'Mislukt' fries veulen, prijs??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

'Mislukt' fries veulen, prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 19:40

Ik ken een Fries veulentje van afgelopen jaar , merrie. Mams is een stermerrie, papa een goedgekeurde hengst. Maarrrr, 't veulen heeft een erg grote kol, en bovendien een flinke witte vlek op z'n sok. Tis dus een mislukt veulen, dat niet zal worden opgenomen in het stamboek.
Maar wat mag zo'n beestje nou kosten? Tis nl. best een leukerd, en ik wil m best heel graag hebben.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:05

Als ie verder goed gezond is [correcte bouw en geen typische Friese bouw met ingebouwd zadel] en een beetje rijtypische bewegingen heeft zou dat paardje net zo veel op moeten brengen als een gewoon recreatie paard. Veulens doen alleen niet zo veel een E550,- moet dan wel genoeg zijn voor een veulen.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:13

Ehmmmm, vergissing! De prijs zal zeker wel wat hoger liggen, aangezien het sperma van Paps zeer waarschijnlijk duurder was dan 550 Euro. Daarnaast is er op dit moment veel vraag naar Friezen met een klein gebrek (lees: wit op verboden plaatsen), aangezien recreatieruiters hier geen moeite mee hebben en ze denken dat dit de prijs dan wat drukt. Door deze vergrote vraag is de prijs van dergelijke paarden dus juist omhoog gegaan.

Waarschijnlijk zal je zo rond de 1.000 Euro voor dit paardje moeten neertellen. Of je moet warme connecties bij deze mensen hebben Haha! ?

Bescherm de dieren tegen de beesten!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:14

Die kan je zo voor minstens 3000 euro verkopen,
moet je niet spreken over een Fries met wit maar over een Tinker met weinig wit Knipoog

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:16

Ja, die is ook leuk *LOL* !

Bescherm de dieren tegen de beesten!

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:38

Voor jou zal ze waarschijnlijk meer waard zijn dan in het Stamboek. Aan dat beesie zelf zal (normaalgezien) nix aanzijn. Behalve dat hij niet zal opgenomen worden. Maar een foutje in de kleur wil ZEKER niet zeggen een foutje ergens anders. Zo'n veulen is normaal tiptop. Zeker zo goed als de andere, buiten dat zij een niet 'normaal' Fries kleurtje heeft.

Als je iets voor het veulen voelt,..en je wilt niet op keuringen,...dan kan je zeker zo'n schatje kopen.

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:49

Als bekend wordt dat de hengst de "foutjes" doorgaf kan je voor een prikkie een ex-dekhengst kopen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:39

Nou, dan mag jij me vertellen waar Haha! ?

De dit jaar afgekeurde dekhengsten (op afstammelingen) zijn allemaal zo rond de 15.000 Euro van eigenaar verwisseld Sigaar .

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:59

Meestal krijgt in zo'n geval de merrie de schuld....Lips are sealed Haha!

Je suis Charlie.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 08:16

Juist! Vaak worden erg mislukte veulens ook als dood opgegeven (desnoods chanteer je de hengstenhouder, om hiervoor een financiële vergoeding te krijgen Schijnheilig ).

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 08:17

Hmm Fries...je brengt mensen op een idee...heb je er zelf ervaring mee? Knipoog Lips are sealed

Je suis Charlie.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 08:33

Nou gelukkig nog niet Tong uitsteken ! Maar ik ken er wel een paar. Lips are sealed

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:12

Ik denk dat zo´n veulen, in principe net zoveel waard is als een afstammingsloos merrie veulen. Maar als je gewoon een leuk rijpaard zoekt? Misschien had dit veulen wel een kampioen geweest als ze niet dat wit gehad had, en is ze dus supermooi met supergangen, dan is ze uiteraard gewoon een leuk bedrag waard. Is het een iets gewoontjes veulen dan is het uiteraard minder.
Is ze dus gewoon erg mooi en goed? Dan zo´n €2000/€3000
Iets minder? Denk zo´n €1500/€2500
In principe is er behalve de kleur weinig mis, (dat neem ik tenminste aan), dus de prijs zal de prijs zijn voor een gewoon leuk merrieveulen.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 17:25

heb je een foto van uyt beesje

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:50

Hangt ervan af of hij helemaal gezond is. Enne FOTO FOTO

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:50

Nee, heb geen foto.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:54

op t moment is ie verkouden (alle veulens in haar koppel) maar verder is ze prima

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:07

Een vriendin van mij heeft dus ook vorig jaar een 'mislukt' friesje gekocht en betaalde daar geloof ik € 4000,- voor en dat vond ze super meevallen, want het was uit een hele goede combinatie (weet niet meer welke ouderdieren het waren) en deze hadden zelf al enkele nakomelingen in het stamboek (1 of 2 zo(o)n(en) is goedgekeurd voor dekdienst), maar haar hengstje mag niet in het stamboek, want hij heeft een enorme kol om zijn koppie, maar het is wel een heel lekker ding Lovers

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:09

Op de praktijkschool in oenkerk hebben ze zon"mislukte" fries staan, ik dacht eerst dat ze een kwpn op die stermerrie hadden gezet. Ze is waanzinnig mooi, echt rijtypisch. Misschien hebben ze een foutje gemaakt tijdens insemineren wie weet! Ze is namelijk niet geheel zwart heeft een grote kol en meerdere witte voeten. waarschijnlijk houden ze haar want als gebruikspaard heeft ze wel degelijk nut en ze was als veulen al heel mak. Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 21:53

Ehhm, die bedoel ik, van Oenkerk. Ze is van Jenneke, iddd een stermerrie. Ik weet niet of je em kent, maar mr. Rehorst heeft tijdens een les gezegd dat ie voor een paar honderd euro weg zou kunnen. Tis inderdaad een schat, ze hadden zelfs haar oortjes al uitgeschoren.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 21:56

Die rottige Rehorst heeft dus weer uit zn nek lopen l*llen... Potverdorie, daar gaat mn wereldpaardje. Verdrietig

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:18

Rehorst had t erover dat ie door dat witte van 7000 gulden naar 1000 gulden was gegaan, heb er meer zo horen praten. Maar volgens mij wilden ze t beestje niet kwijt omdat t wel een ontzettend mooi dier was en een braaf karakter dus ze kunnen m in Oenkerk goed gebruiken

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 21:31

Ik heb vanochtend opgebeld naar Oenkerk, en t veulen wordt in Juni geveild op het van hall instituut. Ik ga duz verder zoeken naar een leuk veulie!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, Sewri en 39 bezoekers