Halster weg doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Halster weg doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 20:30

Mijn verzorgpony Nikkie is in de zomer overleden Huilen
Ik heb nog best veel halsters van haar, maar wil ze eigenlijk
niet weg doen, maar ik heb er niks aan....

Hebben jullie een oplossing ?

groetjes Linda

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:31

Ik weet niet echt wat ik zou doen, want eigenlijk heb ik geen spullen van Bolivia. Ik had eerst een eigen shabrack, maar die had ik aan Manon gegeven toen ik gestopt was met Bolivia rijden, toen wist ik nog niet dat ze weg zou gaan. Maar ik zou in ieder geval wel 1 of 2 halsters houden als aandenken denk ik, en de anderen weg doen (verkopen ofzo)?

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 20:34

Ja ik vind het zo moeilijk !!!
Het is het 'enige' nog wat ik van haar heb, op borstels na. Maar die gebruik ik nu voor Misty...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:37

Als je ze echt niet weg kan doen zou je ze toch ook gewoon kunnen houden? Zijn toch wel mooie herinneringen aan haar..

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:40

Ik zou het wel bewaren. Wat heb je eraan om de halsters te verkopen of weg te gooien? Ze nemen toch bijna geen ruimte in. Tja, het heeft natuurlijk wel emotionele waarde.
Ik heb vroeger een hoofdstel van mijn inmiddels overleden opa gekregen. Ik had geen paard, dus had er niets aan, dus heb hem na een tijdje aan mijn nicht gegeven, die het op haar verzorgpony heeft gebruikt en na verloop van tijd weg heeft gegooid. Dat vind ik nu zo vreselijk zonde! Ik zou willen dat ik het nooit aan haar gegeven had! Ik zou je halsters dus gewoon mooi houden.. elke keer als je er naar kijkt, zie je weer het lieve koppie van je pony in dat halster en dat is toch een heerlijk beeld, lijkt me! Lachen

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:02

Ik zou ook een halster bewaren, als herinnering aan je verzorgpony

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 22:03

gera schreef:
elke keer als je er naar kijkt, zie je weer het lieve koppie van je pony in dat halster en dat is toch een heerlijk beeld, lijkt me! Lachen


En bij deze zin moest ik dus janken haha.
Nee ik denk dat ik sowiezo1 halster hou, dat is zo n indianenhalster ! Wat ik met die andere doe, denk ik nog heel goed over na

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:08

Ik denk dat ik wel iets zou houden. Maar niet alles.
Van Max hebben we het halster wat hij omhad toen hij overleed nog op stal hangen. Die is vlak na dat hij overleden was opgehangen en hangt er nu(meer dan een jaar later) nog op precies de zelfde plaats).

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 22:09

Ja nou het laatste halster wat ze om had, was dus die indianenhalster, want ze stond dag en nacht in de wei en heeft daar koliek gekregen. En ze had geen halster om in de wei....Huilen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:44

Ik heb toen Lobke overleed alle spullen willen bewaren, maar het grootste deel werd toen gestolen, door waarschijnlijk het meisje wat toen de veroorzaker was van dit alles.
Ik heb toen bijna niks meer wat echt van haar was, behalve 2 hoofdstelletjes en een shabrakje.....1 hoofdstel hangt op mijn kamer en de andere heeft brechje in (lobke's dochter) en ik heb toevallig het shabrakje (waar lobke op stond) toevallig deze week laten bijschreven met brechje's naam. Zo is het nog steeds Lobke's shabrak, maar kan met trots gedragen worden door haar dochter! Lovers
Als je de spullen niet weg kan doen, moet je ze gewoon houden...zo heb je een aandenken aan je paardje

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:10

Ik heb mijn haslter, poetspullen, dekje, bandages en weet ik veel wat nog meer allemaal nog, omdat ik vermoed ze nog wel bij een volgend paardenbeest te kunnen gebruiken. Mijn gelpad en peesbeschermers zijn bij iemand anchtergebleven die nu nog steeds op jacky rijdt, mijn hoofdstel heb ik verkocht, vond het zonde om die aan te houden, aangezien ik geen zin had om hem steeds te moeten poetsen enzo. Mijn oude spullen van Jacky zou ik zo gebruiken voor een ander paard, waar ik echt om geef, jusit om Jacky op die manier te eren.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:13

Ik zou idd 1 halster bewaren. De rest zou ik verkopen/weggeven.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:22

Edith, mijn bijrijdpony overleed alweer bijna 6 jaar geleden en ik had niks van haar. Simpelweg omdat de spullen niet van mij waren. Foto's waren er ook maar weinig en ik vond het vreselijk dat ik niks had dat me aan haar deed denken. Het enige dat ik nu nog heb zijn 2 foto's en een plukje haar...
Als ik jou was zou ik de spulletjes bewaren tot je er klaar voor bent om er iets anders mee te doen. Je geeft zelf al aan dat je de halsters eigenlijk nog niet weg wilt doen..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:11

Op mijn kamer hangt aan het prikbord het eerste halster van Pienke, een kleine shetland-maat, en aan een kast heb ik het halster hangen, wat ik later voor haar heb gekocht, toen het kleine haster te klein werd...
Heb er super mooie herrineringen aan, en zal ze nooit weg doen!
Het halster, waar Tos mee werd gebracht, toen we hem gekocht hadden, is een oud versleten, vies ding, toch gooi ik het niet weg...
herrineringen he Knipoog

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:08

Ik zou ze ook zeker niet weg doen, gewoon bewaren omdat ze toch belangrijk voor je zijn en anders krijg je er misschien spijt van als je ze verkoopt of weggooit.

Het eerste halster wat mazzel omhad toen we hem kochten, hangt op m'n kamer.. dat is veelste groot en erg oud.. maar die blijft er voor altijd hangen Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:03

Ik heb het halster van Snowdon toen ik hem kocht ook nog, sinds twee weken is die kapot en kan ie hem niet meer om, maar ik vond t hem zo leuk staan, dat ik het niet weggooi. Als mn paardje dood zou gaan, waar ik overigens verder niet aan wil denken, brr, zou ik allerlei kleine onbenullige dingetjes bewaren, maar duurdere dingen toch zeker wel verkopen en dingen zonder waarde die handig zijn voor anderen ook of weggeven.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:11

Ik zou als ik jou was in ieder geval het halster bewaren waar je de mooiste herinneringen aan hebt. Misschien is dat indianenhalster dan juist niet goed, omdat je daarbij herinnert wordt aan haar dood, terwijl je eigenlijk haar leventje moet herinneren...

Zelf heb ik een halster van een oud-verzorgpaardje van me. Gestorven aan koliek...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:18

Gewoon allemaal bewaren hoor! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar veel waarde aan hecht. Zo'n paar halsters liggen toch niet in de weg joh... Lachen Als je ze wegdoet krijg je misschien spijt en dan kan je ze niet meer terug halen...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 20:51

Marije schreef:
Gestorven aan koliek...


Dat was Nikkie ook. Ik heb besloten dat ik toch de spulletjes nog houd.
En als ik er klaar voor ben doe ik wat weg, maar bewaar zowieso een paar spullen

Thnxx voor jullie reacties

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:24

Ja gewoon doen hoor,houden.
Ik heb ook nog een sjabrakje van Amber met haar naam erop,terwijl zij niet eens dood is maar gewoon verkocht...

Een vriendin van mij heeft een stuk van de staart van haar vroegere pony(die ook dood is gegaan) met het hoofdstel aan de muur hangen.
Het zadeltje word door een meisje die we les geven gebruikt en de dekens heeft ze ook nog steeds...

Die pony is nu al een goeie 6 jaar dood denk ik en nog steeds heeft zij de spullen,dus als je zelf al aangeeft dat je er moeite mee hebt moet je het lekker houden.
Misschien dat je het ooit weg doet maar misschien hou je het ook wel voor altijd.