Pad voor een brede KWPN'er

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Pad voor een brede KWPN'er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:06

Ik heb een redelijk brede KWPN'er. De pad die ik nu onder m'n Wintec heb liggen past op zich wel maar krult aan de zijkanten omhoog. Het staat slordig vind ik. Zijn er extra brede pads ? Of kan ik beter met een wollen deken er onder rijden ? Mijn paard is niet heel erg groot (1.60 m) maar gewoon heel erg rond. Heeft iemand tips ?

Astrid

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:07

Gewoon een lekkere soepele pad nemen die valt vanzelf naar beneden langs zijn lichaam.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:04

Ik weet niet hoe jou zadel er uit ziet , maar kan het misschien zijn dat het een klein zadel is en dus geen groot draagvlak heeft?
Dat kan namelijk ook veroorzaken dat je pad onder je zadel vandaan om hoog krult.
Misschien ligt het dus niet aan de pad maar aan een te klein, kwa oppervlak, zadel.

Ik zag dit nl ook gebeuren bij een tinker bij ons op stal. Er ligt een kwa oppervlak klein zadel een roundskirt ,op een behoorlijk brede rug, ook hier zag ik de uiteinden van de pad omhoog komen. Nu ligt er een stevigere pad onder het zadel en het is een stuk minder.

Mijn paardje Dusty is ook niet de smalste maar daar zie ik dit nooit bij gebeuren. Maar mijn zadel heeft wel een behoorlijk draagvlak Als je de mogelijkheid hebt zou ik eens uit proberen wat er gebeurd als je er juist een dikkere stevigere pad onder legt zodat de druk beter wordt verdeeld. Aangenomen dan dat je zadel niet groot is van draagvlak.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 17:51

Bedankt voor de tips. Ik ga volgende eens een paar pads bekijken.

Adrienne, volgens mij is mijn zadel wel groot genoeg (qua oppervlak) maar ik heb nog niet zo heel verstand van westernzadels ( heb altijd met een dressuurzadel gereden). Ik heb er wel iemand die er wel verstand van heeft naar laten kijken en die vond dat ie ok lag. Maar misschien moet ik wel naar een ander zadel uitkijken. Ga eerst maar eens met een andere pad aan de gang. Trouwens ik heb niet het idee dat mijn paard er last van heeft. Ik vind het gewoon slordig staan Haha!

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:48

we zijn zondag naar madepolder geweest en ik heb even voor je gekeken. er zaten wel goeie tussen maar ik weet niet of je ze mooi vind en ik ben een soort van een beetje vergeten naar de prijs te kijken Verward maar ze hebben ook hele mooie pads voor onder je dunne pad, nou ja je moet gewoon zelf ff gaan kijken, maar er zat in ieder geval wel wat tussen.
groetjes frederiek