Handelsstal in Waarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Handelsstal in Waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 22:41

Ik ben weer op zoek naar een nieuwe Andalusiër. Nu heb ik op een website van een handelsstal in Waarde een lichtbruine goedgekeurde andalusierdekhengst te koop zien staan. Heb de prijs opgevraagd via e-mail: 4300 EUR. Dit vind ik verdacht weinig voor een goedgekeurde andalusierhengst uit Spanje die EN bruin is EN vrij groot.

Heeft iemand ervaring met deze handelsstal?

dit is de website: http://www.handelsstalvaniwaarden.nl/


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:38

Ik heb je ge-pee-beet. Haha!
Zal mijn relaas niet hier neerzetten! Lips are sealed

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:46

Weet je wel zeker dat je weer via een handelaar gaat kopen?

Verder geen informatie, sorry.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:05

hij/zij adverteert altijd in "de vonst" (dat gele blaadje waar je een gratis advertentie in kan plaatsen ,de zeeland editie) hij staat er bijna weekelijks in. voor de rest geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:15

Ik vind de bruine hengst niet echt barokke mischien is hij daarom in de goedkopere prijsklasse.. omdat hij "nog" niet voledig uitgegroeid en gevormd is, De andere paarden zien er wel erg mooi uit.. Ken hem verder ook niet maar zo aan de foto's te zien is het geen handelaar is "slechte" paarden..


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:32

Miran schreef:
Weet je wel zeker dat je weer via een handelaar gaat kopen?

Verder geen informatie, sorry.



Niet alle handelaren zijn niet te vertrouwen, je kunt overal afgezet worden, zelfs op een manege waar je al jaren rondloopt!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:43

Nee, maar als ik net bedrogen zou zijn zou ik toch naar een betrouwbaarder iemand dan een onbekende handelaar gaan.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:53

Dat doen wij vanaf nu ook zeker weten! maar we dachten ook dat hij betrouwbaar was! Huilen We kenden hem zo'n 5-6 jaar! Ik reed daar ook al 5 jaar. Misschien ken je hem :Bert van de Pol?? Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed hij heeft een manege in Eindhoven.
T'is nu inmiddels alleweer zo'n 4 jaar geleden maar die vent moet ik niet meer!

Ik wou trouwens alleen maar even laten weten dat niet alleen handelaren zo snel iemand afzetten en bedriegen!
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 30-01-03 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 12:55

Ja, het is gewoon echt wel moeilijk om iemand te vinden, hoor... Ik denk trouwens nog steeds dat hij de vorige handelaar) ons niet met opzet bedrogen heef (althans niet de eerste keer). Ik heb nog paarden van bij hem (die bij een particulier stonden) gereden en die waren 100% in orde. Maar naar dei handelaar in waarde durf ik wel niet te gaan, mede door de slechte ervaring van Buitenzorg en omdat het weer in Nederland is en we dan weer meer dan 600km moeten rijden naar kliniek en weer terug en nog eens en blabla... Dat spelletje begin ik aardig moe te worden. Weet iemand een betrouwbare particulier die nog een Spaanse schat verkoopt? Ik ga hier in de buurt ook eens naar iemand bellen die er twee heeft staan, misschien kan zij me wel verder helpen...

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 14:32

Ik denk nog steeds dat je wel opzettelijk bedrogen bent, en hoe weet jij dat die paarden 100% in orde zijn?
In de Bit staan regelmatig advertenties, volgens mij ook van die kleintjes van particulieren.
Verder vraag ik me af of je een hengst moet nemen, die eerste liet je toch ook alle hoeken van de bak zien?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 15:30

Nou, dit is wel off-topic, maar ik ga er toch op in: ik weet niet of je veel verstand hebt van andalusiërs, maar ze worden meestal hengst gehouden, omdat ze braaf zijn als hengst. Mijn plan is om hem te castreren als hij niet braaf is tussen de andere paarden (was ik met Moreno ook van plan, hij had geen aandacht bij rijden met een ander paard in de buurt). Ik kan natuurlijk ook best een ruin kopen, MAAR die vind je niet zo vaak!!!

En die ene die met mij de bak rondliep, was Moreno, die staat hier dus nu (gaat maandag terug) en dat was enkel omdat het beesje twee weken had stilgestaan in een box van 2.5 op 3. Nu zet hij geen stap mis, maar daar heb ik natuurlijk niks meer aan...
Die paarden die gezond waren, hadden een klinische en rontgenologische goedkeuring (door de eigenaar uitgevoerd, niet door de handelaar). Ja kan toch nooit met 100% zekerheid zeggen of een paard gezond is of niet op het eerste gezicht?

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:42

Ik heb niet veel verstand van Andalusiers, maar jij wilde toch dressuur gaan rijden? Heb je al gestart met je Haf? Met een hengst mag je als beginner niet starten.
Op Marktplaats zijn de helft van de Andalusiers overigens ruinen, deze zijn ook groter dan hengsten (en je zocht toch een grote?).
Als ze inderdaad goedgekeurd zijn door de dierenarts van de eigenaar, dan zullen ze wel ok zijn, maar die handelaar zou ik geen paard meer laten keuren.
Je was overigens zelf degene die zij dat die paarden 100% gezond zijn...

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:07

Ben je al eens bij de Woeste Hoeve wezen kijken. Zij fokken Andalusiers, maar bemiddelen soms ook wel eens in de verkoop van Andalusiers. Zij hebben een goede naam, en zullen die niet op het spel willen zetten. Dan ben je wellicht meer kwijt dan bij die handelaar van die site, maar dat lijkt me wel een stuk betrouwbaarder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers