog dus een echte!), zit heerlijk, en ligt heerlijk. Je moet inderdaad naar je kont luisteren, en kijken wat het best op je paard past. Ik vind het zadel van steeffie erg mooi, Westwood, maar ben ook verliefd op de mijne, Billy Cook Lachen Heb verder geen ervaring met Westwoods, maar voor zover ik gehoord heb zijn het heerlijke zadels!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:13

Chief kennen noch Billy (tenzij Buffalo Billy) noch Westwood (wel Eastwood), maar Chief steeds minder begrijpen van bleekscheten met War-Pony’s...... Verward

Welke dolle bleekscheet nou luisteren naar zijn eigen kont. Chief niet eens willen ruiken…

bleekscheten
zouden
moeten
luisteren…. *LOL*


heel
goed
*LOL* luisteren…….



nog beter luisteren Party!!


LUISTEREN !!!!!


naar War-Pony !!!!

Uch Uch Chief

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:30

en wat verteld die 'war-pony' ons dan Verward

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 07:24

Ik zie toch dat onze BC zo fijn was omdat hij goed pastte. Mijn war-pony heeft nooit geklaagd.....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:13

Ik moest eerst heel erg wennen aan die in het algemeen vrij harde westernzadels, maar nu zit er volgens mij eelt op mijn kont (oh bah!!!) en nu gaat het goed. Ik heb wel een seatsavertje thuis liggen, maar heb hem eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. Eigenlijk enkel alleen om de reden dat het schijnt dat je na een tijdje niet meer zonder kan rijden en op wedstrijden mag je ook niet met seatsaver rijden heb ik gehoord en het is nogal l*llig als je dan ineens enorme k*ntpijn krijgt Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:38

Ik heb ze alle twee geprobeerd en ben toch voor de Billy Cook gegaan omdat die beter op mijn paard lag. Maar ik zeg luister eerst naar paard en dan naar je kont

Euh,...?? Tsjah,...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:44

Arthur heeft destijds precies het juiste advies gegeven....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:47

Chantalleke schreef:
Maar ik zeg luister eerst naar paard en dan naar je kont


Tegenwoordig is er zo'n grote keus in westernzadels, dat je naar beiden kunt luisteren hoor Je hoeft je keuze niet te beperken tot een Billy Cook of een Westwood Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 12:20

Mijn kont heeft het liefst een bubbelbad met jetstreamers en lavendelolie Haha! . Maar aangezien ze zulke zadels niet hebben voor op m'n paard luister ik liever naar m'n paard. Kijk eerst naar wat voor je paard het beste ligt en dan of er in dat merk een zachte zitting te vinden is. Je kunt beter wat eelt op je eigen kont kweken dan op de rug van je paard Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:51

Ik ben ook erg blij met mijn Westwood. Maar idd is de 1e prioriteit toch het paard, ook daar heeft Westwood vele mogelijkheden. ik heb de mijne ook bij Arthur gekocht, die kwam met 9 zadels naar de stal. na uitgebreid passen en voorrijden bleven er 3 over die in aanmerking kwamen. Arthur heeft er uiteindelijk één als duidelijk best passende aangewezen en dat was niet degene die ik het mooist vond, maar ik heb toch zijn advies opgevolgd en daar heb ik geen spijt van! Overigens zijn die gel-zittingen echt heerlijk. Ik heb ook weleens op een BC gezeten, maar mijn westwood overtreft toch zeker het zitcomfort!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 11 bezoekers