Paarden(para)psychologie ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Paarden(para)psychologie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 11:07

Twee weken geleden ben ik "per toeval" een vrouw tegen gekomen, die aan de hand van foto's dieren geneest en behandelt bij o.a. gedragsproblemen. Net zoiets als Dorine kan dus, alleen deze vrouw probeert nu haar eigen praktijk op te zetten. Op dezelfde manier als ik haar ben tegengekomen, heb ik ook onze paardentandarts ontmoet en die is ook paranormaal. Hij vertelde me dat toeval niet bestaat, vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens heb gezet.

Omdat ik dit soort dingen erg interessant vind, heb ik contact met haar gehouden en email ik nu met haar. Het is een geweldig leuk mens, niet vaag en erg gezellig Haha! .

D.m.v. van foto's en informatie van de eigenaar (zoals ze zelf zegt: "Paranormaal of niet, ik ben (gelukkig ) niet alwetend"), probeert ze erachter te komen wat het paard mankeert en welke behandeling het beste is. Ze doet dus niet alleen ziektes, maar ook gedragsproblemen. En trouwens niet alleen bij paarden, maar ook bij andere dieren.

Ik vind het dus interessant, maar zou het nooit gebruiken i.p.v. de reguliere geneeskunde. Wat vinden jullie: bestaat er meer tussen hemel en aarde ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:33

absoluut... er is meer tussen hemel en aarde... Banjer is ook "onder behandeling" bij een psychologe, die haar aan de hand van foto's uitpendelt... en tot nu toe had ze het allemaal "goed"

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:38

ik geloof ook dat er meer is tussen hemel en aarde...
ik vraag me af wat ze bij sy zou zeggen ik heb harry hoevers een keer bij sy gehad en die had gezegd dat sya zich afzette van de mens maar dat het al wel weer beter ging
er schijnt dus veel narigheid in engeland gebeurt te zijn Verdrietig

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:46

Ja hoor zonder twijfel. Ik heb ook veel contact met een soort paragnoste en ze heeft ons al erg veel geholpen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:55

jahoor ik geloof er ook in, ik laat sinds kort mijn paardje behandelen door een paragnoste in verband met zijn probleem met het oppakken van zijn achter hoeven.
ze heeft em heel erg veel dingen verteld zoals dat mijn paard eigenlijk heel erg bang is en iemand nodig heeft die hij kan vertrouwen (ikke dus Tong uitsteken) hij doet zich altijd heel stoer voor en dreigt ook altijd met bijten enzo als hij iz zijn stal staat (stal is zijn eigen plekje waar alleen ik goed in mag komen) maar eigenlijk is hij dus heel erg bang en verdedigd zich zelf dus alleen. ze heeft me verder verteld dat er vroeger toen hij een jaar of 2 was een keer iets is gebeurt met het bekappen van zijn achterhoeven en een keer vastgebonden is of iets dergelijks, sinds dien doet hij zo angstig bij het oppakken van zijn achterbenen. maar we boeken nu vooruit gang al kost het wa knake maar ik heb het er voor over.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 11:55

Thirza: als ik me niet vergis hebben we dezelfde paardentandarts als jullie ! Olav kon ons precies vertellen waar de paarden vandaan kwamen en hoe ze de reis naar Nederland beleeft hadden. Heeft hij Sya ook wel eens 'gevoeld' ?

Kunnen jullie me ook vertellen in welk opzicht jullie paarden verbeterden en wat ze eventueel mankeerden ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:46

Persoonlijk geloof ik er helemaal geen ene barst van , van al die alternatieve genezers etc. Ik vind het net zo iets als horoscopen, als je het op een bepaalde manier interpreteert klopt er altijd wel een ietsiepietsie van.

ik ben geneigd om het te zien als geldklopperij.
Bovendien vraag ik me af waarom deze "wonderen" niet vaker in de humane geneeskunde worden toegepast en daar hun vruchten afwerpen.

Overigens kan ik mij wel voorstellen dat men zijn toevlucht zoekt tot andere geneeswijzen en visies maar vooralsnog voor mij:

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 12:55

Het gaat mij niet alleen om het aspect geneeswijze.

Ik heb het meegemaakt bij de paardentandarts. Voordat hij ging behandelen (gewoon regulier hoor Haha! ), 'voelde' hij de paarden. Hij kon dus precies vertellen waar de paarden vandaan kwamen uit Engeland, dat 1 van hun enorm zeeziek was geworden en hoe ze zich in de groep opstelden. Een aantal dingen wist ik niet eens en kon hij dus ook niet van mij 'aanvoelen'. Ik heb het later nagevraagd en het klopte precies.

Volgens mij bestaan er dus mensen die een dier, wat hun verder totaal onbekend is, op een andere manier kunnen aanvoelen. Tuurlijk stikt het van de kwakzalvers, maar er zullen voorbeelden genoeg zijn van eerlijke mensen, die dier en mens kunnen helpen.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:21

haha ook ik ben bezig met een opleiding in de geldklopperij en ben een Reiki zweefkees Haha!
Nee, serieus. Ik ben zelf met "alternatieve"geneeswijzes in aanraking gekomen na het hele circuit bij artsen ed doorlopen te hebben. Een magnetiseuse die ook paranormale gaves heeft heeft mij toen weer op de been geholpen. En van het een kwam het ander. Ik heb zelf Reiki 1 en 2 en ben nu bezig met een studie Bach en Aromatherapie op de Silverlinde. Ik vind het kul om zulke geneeswijzes zomaar in de hoek van flauwekul te gooien. Ik vind eerder dat er eens zeer kritisch gekeken moet worden naar "reguliere" dierenartsen die hun werk niet fatsoenlijk uitvoeren. Deze dieren komen dan uiteindelijk bij een andere "alternatieve"arts terecht die ze wel beter kan maken. Is de tweede dan een geldklopper of de eerste?
Ja, ik geloof er dus wel in. En er komt ook nog bij dat de kruiden en bloepmjes die wij op school leren te gebruiken ook vaak verwerkt zitten in allerlei spullen die je wel gewoon via de dierenarts krijgt. Voor mij geen kul dus.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:15

Ik ben ook reiki-minded en er valt niks te geloven, het is weten dat het er gewoon is, net als alle andere dingetjes in het leven.
Ik heb 2 nichtjes die zijn para-dinges en heb zelf ook vaak een magnetiseur in de arm genomen.
Daarnaast gebruik ik alternatieve geneeswijzen wel vaak als vervanging voor de reguliere. Bij veel kleine kwaaltjes werkt het net zo goed en is nog goedkoper en gezonder ook.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 30-01-03 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:21

Tess schreef:
Bovendien vraag ik me af waarom deze "wonderen" niet vaker in de humane geneeskunde worden toegepast en daar hun vruchten afwerpen.


Hmmm wat zou er langer bestaan? Paranormaalheid en aanverwante zaken bij de mens of de medische wetenschap? Jezus kon ook mensen genezen door middel van handoplegging.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 14:27

En er zullen waarschijnlijk ook een hoop mensen vinden dat Jezus een kwakzalver was, maar dat is een discussie waar ik me niet in wil storten.

Ik denk dat veel "nieuwerwetse" dingen als b.v. magnetiseur en ceasartherapie ook als kwakzalverij bestempeld zijn geweest en die hebben ondertussen ook het tegendeel wel bewezen.

Je hoeft niet ergens in te geloven om er met een 'open mind' mee om te kunnen gaan.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:54

Craignethan schreef:
Thirza: als ik me niet vergis hebben we dezelfde paardentandarts als jullie ! Olav kon ons precies vertellen waar de paarden vandaan kwamen en hoe ze de reis naar Nederland beleeft hadden. Heeft hij Sya ook wel eens 'gevoeld' ?


Kunnen jullie me ook vertellen in welk opzicht jullie paarden verbeterden en wat ze eventueel mankeerden


kan wel maar ik ben er tot nu toe nooit bij geweest als hij er was ik had precies op die momenten geen tijd en was meetsal aan het werk. Verdrietig Frusty


wat er met sya gebeurt is nadat Harry Hoevers bij haar is geweest weet ik niet maar ze is een stuk liever geworden dan dat ze was.
ze komt echt bij haar stal deur staan als er iemand aankomt voor aandacht terwijl ze eigenlijk altijd in een hoekje stond.
Ze bijt nu ook (eindelijk) eens van haar af zodra haar iets niet zint (ze mag niet bijten maar ik ben er blij mee)
Harry Hoevers zei ook dat sya last zou hebben van gronische hoofdpijn dag in dag uit zou ze er last van hebben gehad en dat heeft hij 'eruit gekraakt'.

ik vodn het heel bijzonder om het zo mee te maken en ik zal hem zeker nog een aantal keer laten komen.


Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:04

Wij hebben inderdaad ook Olav Franzel als paardentandarts en dat is een supervent!!!

Hoevers is ook bij mijn paarden geweest en kon meteen vertellen waar mijn beesten last van hadden en ook de oplossingen. Het gaat nu super met ze. Ik geloof ook best dat er iets is tussen hemel en aarde.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 15:07

Heeft Olav je ook nog het een of ander verteld over je paarden ?(niet voor te stellen dat hij politieagent is, in een van de ruigste wijken van Amsterdam he ?).

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:07

Een bericht van mij, lang geleden geplaatst.
Geplaatst: 07-06-01 10:27

--------------------------------------------------------------------------------


Citaat:
toen Kawa vorig jaar last van zen rug had heeft een magnetiseur hem daar vanaf geholpen.
Maar zoals ik jullie hoor is dat hetzelfde als reiki.

Ik had eerst de veearts bij Kawa gehad en die zei dat het in de zenuwen zat en dat ie nooit meer beter zou worden,eerder slechter. (ataxie)
Kawa had op dat moment echt pijn hij kon heel moeilijk lopen en hij speelde niet meer rolde niet meer hij stond het liefts de hele dag stil op stal.
En toen de veearts zei dat het alleen nog maar erger kon worden storte echt m'n wereld in.

Gelukkig kwam ik toen in contact met die magnetiseur en eerst geloofde ik er ook niet zo in maar ik had zoiets baat het niet schaat het niet.
Maar nu geloof ik dus wel in de helende werking hier van want ik zag met m'n eigen ogen hoe Kawa reageerde.

Hij zei dat Kawa zich gewoon verdraaid had in z'n rug en dat het gewoon spit was en dat het dus over zou gaan.
Hij wist zelf percies te zeggen hoe Kawa er aan gekomen was en zelf terug kijkend klopte dat ook nog.
Hij was steigerend omgedraaid met mij erop.
Hij heeft toen ook handoplegging gedaan (of hoe het officiel heet)en Kawa werd ook super ontspannen en bij een ruintje kun je dat op 1 bepaalde plek goed zien,zal geen verdere uitleg bijhoeven geloof ik Lachen

Hij zei dat ie na 6 weken weer wat op begon te knappen en op de dag af klopt het, Kawa rolde voor het eerst weer heel voorzichtig.
Kunnen jullie je inbeelden hoe ik aan de kant van de wei stond te springen van blijdschap?
Vanaf die dag is het langzaam weer wat vooruit gegaan.En nu is ie weer dezelfde bengel als van te voren.

Hij heeft mij daarna ook nog gemagnetiseerd en dingen die hij wist over mij en m'n verleden was echt knap.
hij zei dingen die hij niet kon weten en wat wel gebeurd was.

Ik ben hier in de buurt ook al in de gaten aan het houden voor een cursus reiki,maar tot nu toe was het steeds best ver weg.Maar eens komt het wat dichter bij huis en dan leer ik het ook nog wel eens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-03 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:17

Even offtopic: Gemert ligt toch bij Eindhoven in de buurt? Correct me if I'm wrong. Volgens mij zitten in Eindhoeven heel wat Reiki mensen. Kijk anders eens in de klikgids of Reiki blad. M'n tante doet het ook maar die woont nogal een eind uit de buurt helaas.

Niets zo charmant als een paard in her land.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 20:11

Bij Kawa heeft het dus absoluut geholpen, ook mooi dat hij precies wist waar het door kwam !

Zijn er nog meer mensen met voorbeelden (en dan bij voorkeur met paranormale genezers ) ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:56

Tijdens het inrijden van mijn merrie heb ik een foto bij een vrouw achtergelaten.Zij heeft mij toen ''geholpen'' om mijn merrie zadelmak te maken.Het is niet tastbaar en daarom geloven veel mensen het niet,maar ik heb op dat vlak zoveel goede ervaringen dat ik al overtuigd ben dat het er gewoon is.
En genezen door middel van handoplegging bestaat al langer als de normale wetenschap.
En wat is de eerste reactie van een mens die zichzelf stoot...juist ja...je grijpt naar de pijnlijke plaats.En dat is niets anders als zelfgenezing!!

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 01:31

Mooi verhaal Kawa.... Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirjam79, tienus63 en 109 bezoekers