waarschuwing tegen HIV / AIDS!!!!!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

waarschuwing tegen HIV / AIDS!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 13:04

Ik weet niet hoe serieus je dit moet nemen, en ook weet ik niet of dit al eens op Bokt heeft gestaan (ik zit nu op mijn werk, dus ik heb geen tijd om de zoekfunctie in te schakelen), maar ik vind het toch wel de moeite van het vermelden waard:

Opgelet !!
Zie onderstaand bericht.

Dit is absoluut GEEN GRAP!!!

Op een AIDS-congres werd gewaarschuwd voor het volgende:
Er lopen blijkbaar gekken rond die proberen andere mensen te besmetten met
HIV door besmette naalden in bioscoopzetels te leggen en in drankautomaten
te stoppen (als je je wisselgeld eruit neemt...dan graai je dus in een
naald...)


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:11

ieh bah, dat heb ik nog niet eerder gelezen.

Maar die mensen zijn wel helemaal van de pot gerukt Boos!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:13

Je weet niet of dit natuurlijk echt waar is, maar je kan zo ernstig bericht niet zomaar negeren! Boos!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:16

Jeetje, dan spoor je ook niet!!

Ik kijk voortaan beter uit, zeker als ik naar de bios ga..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:17

Wel goed dat mensen er van op de hoogte zijn,
op dokterdokter.nl zijn ze ook al bezig met mensen hiervan op de hoogte te brengen.Ik vind dat iemand anders er niks aan kan doen dat iemand aids heeft, tenzij.... nouja je weet wel
(het is niet zo netjes om dat te zeggen )

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:18

jakkie

ben blij dat ik altijd eerst kijk waar ik ga zitten

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:48

Klinkt als broodje aap.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:58

Behoorlijk ziekelijk als iemand dat doet, hoewel ik denk dat 99% van de aidspatienten zich echt niet schuldig maken aan dergelijke acties!
En de kans dat je net in een naald grijpt en ook nog eens besmet wordt is natuurlijk heel klein. Ondanks dat blijft het in het algemeen oppassen in openbare gelegenheden, kauwgom en andere troep wil zich ook nog wel eens bevinden op een bioscoopstoel Misselijk

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:00

Lisette schreef:
Klinkt als broodje aap.
hih ik heb er net een les over gehad (over broodje aap dus) maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn Bloos

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:01

Gatverdamme, degene die zoiets in zijn hoofd haalt is niet goed wijs...
Ik kan me trouwens ook nauwelijks voorstellen dat dit een grote "actie" is, hoor. Maar er hoeft maar zo'n mafkees rond te lopen...

* To Belg, or not to Belg *

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:16

Dit bericht heb ik ook al gehad via de e-mail. Weet niet of je er zoveel van moet geloven, want als het echt zorgelijk zou zijn geweest dan zou het wel in de krant en op tv hebben gestaan. Maargoed, alert zijn is nooit verkeerd.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:32

Lisette schreef:
Klinkt als broodje aap.


Kan goed zijn, maar ik neem geen risico's
Dan ben je knap ziek als je dat soort dingen in je bolle kop haalt. Waar zijn deze achterlijke dingen nou voor nodig? Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:52

Volgens mij is het onzin, en het werkt ook niet.

Een hele goede vriendin van mij is HIV+ en daardoor heb ik erg veel over dit onderwerp gelezen.

Een besmette naald is alleen maar een gevaar voor een ander, als er vers bloed aanzit. Als het bloed dus al is opgedroogd, kun je daar geen HIV meer van krijgen. Hetzelfde geldt met wonden. Alleen als een besmet persoon een open wond heeft, dan is er gevaar voor besmetting. Als je een "droge" wond hebt, is er geen gevaar meer.

ALS het al zo is dat er naalden in bioscoopstoelen worden geprikt, dan is het bloed dat daaraan zit allang opgedroogd voordat er iemand plaatsneemt. Het is natuurlijk ook maar een minuscule hoeveelheid bloed wat aan een naald zit, en dat is binnen no-time opgedroogd.

Ik denk dus dat dit een storm in een glas water is.

Ik denk dat een waarschuwing om veilig te vrijen veel beter op z'n plaats is. Er zijn nog steeds teveel mensen die denken geen risico te lopen als je onbeschermd sex hebt. Er zijn zelfs mensen die beweren "geen risico te lopen omdat ze hetero zijn". Absolute nonsens dus. HIV is allang geen "ver van je bed show" meer.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:57

Inderdaad een broodje aap verhaal, dit verhaal is al heel oud.... Een kenmerk van een broodje aap verhaal is dat het steeds weer terug komt en als waargebeurd wordt verteld, zoals dit dus.

Het originele verhaal is dat er een meisje naar de bioscoop gaat, ze gaat zitten op een stoel en voel een prik. Als ze opstaat om te kijken wat het is, ligt er een injectienaald met een briefje erbij 'Welkom in de wereld die AIDS heet'

kortom, ik geloof er geen snars van...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:03

Bovendien hoef je niet persé besmet te worden als je in contact bent geweest met geïnfecteerd bloed/sperma. De kans is vrij groot, maar niet 100%.

Het origine verhaal (zoals Supertje het beschrijft) is natuurlijk helemaal belachelijk. En het klopt ook niet, want HIV is iets anders dan AIDS.

Maar goed, overal worden Broodje Aap verhalen verteld, dus waarom niet hierover?

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:29

Dat bericht heb ik maanden geleden eens via de mail gehad en dat was van iemand uit belgie.Ik geloof er persoonlijk niks van.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:34

Nou als ik ooit op die manier Aids krijg, dan heeft het zo moeten zijn....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:37

Broodje aap... maar het zet gekke geesten wel aan tot dit soort ongein... Dus we moeten toch maar oppassen. Ik weet dat het 'naald in een bioscoopstoel'principe niet werkt (wel 'leuk' gevonden overigens), maar er zijn wel manieren waarop het wel lukt... Ik hoop alleen dat niemand gaat experimenteren want ik zou dat echt te ziek voor woorden vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:05

Ik denk dat ik dit wel geloof, maar ik vind het echt van de pot gerukt als je zo iets doet! Boos! Ik vind het echt ABNORMAAL!!! Hopelijk wordt hier niemand mee bestmet

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:07

Precies,
gelukkig woon ik niet in een land waar dit veel gebeurt maar je weet maar nooit...

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:40

Lijkt mij allemaal lichtelijk overdreven...*LOL*
Ten eerste raak je niet besmet door gestold bloed en ten tweede is de hoeveelheid zo klein dat de kans op besmettig bij vers bloed echt minimaal is...!
Ik zou me er maar niet te druk om maken Haha! Gekke verhalen heb je altijd wel...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:49

Als ze naalden op bioscoopstoelen leggen..... Dan moet die naald eerst door je broek, (onderbroek), misschoen ook wel je jas. Lijkt mij stug. In een drinkautomaat....... ok, dat zou kunnen, maar dan leggen ze de naald zeg maar in het vakje waar het blikje uitkomt.... Lijkt me echte toeval dat je dan precies en de naald pakt, toch? Drinkautomaat zou denk ik wel kunnen. Nou we zien wel.....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:23

Er is laatst iemand in Apeldoorn opgepakt die daar in een aantal discotheken rondliep en besmette naalden in mensen stak die aan het dansen waren. Een aantal hebben zich laten testen, maar zijn gelukkig niet besmet. Hij was of opgepakt of uit een aantal discotheken gezet, dat weet ik niet meer zeker. Maar dit is dus wel echt gebeurt
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 30-01-03 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:24

Gatver wat een freaks die dat doen zeg......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:26

Net als die meneer die over de straat liep en ineens een injectienaald vol bloed naar binnengespoten krijgt? En dan wordt hem verteld dat het bloed besmet is met aids.. Dit is dus geen broodje aap, maar echt gebeurd..

Het is nog niet zeker of die man nu besmet is met het HIV Virus, maar hij is dus pas weer zijn belager tegen gekomen, en deze keer had hij een mes tussen zijn ribben...
Je hebt dus echt zulke gekken in de wereld, dus het zou me niks verbazen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, Annienke, Balou_k, Exorcizamus, grace1989, Grainey, IASCrawler, leonie1988, Sizzle, YandexBot en 172 bezoekers