springen in het donker ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

springen in het donker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 18:11

ik rijd heel erg vaak s'avonds en dan is het al donker . ik heb al 3 maanden niet gesprongerne n nu wil ik dat graag maar ze zeggen dat je paard het niet goed ziet en kan vallen als je in het donker springt.
ik heb wel verlichting in de bak maar volgens velen is het te schemerig...ka het nou wel of niet ? Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:20

Paarden zien beter in het donker dan mensen, maar of dat met afstanden schatten net zo werkt...
Ik zou het toch maar overdag doen denk ik, in het weekend ofzo?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:33

Ik heb 1 keer springles in het donker gehad en ben daarna met springen gestopt voor een jaartje Haha! .

Op zich gaat het wel, je paard kan wel afstanden schatten enzo alleen zag ik dus de helft maar staan en heb me daar een uurlang zitten stressen en nerveus wezen omdat ik alleen maar wist: "Daar ergens staat een lijn" en dan zag je die sprong altijd zo net op tijd ... niet leuk.
Ik zou het dus NOOIT meer doen, gewoon omdat ik het doodeng vond Lachen.
Maar ik ben dan ook wel zo blind als een mol eens er een beetje duisternis is, maar instructrice wilde niet luisteren dus wij een volledig uur in het donker zitten springen

Maar als je dus wel iets ziet in de schemering dan kan je het volgens mij echt wel doen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:39

In het donker zien de paarden de afstand minder goed en ook als ruiter kun je minder goed passen.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:07

ik zou het absoluut niet doen !!!!!!!!!
paarden kunnen in hetr donker moelijk de afstand schatten.
doe het dus in het weekend maar niet `s avonds.

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:09

Paarden zien wel beter als mensen in het donker maar ze hebben langer tijd nodig om te wennen

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:44

Ach joh als je het nou ffies aan linda vraagt. Dan gaan we volgende week of over 2 weken springen............ "s avonds en toch binnen! En dan ken ik het ook zien!

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:32

Ja binnen in het donker pringen en dan gaat de verlichting uit. Heb ik al een paar keer meegemaakt. DOODENG

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:25

Zoals hierboven al gezegd is zien jij en je paard slecht afstanden in het donker. Springen in het donker lijkt me dus vragen om ongelukken. Niet doen dus!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:42

Ik zou het ook niet doen. Je paard ziet dan misschien wel beter dan jij in het donker, maar nog steeds wel minder goed dan overdag! En bovendien is het ook wel handig als jij wat ziet, het is immers de bedoeling dat jij je paard stuurt Haha! .

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:49

Het lijkt me doodeng en bovendien gevaarlijk. Trouwens de ënge dingen"zoals geluiden van "wilde"dieren lijken ook veel enger voor het paard. Ik denk dat zoiets levensgevaarlijk is!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:05

Paarden zien in het donker misschien iets beter dan mensen maar daar is het dan ook mee gadaan! Afstanden schatten gaat an een stu moeiliker, en jijzelf heb ook moeite om je paard goed op de hindernissen af te laten lopen, ik zou het gewoon overdag proberen, desnoods maar even wachten dat is een stuk veiliger!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:41

Wij doen het met de les ook niet als het donker is, ook al is de bak verlicht, lijkt me duidelijk dat ze daar een reden voor hebben, niet doen dus. Veiligheid voor alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:09

Waarom niet gewoon in het weekeinde overdag Verward