verzekering?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 13:39

Eens een vraagje: hoe betalen jullie de dierenarts kosten, hebben jullie een verzekering?
Pablo mankeerde eigenlijk nooit wat maar ik spaar op een aparte rekening voor mijn paardespullen en dierenarts kosten. Ik had vrij veel gespaard dat ik er over zat te denken om een tweedehands springzadel aan te schaffen (nu springen we met een dressuurzadel)maar ik wacht nu eerst maar de rekeningen van dierenarts af.
In juni ben ik hopelijk klaar met mijn HEAO dus dan kan ik meer gaan werken en meer verdienen (en dus meer aan paardespullen uitgeven).
Ik ben verder eeuwig bijna blut want mijn studie moet ik ook zelf betalen evenals stalgeld en alle Pablo-dingen. Toen ik nog thuis woonde kreeg ik van mijn moeder wel een groot deel van het stalgeld maar dat is nu over. Mijn vriend heeft gelukkig een goede baan in de IT en we hebben dan ook een eigen huis dus dat scheelt weer. Ik heb altijd bijbaantjes gehad maar nu met het afstuderen heb ik daar even geen tijd voor en ik krijg gelukkkig betaald voor de opdracht. Soms vinden klasgenoten het raar dat ik zoveel geld over heb voor een paard maar ik zou echt niet anders willen.
Hoe doen jullie dat?


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 16:52

Ik sta heel goedkoop Lachen
Ik betaal 250 aan stallingsgeld en daar zit de wormenkuren etc. bij in. het enige wat ik betaal is de veearts enten van 25 piek en de smid 2 keer per jaar want Lottie heeft geen ijzers en slijt z'n hoeven errug recht.Ik heb geen verzekering voor de veearts wel voor een kliniek 350 piek per jaar verder spaar ik 500 piek per maand dat naar een spaarrekening gaat en de rest wat dus op een gewone rekening blijft staan zijn voor spoedgevalletjes (nieuw hoofdstel etc.)maar betaal ik ook het uitgaan ,lessen,wedstrijden en m'n kleding van.
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 16:59

Als ik in Apeldoorn woonde, zou ik Muzefee daar ook willen stallen. jeetje, 250 piek bijna all-in? Dat heb je niet gek voor elkaar.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 17:03

Ik betaal (schrik niet) fl. 575,00. Ik heb wel een verzekering voor het geval dat.
Ik heb eigenlijk nog nooit kosten aan de dierenarts (3 jr in bezit)gehad behalve de enting 1x per jaar. Ik hoop dat ook zo te houden.We hebben wel iemand die volledig EHBO heeft voor paarden en dat is erg handig.

Ik heb een dressuurzadel en springezadel. Het dressuurzadel heb ik nieuw gekocht (rij ik ook het meeste in) mijn spring heb ik 2e hands voor fl. 250,00 gekocht (van een vriendin).

Gr Pris


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 17:19

Petje af voor Katrien!! En voor de anderen ook natuurlijk. Nim, 500 per maand? hoe doe je dat??
Heel veel mensen snappen niet dat een paard elke minuut en elke cent dubbel en dwars waard is.
Zelf heb ik errug zuinig aan moeten doen toen ik lab net had, nu gaat het wel beter gelukkig. 585 per mnd voor de schat en dan komt smit wormenkuur en veearts er nog bij.
Binnenkort heb ik misschien eindelijk geld genoeg voor een nieuw zadel!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 17:26

Tja alles is hier vrij goedkoop...
NBVR starten is 12.50 voor een proef (vorige week in Arnhem 17.50 (slik)) lid zijn van de OVJ 90 piek per jaar en dan betaal ik wel gewoon de startkaart etc.
Ik betaal 250 aan stalling heb dan alleen een buitenbak dat wel maar zit wel aan het veluwetrail er wordt elke dag uitgemeste en 3 keer gevoerd ze doen 'm voor je buiten en ook weer naar binnen ideaal dus.
heeft ie een wondje of een dik been doen hun 'm afspuiten en wond verzorgen alles in overleg is mogelijk.
Ik vind het hiet in Apeldoorn echt niet duur als ik de rest zo hoor en 500 in de maand sparen vind ik eigenlijk vrij weinig maar dat wil ik opzij zetten voor 'later' Mike spaard veel meer. ik mag van mezelf 100 piek per week opmaken aan privelessen en wedstrijden en benzine voor de scooter.Nouja ik verdien niet slecht als tandartsassistente en de rest hou ik dan voor het paard.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 18:15

Hoi,

Ik sta in Eemnes op een pensionstal en betaal fl 435,- pm. de paarden gaan in de winter in de stapmolen in de zomer staan ze de hele dag in het land. de stallen worden iedere dag uitgemest en ze krijgen 2 x per dag hooi. Dan komt daar natuurlijk de intentingen, wormenkuur, voer, hoefsmid en verzekering bij. Ik ben voor 300,00 per jaar vezekerd bij de Friese onderlinge. Alles bij elkaar best een hoop geld maar ja, je moet er wat voor over hebben.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 18:29

Nu weet ik het zeker, ik ga later op de Veluwe wonen Lachen

Ik betaal 535 per paard en daar komt alles dus nog bij. Het is dat ik zulke lieve ouders heb die me steunen door 1 paard te betalen, maar anders...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 18:45

ik [paps] betaalt 325 per maand word binnekort meer omdat er een binnebak komt en een stapmolen in aanbouw is.. maar is dus niet echt duur, en alles zit inbegrepen, smid en veearts natuurlijk niet maar verder wel alles... voer en stro, iedere dag opgestrooid en 1 keer per week helemaal uitgemest, swinters gaan ze in groepen de bak in en zomers staan ze de hele dag buiten. maar zomers sta ik ergensanders wat gratis is *LOL*

"Some memories are best forgotten"

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:21

hmm zo goedkoop is t niet overal in apeldoorn hoor.Ik betaal (nouja de helft maar dan) 450 per maand. zij voeren haar dan mesten 3 keer per week strooien elke dag op en ze komt elke dag de wei in (mits goed weer). Ook mogen we de trailer gebruiken om heen en weer te reizen naar de manege waar je de binnenbak na overleg kan gebruiken gratis. als je ergens anders heen wil betaal je 60 gulden per dag. Ik vindt voor wat je er voor terug krijgt niet duur. als ik wil (maar dat wil ik niet) kan ik niet komen en dan krijgt ze de voer en dergelijke wel. alleen de benodigde aandacht mist ze dan. Ze is verzekerd voor iets van 700 gulden per jaar (dacht ik) bij de Friesch onderlinge. Heb geen apart potje voor nood gevallen want ik hou helemaal niets over van mn (magere AH) salaris. dus dan moet ik even lenen van mn moeder

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:31

Ik betaal aan stalling [schrik niet Bloos] f650. Dat is veel geld maar de accomodatie waar ik sta ik echt top en het is helemaal inclusief. Op ieder moment van de dag kan ik in de grote rijhal vrij rijden en de buitenbanen zijn ook altijd vrij. Kosten voor de smit, wormkuur, verzekering etc komen daar nog bij. Een groot gedeelte van mijn budget gaat ook nog een op aan lesgeld.
Het belangrijkste voor mij is eigenlijk dat de begeleiding heel proffesioneel is. Met vragen over voeren of wondjes en rijden kan ik altijd bij iemand terecht en ze houden ook een oogje in het zeil als ze iets zien wat niet klopt. Dat is voor mij een gerust gevoel omdat ik 40 uur per week op mijn werk zit.
Het is allemaal best te doen hoor het is maar een beetje wat voor een wensen en eisen je nog meer hebt. En gelukkig heb ik een hele lieve man Lovers die paarden en paardrijden super vindt maar zelf lekker niet rijdt *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 08:22

650,= is misschien wel vrij veel ja maar als je daar zo goed staat,zou ik het er ook voor over hebben. Bij ons is het stalgeld 450,= daar voeren ze 2 x per dag en ze gooien er schoon stro bij (vaak gewoon in de plak, vindt Pablo wel handig want dan kan hij het meteen netjes opeten maar ik heb het liever netjes verdeeld) 1 x per week wordt de hele boks leeg gehaald en gevuld met schoon stro. Hooi moet je zelf geven ( ik haal het voor 4,= per baal) dus ik fiets iedere dag met een mega tas naar stal. De smid en inenten is er uiteraard ook voor je eigen portemonee. Inenten doe ik 2x per jaar (35,=) en ontwormen doe ik zo om de 10 weken. Voor de wei betaal je nog 175,= voor het hele zomerseizoen en dan wordt hij er opgezet en afgehaald en 40,= voor het winterseizoen dan moet je ze er zelf op zetten en afhalen. Alleen in maart mogen ze niet de wei op maar dan mogen ze wel los in de buitenbak of op de springwei. Nu ik nog studeer kan ik vaak toch nog 2 keer per dag komen om zijn stal even gelijk te gooien en hooi te geven maar als ik straks full-time werk wil ik misschien naar een andere stal waar het wat proffesioneler is. Als die hier in de buurt is dan. En dan moet ik wel ook nog effe mijn rijbewijs halen (dat had ik altijd uitgesteld omdat ik het altijd druk had enik het zo duur vond maar nu wil ik toch wel graag eens dat papiertje halen)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 09:49

Apeldoorn vind ik behoorlijk goed koop in de beemte kun je bij een boer staan voor 150 all in maar je moet ze wel zelf buiten doen en binnen zetten en zelf uitmesten.
Riant is het duurste all in geloof 550 piek maar dan heb je ook echt alles maratonmenbaan bij je stal etc.etc. solarium nouja noem het op en het zit er waarschijnlijk bij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:00

Ik betaal 400 gulden per maand. Menno krijgt dan 2 keer biks en 2 keer hooi.
Er wordt 5 keer per week uitgemest, en elke dag op gestrooid.

Overdag is de binnenbak vrijwel altijd vrij. Vanf 4 uur zijn er lessen tot 's avons 10 uur.
Van 6 tot 7 is de bak ook altijd een uur vrij.

Lessen zitten er 'bij'. je kan dagelijk een uur in een les meerijden (natuurlijk moet er wel plaats zijn)

De buitenbak is ook meestal vrij, maar in de winter niet echt bruikbaar.

Er zijn twee weilanden (ok eentje is meer zand dan gras maar je paard kan er tenminste uit).
Die wei met gras en zand is meer voor de manege maar als die vrij is en niemand heeft em nodig kan je daar ook je paard in zetten. De andere wei kan je paard zowieso in.

Ik moet uit eindhoven komen en mijn paard staat in mierlo. Dat is voor mij bijna een uur heen en een uur terug.
Ben meestal pas om 4uur uit. Kan dan pas de bus hebben om 4:45 ben dan om 5:45 op de manege.
De bak is vrij van 6 tot 7 dus dan maar rijden. Dan is het al snel half 8. De eerste bus is om 8 uur. Dus 9 uur thuis.
Hmmz als ik dan bedenk wat ik nog moet doen (eten huiswerk enz)Ik kom daarom (maar) vier dagen in de week.

Ik zou niet weten wat ik moets doen als men paard die andere 3 dagen stil moest staan. De manege eigenaar zorgt dat Menno er altijd uitkomt.
In de winter wordt hij gelongeerd of losgelaten en als het weer beter is gaat hij in de wei. Dit is voor mij ideaal.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:14

Mijn paard komt er veel te weinig uit vind ik. Bij ons worden de paarden niet los gedaan, alleen vanaf mei ongeveer, als ze de wei in kunnen, worden ze allemaal apart in een stukje afgezet land gezet en na een paar uur gaan ze er weer uit en gaan er weer andere paarden. Op zich vind ik het wel fijn dat ze er uit komen, dat is veel beter. Maar in de winter is het dus afzien. Er is wel een stapmolen waar de meeste paarden 's ochtends in gaan, maar die van mij niet. Waarom weet ik niet, maar wat mij betreft hoeft dat ook niet perse, ik vind het nogal geestdodend voor een paard. Af en toe zou wel fijn zijn, maar elke dag hoeft niet. Dus ik moet zorgen dat ik mijn paard zelf 2 x per dag doe.

Razinda komt 's ochtends met de andere 5 paarden los in het longeerbakje (binnen) en eigenlijk is dat veel te klein voor 6 paarden, ze kunnen niet lekker rennen ofzo. Ik haal haar er 's avonds meestal ook nog uit, dus is zij ook 2 x per dag uit de box. Het paard waar ik ook op rij, doe ik meestal maar 1 x anders wordt het echt te druk. Soms ga ik nog even aan de hand wandelen ofzo. Maar ik werk overdag, moet dan nog 3 paarden doen (Jur 2x, dus eigenlijk 4), dan nog eten en nog aan mijn portretten werken en natuurlijk nog bokken!! Ik lig dus altijd erg laat in bed!

Jurita en Razinda zijn beide verzekerd, maar niet al te duur, want dat kan ik niet betalen. Ze zijn alleen verzekerd tegen kosten in de kliniek, diefstal en dood door brand geloof ik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:33

tja, dan ben ik snel klaar
Hon is niet verzekerd, dus

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 13:30

Ik heb van iedereen zo eens de kosten gelezen, en ja, het scheelt erg veel als je nog bij je ouders woont, zoals Kim bijvoorbeeld. Peter (mijn man) en ik hebben nu een eigen huisje en als we niet voor een adoptie-kindje zouden sparen maar een paard gingen onderhouden, dat zou denk ik wel kunnen, maar zonder al te veel luxe. Dure spullen kan ik dan wel vergeten, het zal wel zoveel mogelijk tweedehands worden (zadel etc.) Of ik met een kind in huis ook nog een paard kan veroorloven, dat ligt aan de situatie tegen die tijd, of ik werk heb enzo. Ik ben nu afgekeurd, maar zal toch binnen twee jaar weer gekeurd worden. En dan? Twee of drie epilepsie-aanvallen per jaar, geheugenverlies en chronische geestelijke vermoeidheid. Stel dat ze me goed keuren, dan kom ik nooit aan een baan, of in elk geval minimumloon. En met kind kan ik niet hele dagen werken, al helemaal niet omdat ik gauw moe ben. Dus.... een hoop onzekerheid nog. Maar ik heb een man die ooit voor mij een paard wil kopen, dat vind ik al geweldig. Godzijdank kan ik nu op Pie heel veel rijden, en ik geniet er nu nog van. Over twee jaar komt het kindje! En reken maar dat zij van mij ooit op paardrijles mag haha. Doei! Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers