Jur en Razinda hebben gisteren goed hun best gedaan!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 09:13

Gisteren ben ik eerst naar Vroegop in St. Pancras geweest en daar heb ik een nieuw halster gekocht voor Razinda, Cob maatje voor de zekerheid. 's Avonds paarden uit de wei gehaald en gepast, en gelukkig paste het! Toen ben ik Jur gaan rijden. Ik was net aan het losstappen toen mijn stalgenoot op de fiets aankwam.

Ik had ook 2 wormenkuren gekocht en we besloten dat we die misschien meteen aan Razinda konden geven, omdat hij er nu bij was. Dus ik heb Jur even vastgezet. Misschien weten sommigen van jullie nog dat het geven van een wormenspuit aan Razinda een drama was, dus ik zag het eigenlijk al niet zo zitten. Maar... mijn stalgenoot pakte haar even vast en ik kon de spuit er zo in doen!!! Lovers

Het is werkelijk ongelooflijk hoe Razinda in 2 maanden tijd is veranderd. Maar het komt ook door de manier waarop ze nu behandeld wordt, denk ik. Door de boer en door mijn stalgenoot. Mijn stalgenoot gaat heel leuk met haar om. Hij is duidelijk naar haar toe, maar maakt haar niet bang. Hij heeft een vrij duidelijke stem waar de paarden respect voor hebben maar die ze ook vertrouwen. Op de vorige stal werd ze door mensen benaderd alsof ze gek, gevaarlijk en een rotknol was. Kennelijk voelt een paard dat heel goed aan. Op de kliniek en de vorige stal werd echt tegen me gezegd dat ze onhandelbaar was en een rotkarakter heeft. Alleen bij mij was ze lief. Maar nu begint het erop te lijken dat ze wat vertrouwen krijgt, en toch niet de baas mag spelen. Het enige probleem is dat ik dit soort dingen nog niet alleen kan, zonder mijn stalgenoot. Maar misschien komt dat nog wel?

Toen ging mijn stalgenoot weer naar huis, op de fiets en ik stelde voor om een stuk met Jur mee te rijden, dan heeft ze ook weer eens wat afwisseling. En alleen is ze vreselijk lastig, maar met een fiets erbij gaat het wel goed, raar he! We kwamen bij grote sproeiers in een weiland met een wagen met daarop een gigantische motor, die vreselijk veel lawaai maakte. M'n stalgenoot zei: ik denk dat je beter kunt omkeren, want op de terugweg moet je daar in je eentje langs. Maar ik wilde het toch proberen. Nou ze liep er zo langs!! Verward
Maar 10 meter later stond ze opeens op de rem omdat er een soort houten kisten in het weiland ertegenover stonden en die waren zo vreselijk eng!! *LOL*
Maar uiteindelijk kreeg ik haar er langs. Toen we over een kruispunt waren, kwamen we op een weg met hele brede bermen, daar heb ik gedraafd en gegaloppeerd!! Weer stond ze even op de rem want er hing een groot spandoek. Maar ik moest nu natuurlijk volhouden en ook hier kreeg ik haar langs. Daarna ben ik terug gegaan en heb ik nog een stuk gedraafd, ze was bijna niet te houden! Langs de sproeiers ging ook goed. Ik was hartstikke trots op mijn meiden! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 09:31

Gaaf hoor voor je. Ja, het kunnen nog van die draken zijn volgens sommige mensen, als jij er maar van overtuigd bent dat ze ook anders zijn. (hoezo vage zin???) Maar goed, als jij maar plezier met ze hebt!!! Ik kan Jur ook weleens achter het behang plakken, maar dan doet ze weer eens heel iets liefs en dan ben ik weer overstag. Hoop dat ze voor altijd bij mij blijft!!! Enne...het komt wel goed met Razinda, ook met jou! Mooi dat je stalgenoot je zo goed kan helpen! Hij mag blijven dus..haha Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 10:17

Wat gaaaaaaaf zeg. Leuk dat Razinda zo´n vertrouwen in je stalgenoot heeft.
Het gaat helemaal goed komen met haar ik voel het gewoon. Party!!

Mmhh dan mag hij ook bij Leys proberen een wormenspuit erin te stoppen hihihi. *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 13:37

Wedden dat het hem lukt? *LOL*

Hij krijgt echt heel veel voor elkaar bij paarden! Hij heeft natuurlijk ook wel de nodige ervaring met jonge paarden!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:30

Ik ben heel blij voor je dat het nu zo goed gaat. Het is vreselijk wanneer iedereen zit af te geven op je paard terwijl jij helemaal hopeloos verliefd bent op datzelfde hulpeloze beestje.

Dit soort dignen heb je echt nodig, hierdoor blijf je geloven in jezelf en in je paard en hierdoor kun je een eventuele tegenslag ook makkelijker aan.

Super Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:38

fijn voor jou hoor!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 14:44

Bedankt!!

Ik ben erg blij dat het nu zo gaat, maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat het ook weer minder zou kunnen gaan. Maar ik ben er van overtuigd dat Razinda geen slecht karakter heeft, ze is zo vreselijk lief!! Razinda is een heel vrolijk paard, ze heeft altijd haar oortjes naar voren en ze is altijd blij. Ze heeft echt waar nog nooit haar oren naar achteren gelegd of gedreigd met bijten of trappen. Terwijl Jur best wel een krengetje kan zijn op stal(maar toch een grote schat!!). Die overtuiging dat Razinda een goed karakter heeft, heb ik altijd al gehad, ik geloof echt in haar. Hoe het verder gaat zal de toekomst uitwijzen...

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-07-10 14:46 ]</font>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:51

Het zit hem in die naam....JUR... mijnes is af en toe ook al zo'n bitch!!! ach, soort zoekt soort!!! Slaat op mij en Jurga hoor Maartje!!! Maar gelukkig is ze nu superlief nu ze drachtig is. Draak twee is in de maak Knipoog !!! Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 14:15

Bij jou is het gewoon een kwestie Jurga dat het paard op de eigenaar gaat lijken!! Hi hi gna gna Extreme duivel Extreme duivel

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 14:32

Hahahaha draak 2 is in de maak! *LOL*

Door welke hengst is ze gedekt (is het eigenlijk een KWPN-er??)

Grappig zeg, Jur was ook zoooooooo lief toen ze drachtig was!! Echt geweldig! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers