Dresuurlessen tot Inter 1 Niveau en Prix ST-George

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Dresuurlessen tot Inter 1 Niveau en Prix ST-George

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 11:56

Ik kan dus nu eindelijk gaan lessen op een stal die bovenstaande aanbiedt, op een paard van hun dan nog. Dus voor mij wel héél leuk, want ik heb zelf geen paard Haha! .

Maar kan iemand me even zeggen wat dat juist inhoudt? Waar moet ik me aan verwachten?
Hoe gaat het er zo ergens aan toe? Mag ik daar nog wel gewoon op mijn laarsjes met afgewassen broekje binnenkomen? Of moet ik echt ineens een superdeluxe outfit gaan aanschaffen? Lachen

Ik ben er al een paard keer gaan kijken, maar dan alleen op opendeurdagen Lachen, en dan lopen de meeste er dus echt piekfijn bij. Met de vooral dure merkjes, leuke lederen laarsjes enz. En dan heb ik allemaal niet.

Zouden ze daar een dress-code hebben? Scheve mond

Ik wil me gewoon niet helemaal belachelijk gaan maken ...

En wat houden die niveaus allemaal in? Want daar heb ik dus geen flauw benul van, ik weet alleen dat ze daar keikeigoed les geven Haha! .


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:31

meestal rijden mensen die op dit niveau zitten grote wedstrijden etc. (hoger dan de Z ) de meeste lopen er dan ook peikfijn bij ja, t'is maar wat je leuk lijkt ik loop liever in m'n modderlaarzen rond. Haha!


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:34

Tja, das heel moeilijk in te schatten.. Ik ben een tijdje geleden van een kraakpand naar zo'n stal verhuist en ik maakte me ook een beetje zorgen over mijn outfit (en niet te vergeten mijn pony Knipoog ). Mij is het 100% meegevallen, maar ik kan me voorstellen dat ze het op prijs stellen als je een beetje aandacht aan je kleding besteed.
Als je daar echt voor langere tijd mee gaat lopen kan je misschien via martkplaats goedkoop leren laarzen op de kop tikken, leuk rijbroekje erbij en je bent al klaar Lachen

Wel een geweldige kans zeg! Ik kan alleen maar zeggen dat ik de afgelopen maanden ontzettend veel heb bijgeleerd en ontzettend veel plezier heb. Lachen

Intermediar is volgens mij de klasse tussen ZZ en Grand Prix, maar als je het zeker wil weten kan ik het even voor je op stal navragen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:06

Je hebt iets van 3 FEI intermediaire klassen: intermediaire 1, 2 en 3 (hoe bijzonder Haha!)
volgens mij ga je na de Z2 naar de lichte tour, dan zware tour, dan die intermediaires en dan grands prix. Maar ik weet het ook niet zeker, heb me er nooit in verdiept.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:14

hey ik zie dat je van Belgie bent (e-mailadres .be).Welke stal rij jij en waar?? Ik zoek al eeuwen naar een stal die rijles geeft op dat niveau...

Wat de niveaus betreft: ik ben niet zeker, maar na ZZ is het lichte tour, dat is Intermediaire 1, 2 en 3 en dan zware tour: Prix St- Georges en Grand Prix.
Correct me if I'm wrong , want eig. weet ik het ook niet en zou ik het wel willen weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:44

Verward Niet om te veroordelen hoor, maar was jij niet degene die dat paard op de manege niet over de AC-lijn kreeg zonder dat hij zelf van galop wisselde?
Hoe kom je in zo'n korte termijn op zo'n hoog niveau terecht dan Verward


EDIT: Laat maar, ik zie nu dat ik met m'n neus gelezen heb, er staat TOT dat niveau, niet VANAF.... Haha! Sorry....

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 13:48

Inderdaad dat was ik Haha! . En wat daar de oorzaak ook van moge geweest zijn ... geen flauw idee. De week erop liep hij weer als vanouds en wisselde hij alleen maar weer als ik het wilde. Dus gewoon galopje over de AC lijn lukt ineens weer wel, net als de 5 jaar ervoor.

Dat is er ondertussen dus weer uit Lachen godzijdank Lachen.

Ik rij trouwens nu ook niet op dat niveau, heb ik ook niet gezegd. Alleen dat ze ze aanbieden en dat ik er normaliter wel ga lessen (in een gewone groep beginnen dus), maar heb wel ooit nog dan de ambitie daar te raken.
Ze beginnen ook met mensen vanaf nul, dus ik kon er nog wel bij.

Idra ik heb ge gepbt, als je wil kunnen we eens samen gaan ofzo Lachen.

Het gaat trouwens over Stal Belderbush. Weet niet of iemand daarmee bekend is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:53

Klinkt super hoor. Dus ze hebben daar lespaarden die dat niveau aankunnen? Zou dat wel eens willen zien! Smullen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:55

Niet alleen willen zien.
Ook doen.
Daar zou ik wel eens een paar lesjes willen rijden.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 13:59

Mja ik heb nog nooit een echte les van hen gezien alleen als ze zelf aan het rijden zijn

Maar volgende week ga ik dus:
* informatie inwinnen en een les bekijken Lachen
* evt. proeflesje rijden
* kijken Lachen en kwijlen bij die stallen Kwijl

Hoop eigenlijk wel dat het allemaal zo mooi is als zij voorstellen, want dat zou toch wel héél erg leuk allemaal zijn.

Alleen de prijs vind ik héél erg vaag. 20 euro voor een uurtje privé-les vragen ze maar.
Bij mijn vorige instructrice betaalde ik er 15 en het niveauverschil is erg groot tussen die twee.
Daarmee ook dat ik het dus zou kunnen betalen:), ik dacht dat daar dus ook massa's voor neergeteld zouden moeten worden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:00

Jaaaaa maar zien ook wel hoor. Hier in de buurt lopen voornamelijk paarden in de lessen die al moeite hebben om hun benen op te tillen, laat staan dat er een beetje netjes mee gedressuurd kan worden....
En al rij ik dan tegenwoordig western, ik mag nog steeds zooooo graag kijken naar een mooi stukje dressuur...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:12

Goed hoor, ik ben jaloers. Ik wilde dat je hier in de buurt zoiets had, iets waar je goede instructie kunt krijgen op goede paarden. En dat je daar dan ook een keurmerk voor had in plaats van die 'niets over het niveau zeggende' FNRS onzin.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 14:19

Ik hoop dus dat het echt zo is :p en dat je dus echt jaloers kan zijn.

Ik ga vanavond proberen te bellen om een afspraak te maken en dan dus een keertje te gaan kijken of het allemaal zo mooi is als ze het voorstellen.
Dus paardjes die hun benen opheffen enzo Haha! ... want dat zie je inderdaad op veel plaatsen, aftandse paardjes die maar moeten en moeten "lopen".
Maar die manèges beweren dan vaak ook niet dat ze zo'n niveau qua lessen aanbieden.

Maar als het zo is ... dan ... *tromgeroffel* ... zal ik het OOIT wel leren Lachen.

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:02

hey belsje
ik ben van poppel vlakbij turnhout. waar is die stal juist waar jij nu gaat rijden? ik heb wel eigen paarden maar hier in de buurt is er geen stal waar ik op mijn niveau goed les kan krijgen. kan je mij wat meer informatie geven?
merciekes xxx

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 16:06

Stal Belderbusch en die ligt in Sint-Truiden, vlak op de grens met Tienen. Dus tussen Limburg en Vlaams Brabant in Lachen.

Normaal ging in zaterdag voor kennismakingsgesprekje en dergelijke, maar je kon door het slechte weer niet eens de deur uit en ik ga mijn leven niet riskeren om een beetje paard te rijden. Lachen

Ik hoop dus vanavond daar te raken, als mijn oudjes tenminste optijd thuis zijn met de auto en dan eventueel deze week een eerste lesje mee te pikken.

Ik denk dus dat het voor jou eventueel wel ver zou zijn, maar ze geven ook stages weet ik en ze hebben een paar "logeerkamers" dus misschien dat dat eerder iets voor je is Lachen.

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:09

hebben zij een website of email of telefoonnr? zou je mij dat willen doorgeven? dank je
xxx

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 16:09


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:49

Het is trouwens:
-ZZ-Licht
-ZZ-Zwaar
-Lichte Tour:Prix St Georges, Intermediaire I
-Zware Tour:Intermediaire II, Grand Prix


Bescherm de dieren tegen de beesten!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 21:42

Ik ben net terug van daar en ik heb een afspraak om donderdag om 9 uur mijn eerste privélesje te gaan lessen Lachen.

We zullen dus zien hoever we er ooit misschien zullen komen Lachen.

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:52

Fries schreef:
Het is trouwens:
-ZZ-Licht
-ZZ-Zwaar
-Lichte Tour:Prix St Georges, Intermediaire I
-Zware Tour:Intermediaire II, Grand Prix





inderdaad Fries, in nederland wel maar in belgie ligt dat iets anders. je hebt Z1 en Z2 en dan komt het ongeveer wel op hetzelfde neer.

groetjes

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:26

Ooh, ik had even niet gezien dat dit over België gaat . Maar Inter. I niveau is bij jullie dan toch net zo hoog?

Ik vind het ergens wel vreemd, dat ze dergelijke paarden ter beschikking stellen Verward .

Op basisniveau kan ik me daar dan meer bij voorstellen.

Bij ons heb je ook Z1 en Z2, maar dat is basisdressuur, dus:
B
L1
L2
M1
M2
Z1
Z2

Vervolgens komt de ZZ-Licht. Hoe zit dat dan bij jullie?

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 11:39

Fries is zal proberen een paar van "die" paardjes op papier te zetten, de les voor mij donderdag was normaal een "goei".

Dus als ik mijn cameraatje niet vergeet zal ik jullie eens over de paardjes laten oordelen. En als ik het er niet te bont maak, zal ik van mezelf ook wel een fotootje nemen. (maar dan ni allemaal lachen é Knipoog)

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:04

fries : op internationaal vlak is het overal hetzelfde. Maar ik moet zeggen dat ik nederland nooit Z1 Z2 heb gereden alleen ZZ licht/zwaar.. in ieder geval in belgie ligt het eraan welke soort vereniging je wedstrijden doen. sommige hebben een heel andere werking. bij de landelijke rijvereniginen is het B1/2, L1/2,en zo verder tot Z1/2.. er wordt niet met winstpunten gewerkt. als je één keer eerste hebt gereden mag je over naar de volgende klasse
groetjes xxx

Vergis je niet tussen mijn houding en mijn persoonlijkheid:
mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijnhouding hangt af van wie jij bent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 21 bezoekers