Wedstrijden,...Voor plezier of voor het winnen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Wedstrijden,...Voor plezier of voor het winnen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 21:55

Hoi!

Ik doe wedstrijden mee voor de UITDAGING Tong uitsteken . En omdat ik het leuk vind!!! Haha!

En ik ben ook altijd benieuwd hoe ik het ervanaf zal brengen.
Ben ik eerst? LEUK Tong uitsteken ben ik laatst? *LOL* zeker zo goed.
Zolang m'n paard en pony hun best maar deden, en ik ook. Dan ben ik gelukkig!!! Haha!

8 februari ga ik het eerste parcours met m'n jonge Sire Rhona springen. Ik hoop dat hij het goed zal doen. Maar hij blind aan één kant,...dus is snel bang. (Logisch toch?) Maar als we laatst zijn,..ben ik Super gelukkig!! Dan kan het de volgende keer alleen maar beter gaan. (In elk geval niet slechter Knipoog )

wat denken jullie over wedstrijden??

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:22

tja, wel omdat ik het heel leuk vind, maar ook wil ik wel presteren...!
maar das je eigen keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:31

Tja ik heb toch het meeste plezier als ik win dus!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:33

ik doe het omdat ik het leuk vind, maar toch ook zeker om hogerop te komen en het is wel leuk als er wat gepresteerd wordt (en als het verdient is kan een wp ook geen kwaad dus!)!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:35

Ik doe het voor allebei. Ik ga voor me plezier maar ook om verder te komen, anders kan ik ook gewoon net doen alsof ik wedstrijden rijd Knipoog
En het is altijd mooi meegenomen als je wint!! Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:11

Evy schreef:
Ik doe het voor allebei. Ik ga voor me plezier maar ook om verder te komen, anders kan ik ook gewoon net doen alsof ik wedstrijden rijd Knipoog
En het is altijd mooi meegenomen als je wint!! Haha!


Ben ik het helemaal mee eens!

Ik heb trouwens gemerkt, hoe meer je rijdt voor je plezier, hoe hoger je eindigt in het klassement

Of is dat toeval Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:32

Ik rijd voor mijn eigen plezier en het is meteen een toetsing van hoe ver de africhting bevestigd is *LOL* Verder vind ik het natuurlijk leuk om een paardje wat verder te rijden in de sport, winnen interesseert me eigenlijk niets Bloos Zeker in het springen tussen de profs maak ik toch eigenlijk geen kans en het maakt me ook niet uit. Ik ben al heel tevreden als ik met een supergevoel weer de ring uitkom Party!!

Verder zijn de wedstrijden erg gezellig Haha! Dat is toch ook wel een goede reden om heen te gaan *LOL* Zie je iedereen meteen weer even Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 01:48

Met dressuur eigenlijk om te kijken hoe het gaat in de ring. Als mijn paard fijn gelopen heeft maar de punten zijn er niet naar denk ik altijd maar: "de jury is gek" Het gaat erom dat ik fijn gereden heb.

Met springen zal ik er in de barage altijd voor gaan om een fatsoenlijke baragetijd neer te zetten maar niet ten koste van alles. Jong paard wat voor de eerste keer L loopt zal ik gewoon netjes rondsturen en de wendingen iets minder ruim nemen. Als ie wat verder gevorderd is zal ik thuis zo af en toe in de training een hindernis schuin springen etc. Het gaat echter nooit compleet onbenullig hard want daar win je meestal ook geen tijd mee. Proberen je paard thuis voor te bereiden op barages zodat ze super aan de hulpen staan en snel de bocht om kunnen. Met een beetje geluk eindig je dan aardig hoog. Maar in de eerste plaats gaat het toch om hoe het paard het die dag aanpakt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:15

Om te winnen,
wedstrijden... de naam zegt het al, er dient gestreden te worden!
Voor je plezier rijden doe je thuis, natuurlijk moet je ook lol hebben in de wedstrijd maar lol heb ik ook wel in gewoon paardrijden, daarvoor hoef ik niet op concours.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:31

ik doe met de onderlinge wedstrijden mee voor de lol, de gezzeligheid en voor te oefenen.

met federatie wedstrijden doe ik mee voor de lol en natuurlijk om een winstpuntje binnen te halen en meschien afentoe een prijsje.

maar het is helemaalo jouw keuze.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:29

Ik rijd wedstrijden om er beter van te worden (niet kwa geld, want zoveel geldprijzen zijn er hier in de buurt niet), dus om winstpunten te rijden en als het goed gaat verder te trainen voor de volgende klasse. Je kunt thuis wel doelloos alle onderdelen gaan trainen, maar ik vind dat ik die oefeningen pas echt beheers als ik ze er op vreemd terrein, op het moment dat het echt moet uit kan krijgen.
Verder vind ik het wel leuk om in de prijzen te rijden, maar dat is niet mijn eerste doel. Als ik goed gereden heb en ik heb geen prijs, omdat er iemand nog beter heeft gereden, dan gun ik dat die ander best.
Heb ik matig gereden, maar de rest nog slechter, dan is een prijs wel leuk, maar ja, ik kom liever met een goed gevoel en een winstpunt thuis, dan met een beker.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:43

Ik vind het onzin om mee te doen met een wedstrijd en dan niet voor zo goed mogelijk/winst te rijden... Alleen meedoen voor de lol aan een wedstrijd vind ik persoonlijk complete onzin...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:18

om te winnen en om verder te komen, zie sjuimpje bv.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:03

Ik doe het om de punten, want ik wil tenslotte wel verder komen.
Ik hoef niet perse te winnen als ik mijn punten maar heb.

Mer1980

Berichten: 18819
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:32

Ik ga in het geheel mee met Sjuimpje. Paardrijden doe je zowieso al voor de lol en wedstrijden ga je voor het winnen. Als ik niet heb gewonnen en heb een fijn gevoel vind ik dat ook goed, maar als ik super heb gereden en krijg geen punten dan kan ik ook heel chaggerijnig zijn. (niet op mijn paard overigens) Ik ga dus iedere keer weer voor de winst.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:26

Nou ik ga dus niet om te winnen. Maar ik wil wel absoluut een goede prestatie neerzetten. Ik heb genoeg wedstrijden gewonnen waar ik echt een bagger proef heb neergezet en andersom. Of je wint is afhankelijk van de jury en dat is iets dat ik niet in de hand heb en dus focus ik me daar ook absoluut niet op.
Ik wil wel voor mezelf een goede proef neerzetten, ik wil trots kunnen zijn op wat ik laat zien. Ik streef er naar om mijn paard en mezelf optimaal voor te stellen. En als dat lukt dan ben ik dolgelukkig en is mijn doel geslaagd. Of de jury dat ook vind, tja dat is aan de jury maar dat doet niets af aan het gevoel dat ik heb over mijn proef.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:28

Toch ben ik het ook wel een beetje eens met Sjuimpje.
Ik wil gewoon graag ver komen met Melano en dat doe ik door middel van wedstrijden te rijden. Maar toch hou ik er wel lol in. Ik vind het harstikke leuk om te doen en ik wil ook gewoon graag kijken hoever ik kan komen met Melano. Daarom rij ik echt voor de wedstrijden.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:32

Jippie, dat is wat ik bedoel met gaan om te winnen. Je wilt het beste neerzetten wat je kunt en niet tevreden zijn met second best. Als er dan iemand beter is, of de jury heeft str*nt in zijn ogen Knipoog is dat ook best.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:48

blancatje schreef:
Hoi!

Ik doe wedstrijden mee voor de UITDAGING Tong uitsteken . En omdat ik het leuk vind!!! Haha!



Ik dus ook Knipoog Laatst ging ik springen op m'n verzorgpony. Met springwedsrtrijden scheurt hij alleen maar zodat hij niet meer springt, tenminste, dat is normaal zo. Bij mij sprong hij alles, alleen op het laatst ging hij zo scheuren dat hij langs de laatste sprong crosste. maar 7e van de 23 vind ik dan niet slecht Haha! Het was gewoon heeel erg leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:51

Precies Lielle. Ik zou eerder zeggen dat ik van mezelf wil winnen. Ik wil een beteren prestatie in de ring neerzetten als de voorgaande keer. Als een andere ruiter beter rijdt heb ik daar geen enkel probleem mee. Zelfs niet meer als de jury een heel ander plaatje wil zien dan dat ik laat zien op dat moment. Ik rij altijd voor mezelf en probeer mezelf daarin te overtreffen.

Ik denk dat het ook een heel verkeerd uitgangspunt is om te gaan om te winnen. Als je wint, ben je dan de beste? Heb je dan een mooie proef laten zien? Soms misschien, maar zeker niet altijd. Daarom heeft het geen zin om 'winnen' als 'doel' te stellen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:00

dat is misschien beter geformuleerd, 'gaan om van mezelf te winnen'. Oh en voor RockyLover, en uiteraard rijd ik wedstrijden omdat ik dat leuk vind (het kost ook genoeg geld en tijd|o); ik probeer juist uit te leggen wat ik er leuk aan vind.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:15

Ik doe mee voor mijn punten, om er wat van te leren, omdat ik er plezier in heb en voor de oefening

En ik vind het belangrijk dat je vooral sportief bezig bent

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:23

Ik moet ook bekennen dat ik het groomen vreselijk leuk vind. En de witte dekjes en bandages. En dat hoedje, dat is ook errug leuk. Alleen twijfel ik nog of ik die op durf te zetten in de M2 [zelfs als ik de punten voor het Z heb *LOL*]

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:37

Jippie schreef:
En dat hoedje, dat is ook errug leuk. Alleen twijfel ik nog of ik die op durf te zetten in de M2 [zelfs als ik de punten voor het Z heb *LOL*]

Haha! Haha! Haha! he, die discussie is al weer even geleden Knipoog Knipoog Knipoog

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:50

beide.
ik ga toch altijd voor de 1e plaats met winst natuurlijk.
als je niet gaat om te winnen, hoef je niet te gaan vind ik.
ben je dan uiteindelijk toch laatste, dan heb je pech maar heb je wel een leuke dag achter de rug.
iedereen gaat op wedstrijd om te laten zien wat ie kan, om de beste te zijn.
lukt dit niet, is dat toch geen ramp, de wereld vergaat niet als je een keer geen winstpunten haalt
het gaat er ook om dat je lekker met je paard bezig bent, er samen een leuke dag van maakt, met of zonder hoedje Haha!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers