Mag Chardon dit???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mag Chardon dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:22

Ik heb tot een aantal weken geleden samen met mijn zusje op Chardon gereden. Een aantal weken geleden was er een droes-periode op Hooipolder, een eindje van Chardon af.
Omdat ik een paardje verzorg naast de Hooipolder, mocht ik niet meer op Chardon komen zolang als die periode duurde. Heel begrijpelijk, zou ik ook doen.

Maar een aantal weken geleden is de droes weer verdwenen (en nu reken ik die periode mee die je nog niet op Hooipolder mag komen)

Uiteindelijk mocht ik alsnog gewoon helemaal niet meer op Chardon komen! En toen ik vroeg of ik wel gewoon naar mijn zusjes les mocht koemn kijken (gewoon achter het glas) kreeg ik te horen dat ik 'onder geen voorwaarde meer mocht komen, tenzij ik stopte met dat andere paardje'!

Vond ik echt belachelijk, vooral omdat er de laatste tijd weer open wedstrijden op Chardon zijn. Heel veel mensen van Hooipolder reden vrolijk op hun paarden naar Chardon, hadden daar wedstrijd.

Mijn vraag is, mag Chardon mij verbieden op de manege te komen terwijl de mensen van de Hooipolder met hun paarden daar wel mogen rijden?!

Wat vinden jullie hiervan? Ik voel me behoorlijk in de zeik genomen!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:25

Als het zijn manege is mag hij iedereen weigeren die hij wil, het is immers zijn terrein.. Het is erg vervelend, maar wel zijn goed recht.

Het is uiteraard wel l u llig dat hij je dwingt te kiezen. Maar vooruit, je kan er niets tegen doen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:09

Ik denk dat Tallie gelijk heeft. Op zijn eigen terrein kan die man zijn eigen regels maken. Ik denk dus dat je je erbij moet neerleggen. Maar misschien kun je hem nog eens om uitleg vragen?
Bovendien kan hij niet controleren wie er allemaal op zijn erf komen. Andere mensen kunnen even goed "iets" bij zich hebben...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:09

ik snap hem wel, hij wilt niet dat jij ziektes of iets dergelijks mee overneemt. En hij weet heus wel wat hij doet!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:17

het zijn zijn regels, helaas.

maar ja kan wel vragen waarom de wedstrijdruiters wel op hun terrein mochten komen, en jij niet!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:23

Net zoals de anderen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:16

hoi anique, ik ken het verhaaltje natuurlijk een beetje, maar het slaat naturulijk nergens op!!! Ik was er ook en wie weet wat voor ziektes ik meeneem.............bij wijze van. En inderdaad, ik geloof dat de hele hooipolder daar zowat startte.
Er MOET gewoon iets anders achter zitten............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:12

Ja, idd. Misschien dat geval met Paulien??? (Dat ze begon te schelden dat ik door moest werken met schoonmaken van de drinkbakken Verward )
In ieder geval was het best banketstaaf.

We zijn natuurlijk ook al op zo'n rotmanier van Chardon weggestuurd met onze paarden.
Paulien wilde niet dat Ada haar paard een peentje gaf, want daar werden haar paarden vervelend van.
Ik had, voordat ik van Chardon wegging, aan IJsbrand verteld dat ik Ada's paard verzorg.
Sindsdien mocht ik de laatste week dat ik daar was niet meer in zijn wedstrijdstal komen Verward

Geloof me, echt niet om Chardon af te zeiken, ik heb het er ook vaak leuk gehad, maar de manier waarop het ging vond ik gewoon raar...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:26

zo dat klinkt niet echt lekker!!
is die zeikete niet gewoon een smoes om je daar weg te houden?
zo klinkt het namelijk eigenlijk meer...

tja manegehouders!! Boos!

biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:00

het is erg vervelend allemaal maar mischien kan een goed gesprek helpen.
mits hij hiervoor open staat.
blijf rustig en laat je niet uit je tent lokken, probeer hierboven te staan.
hopelijk komt hij op zijn mening terug en kan er gewoon weer heen.
zoniet is er mischien een andere manege waar je terecht kunt.
waar ze niet zo banketstaaf doen.
in ieder geval veel succes.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 11:08

Ik zou gewoon bellen en vragen wat er aan de hand is, wat de werkelijke reden is. Dat je pas terug mag komen als je stopt met verzorgen van dat andere paardje zit denk meer achter...
Laat anders je zus of ouders vragen wat er aan de hand is...

En of hij dat mag: Ja dat mag hij dus...het is zijn terrein.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:03

Ik begrijp ijsbrand wel..ik ben daar zelf ook een keer geweest..ook door zijn wedstrijd stal en in zijn huis..
Maar kijk hij weet niet of jij die ziekte meeneemd en als je dan door de wedstrijdstal loopt..kan wel een goed paard ziek worden en overlijden..ik denk dat hij het doet uit voorzorg!
Ik had het denk hetzelfde gedaan alleen dan wat vriendelijker overgebracht!
En als het bij de manege pony's uitbreekt..elk ziek paard betekent ook veel geld..en als dan een paar pony's dood gaan..dat wordt weer nieuwe kopen..en je moet de stallen weer helemaal ziekte vrij mmaken!
Heb je daar ook wel eens aan gedacht
Het is wel vervelend dat je er niet meer mag komen

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:05

Oeps sorry ik had dat stukje van de wedstrijden niet goed gelezen!
naja dan is het wel raar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 09:43

Ja, ik denk dat ik maar eens gezellig langsga daar. Dan wel even van tevoren bellen want anders is het al ruzie voor we beginnen! ik laat wel weten wat eruit komt!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:06

hmm ja ik vind het ook een heel erg gek verhaal...
Ik weet wel dat degene die wedstrijd rijden onder geen voorwaarde de stallen in mogen! Dus die komen dan niet in contact met de paarden...Maarja of het nut heeft Verward Ik heb er verder geen verstand van hoor.....