mijn opa is overleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

mijn opa is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 01:12

sorry geen paarden onderwerp maar ik ben echt ontdaan.vooral over de manier waarop er door de begrafenisondernemer en verzorging tehuis mee om gegaan is.

Hij is echt plots overleden gisteravond. niemand heeft afscheid kunnen nemen. mijn vader belde in tranen op om het mij te vertellen en wat hoor ik vandaag: hij is gisteren wel afgelgd in zijn bed maar niet echt. de begrafenis ondernemer had geen tijd gisteren om hem af te leggen. dwz geen koelplaat en dus. ze hebben hem dus bijna 24 uur in bed laten liggen rotten om het zo maar te zeggen ( in zijn bed met de ramen open om het koel te houden... niet genoeg dus)
we kwamen vandaag en het was afschuwelijk. bloed uit de neus en mond en al zijn kleren waren nat van het vocht. ik ben meteen weggelopen.
ze hebben hem maar meteen gekist omdat ie er niet zo mooi meer bij lag. en het kisten was ook een probleem mijn vader moest helpen omdat die poedersuiker begrafenisondernemer in zijn eentje kwam en het niet kon.
zijn armen moesten gebroken worden om in de kist te kunnen.


ik ben er echt kapot van. naar mijn idee moet een begrafenis ondernemer meteen komen of het verzorgingstehuis moet meteen een ander bellen om dit goed te regelen. Ik werk zelf in de gezonheidszorg wen als er iemand overleid dan wort hij meteen op een koelplaat gelegd om er zo mooi mogelijk uit te zien. dit is dus niet gedaan.
hij heeft gewoon 24 uur liggen rotten. getver het was echt vies en mensontwaardig.
ik ben er echt zo boos over.

mijn vader is ook boos maar laat het niet zo blijken.

mij wordt nu de kans ontnomen door zo'n poedersuiker begarfenisondernemer om nog waardig afscheid van zo'n mooie man te nemen want dat was ie.

groetjes mejet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:17

Gecondoleerd met dit verlies heel veel sterkte ermee.

Verder ben ik het volledig met je eens als ik je verhaal lees, wat er is gebeurd is niet zoals het hoort. Ik hoop dat jij en je familie die gebeurtenissen snel zo goed mogelijk vergeten.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 01:25

dank je. fijn om via bokt steun te voelen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:27

Gecondoleerd.
Wat een %$#^begrafenis ondernemer, ik zou een schade vergoeding eisen !
Succes ermee

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 02:02

Bah Jet wat een naar verhaal zeg. Dat hij overleden is is op zich al erg genoeg, maar als het allemaal zo moet gaan, dat slaat werkelijk nergens op!

Gecondoleerd met je verlies en sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 02:19

Wat een naar verhaal! Gecondoleerd maar wat een idiote actie van de begrafenisondernemer.
Sterkte voor jou en je familie

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 02:50

Jeetje zeg, ten eerste gecondoleerd met je opa Verdrietig !
Ik kan me goed voorstellen dat je erg geschokt bent! Idd mens-onteerend dat je opa zo lang daar gelegen heeft, voordat de berafenisondernemer kwam Huilen !
Het feit dat je vader de man dan ook nog eens moest helpen, omdat hij het alleen niet kon, vind ik ronduit schandalig!! Het is verdomme nogal niet wat, er bij moeten zijn als je (schoon)vader z´n armen gebroken moeten worden om hem fatsoenlijk in de kist te leggen ... Ik ga er van uit dat die man wist dat je opa al een aantal uur daarvoor was overleden ?! Dan had hij toch kunnen weten dat hij dit niet alleen af kon ??! Echt ongelovelijk....
Ik wens je veel sterkte (en je vader natuurlijk ook!!)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:42

Jeetje, dit is toch niet normaal???
Ik zou er echt wat van zeggen als ik jou was! Niet nu, want ik geloof dat je wel wat anders aan je hoofd hebt, maar als je je wat beter voelt, moet je er echt achter aan gaan hoor. Zo mag een begrafenis-ondernemer absoluut niet met een gestorven persoon en dierbaren omgaan....

Heel veel sterkte meid. En als er wat is, kun je me pb-en, want ik weet hoe je je voelt. Mijn opa en oma zijn 2 weken geleden omgekomen bij een auto-ongeluk...

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:01

Allereerst gecondoleerd met je opa, wat naar dat jullie geen afscheid hebben kunnen nemen.

Maar wat die begrafenisondernemer heeft gedaan is echt te erg voor woorden. Ik zou de rekening straks niet betalen en een klacht indienen bij een overkoepelende organisatie, of desnoods bij een ombudsman. En als dat niet helpt zelfs bij "ook dat nog".

Een wanprestatie leveren bij de laatste reis van een mens is wel zo ongeveer het meest oneerbiedige wat er bestaat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:38

Verschrikkelijk, en wat ontzettend oneerbiedig.
Kan me voorstellen dat je nu geen puf en zin hebt om die begrafenisondernemer aan te pakken.
Misschien dat je over een tijdje als het allemaal wat meer bezonken en verwerkt is er alsnog werk van kunt maken.

Heel veel sterkte iig!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:52

Jemig meis gecondoleerd, ik weet hoe je je nu voelt. Mn moeder vangt hem wel op daarboven.
Ik zou een fikse schadevergoeding vragen ana die begrafenisondernemer, ookal staat je hoofd daar niet naar nu. Dit kun je nabestaanden niet aandoen.
Als je wilt praten dan PB je maar. Sterkte meis, ook voor de rest van de familie natuurlijk.
Viv

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:53

Sterkte meis.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:57

Gecondoleerd en inderdaad idioot hoe dit door de begrafenisondernemer is afgehandeld... geen woorden voor...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:20

gecondoleerd wat erg voor je. Zo hoort het inderdaad niet. Als alles achter de rug is zou ik hem toch flink op zijn donder geven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:13

ook namens mij gecondoleerd..
Ik zou ook flink klagen hoor, dit slaat toch werkelijk nergens op! Wat denken ze wel niet?!!?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 16:17

Heel veel sterkte, ik heb hier geen woorden voor, wat mens onteerend echt vreselijk.. ik hoop dat jullie het na de begrafenis toch een plekje kunnen geven en dat je je opa herinnerd zoals hij was..
En inderdaad als je de rust hebt gevonden zou ik alsnog en flinke klacht indienen tegen die begrafenisondernemer..dit is echt geen stijl..

Heel veel sterkte de komende tijd..

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 19:40

d

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 19:44

dank voor jullie lieve reacties. Ik geloof dat mijn vader als alles voorbij is inderdaad een klacht gaat indienen, Ik hoop het maar tenminste.
Ik wil het zelf ook graag doen maar ik heb het gevoel dat ik me dan te veel over al mee bemoei. en als mijn vader besluit om het te laten rusten moet ik ook zijn wens maar respecteren vindt ik. het is zijn vader.ik weet het ook allemaal even niet. liefst zou ik nu naar die ideoot gaan en hem de huis verrot schelden.
Ik laat het allemaal eerst maar eens rusten.

ik zie wel erg op tegen de begrafenis zelf. Ik ben nu zo bang dat er nog meer mis kan gaan. heb echt nachtmerries over een stinkende kist in de kerk. bah.
fijn dat jullie me steunen. doet me erg goed.

groetjes mejet

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:47

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Ik ben het met de anderen eens,het is echt niet normaal hoe die begravenis ondernemer heeft gedaan.
Ik zou het er ook niet bij laten zitten!!
Dat je hij waar jou vader bij was,die armen gewoon brak,
omdat hij de man eerst gewoon had laten liggen.
Ik vind het echt te gek voor woorden,sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:01

Jeetje Mejet...
Allereerst natuurlijk gecondoleerd met het plotselinge verlies van je opa. Dat is al naar genoeg, om hem zonder afscheid te kunnen nemen, ineens te moeten missen. Maar dan ook nog eens op zo'n manier..... Vreselijk....

Ik wens jou en je familie alle sterkte toe voor de komende tijd.

Knufje, Sonja

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:14

Gecondoleerd.

Echt vreselijk, zo'n man moet meteen ontslagen worden!! Iedereen moet de tijd krijgen om rustig afscheid te kunnen nemen, dit is echt heel banketstaaf!!

Nou meissie, heel veel sterkte ermee!!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:26

Gecondoleerd.
Wat een gekke vent zeg die begrafenisondernemer! Hij snapt toch wel dat het al moeilijk genoeg is als je iemand verliest. En als je dan niet goed afscheid kan nemen, dat is echt vreselijk!!
Heel veel sterkte, ook voor je familie.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 00:56

heb net van mijn m oeder gehoord dat mijn vader als alles voorbij is actie gaat ondernemen. daar ben ik erg blij om. dit mag een ander nooit overkomen. heb ook net gehoord dast de begarfenisondernemer er inderdaad niks moois meer van kon maken( had ie vandaag nog geprobeerd jaja) nou dat hadden we allemaal al verwacht.
dus de kist gaat dicht en niemand mag meer komen kijken.
er wordt een foto van opa op de kist gezet om hem toch een beetje te kunnen zien.
pff ik ben echt kapot van alles hoor. opa overlijden dat wisten we dat dat er een keer in zat maar hoe alles verloopt..... dat doet me echt veel.

groetjes mejet
wat fijn zo'n chat om steun te krijgen zeg. doet me echt erg goed.
dank allemaal

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:12

Ik zit hier met kippenvel je bericht te lezen!
Ongeloofelijk dat jullie dit op deze afschuwelijke wijze is overkomen!

Heel erg veel sterkte met het verlies van je opa en het verwerken van de manier waarop je afscheid van hem moet nemen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:13

Gecondoleerd!!! Wat een verschrikkelijke begrafenisondernemer zeg... dacht dat toch nog wel een beroep was, waar niet zo gauw klachten werden ingediend, maar als zulke dingen gebeuren...