waarom paardenhouderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

waarom paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:47

Goed ik heb vandeweek een aantal stagiares zien tobben. Ik vroeg me af hoe ze er in godsnaam bij komen om paardenhouderij te gaan doen... Ze zijn notabene bang van paarden!! Zelfs de simpelste paarden veranderen in een rotbonk met hun in de buurt....
En zo zitten er dus zon 100 meer op school, ooit een blauwe maandag op eenofandere aftanse manege gereden, weten niet waar ze het over hebben maar gaan paardenhouderij doen want paarden zijn zo lief...

Dus nou is mijn vraag: Wie doet er paarden houderij of wil dit gaan doen en wat is de reden dat je dit ging doen???

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:12

Ik doe paardenhouderij, en niet elk paard in mijn buurt veranderd in een rotbonk, ik denk ook niet dat het helemaal eerlijk is als je niet tegen hun zegt dat ze het gewoon niet goed doen, maar het wel hier neerzet.

Ik doe ook paardenhouderij, omdat ik al mijn leven lang bij de paarden ben en dus niet een blauwe maandag. Ik doe het ook niet omdat alle paarden zo lief zijn, want dat zijn ze nou eenmaal niet. Maar toch wil ik verder in de paarden, omdat ik het gevoel heb, dat me hart er ligt, en niet ergens anders. Heb heel veel opleidingen overwogen, maar toch voor dit gekozen omdat dat andere opleidingen mij gewoon helemaal niks aan leken.
Ik doe het nou 2 jaar, en het valt af en toe best tegen ja. En iedereen die nou paardenhouderij gaat doen, zeg ik ook dat ze er goed overna moeten denken, omdat het gewoon best wel heel erg zwaar is. Tenminste mijn studievorm, en dat is een halfjaar naar school en dan een halfjaar stage, en dan 3 dagen stage 2 dagen school. En dat is precies waar het zit. Het betekent dat je alles wat een andere opleiding, die maar 1 dag in de week stage heeft(en dat het hele jaar door) in een jaar doet moeten wij in een half jaar doen.
Ookde andere mogelijkheid heb ik geprobeert, maar dan maar wat zwaarder dit is wel leuker.

Ik denk dat het voor die meisjes verstandig is, dat je eens samen met hun en de stagebegeleider gaat praten over hun prestaties. Ik denk dat ze het zelf ook wel in zullen zien na verloop van tijd, maar dan is het vaak al te laat, en vinden ze zichzelf vaak te oud om nog weer met een andere opleiding te starten, en gaan ze dus toch maar werken ( dit is gewoon een voorbeeld zoals het meestal gaat)
Maar ik denk gewoon dat het tegen ze gezegd moet worden, of ze moeten een hele goeie begeleiding gaat krijgen. Maar ik denk dat het eerste het beste is

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:50

Ik doe ook paardenhouderij, paarden zijn bij mij vaak erg rustig en ik kan er goed mee overweg. Echt goed rijden kan ik niet, maar de interesse voor paarden is erg breed. Aangezien ik mn studie kon combineren met bedrijfskunde, vond ik het een goed plan. Na mn studie zie ik wle verder of ik een leuke kans krijg voor in de paardenbusiness! Maar bij mij in de klas zitten ook van die types die jij beschreef hoor!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:22

Ik wil paardenhouderij gaan doen, juist omdat heel mijn school mislukt is omdat ik altijd maar bij de paarden was. Ik zorg al vanaf mn 9e voor andermans paarden, heb nooit een eigen paard gehad. Maar net zoals snowdon zegt, mijn interesse is ook erg breed. Het rijden is lang het leukste niet. Dr komt veel meer bij kijken. Juist de dingen om het rijden heen, gewoon het 'ermee bezig zijn', trekt me heel erg. En ik denk dat dat toch voor veel mensen geldt.
Alhoewel ik ook een paar levende voorbeelden ken van hoe het dus niet moet... Maar de mensen die zo met hun stage bezig zijn redden het niet. Dan is het echt niet wat ze willen....

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:02

Ik doe dus ook paardenhouderij op HBO-niveau. Ik ben dit gaan doen, omdat dit de enige opleiding was, die me wel aansprak.
Als studente moet je ook fouten durven maken, daar leer je immers voor?
Ik heb bij mijn stage veel geleerd en eerlijk commentaar gekregen, dat is van belang geweest voor mij.

Helaas zie ik ook veel te veel van die "penny-meisjes" rondlopen bij mij op school. Al hoor ik al een aantal praten over een andere afstudeerrichting (zeer verstandig IMO).
Nu heb ik een goed toekomstperspectief voor ogen wat betreft de paarden en heb er absoluut geen spijt van dat ik deze opleiding ben gaan volgen. Ook ik heb inmiddels 9,5 jaar ervaring in de harde paardenwereld, maar ik ben het met Unity eens, sommige mensen hadden beter een andere opleiding kunnen kiezen !

Mirjam

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:12

Unity schreef:
Goed ik heb vandeweek een aantal stagiares zien tobben. Ik vroeg me af hoe ze er in godsnaam bij komen om paardenhouderij te gaan doen... Ze zijn notabene bang van paarden!! Zelfs de simpelste paarden veranderen in een rotbonk met hun in de buurt....
En zo zitten er dus zon 100 meer op school, ooit een blauwe maandag op eenofandere aftanse manege gereden, weten niet waar ze het over hebben maar gaan paardenhouderij doen want paarden zijn zo lief...

Dus nou is mijn vraag: Wie doet er paarden houderij of wil dit gaan doen en wat is de reden dat je dit ging doen???


haha hoe herkenbaar!ik werk samen met 1 zon meisjes!(en met nog 4 gewone meisjes gelukkig!)

wat een RAMP

brengt alleen 1 oud paard& 1 pony samen naar de wei de 3 en 4 jarigen mogen wij doen, want ja 2 paarden in je eentje naar de wei brengen is eng!
en ja dan waait het he, dus ook al heeft ze maar 1 paard vast, die gaan dan ineens een huppeltje maken en dan.....laat ze los! als het even kan trek ze ook nog aan de paniekhaak zodat ze dus zonder touw los rondrennen Frusty
errug fijn als je zelf met 2 gekke 3 jarigen in je hand staat en dan nog een 3e paard in je nek....

alle paarden weten dat ze zich bij haar kunnen lostrekken, en proberen dat de dag erna dus ook vrolijk bij ons....maar ja wij laten niet los en geven een keer een ruk aan dat touw!

en waarom ze houderij is gaan doen weet ik ook nogsteeds niet, maar ja!

nemesis

Berichten: 265
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:54

Ik doe ook paardenhouderij, maar van te voren wist ik al waar ik aan ben begonnen, bij mij op de opleiding zijn er veel die van plan zijn te stoppen, omdat die dachten dat het vak alleen maar met paarden knuffelen was en ze zijn er nu dus achter dat dat niet zo is. Ikzelf vind het een leuke opleiding en ik wil er ook mee doorgaan Haha! .

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:59

ik ben met computers gaan werken omdat ik ze zo lief vind!

de meeste meisjes die dat kiezen hebben nog geen flauw benul wat ze met hun leven willen gaan doen of wat ze te wachten staat in de paardenwereld.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:17

Ik geloof dat er in de laatste Bit een grote test stond over verschillende opleidingen die met paarden te maken hadden.

Bij elke opleiding stond bij wat het kort inhield, mbo of hbo, wat je naderhand voor beroep uit kon oefenen (als dit al zo het geval was) of dat het een vooropleiding was bijv. of een cursus.

Verder stonden de kosten erbij en die verschilden nogal!
Ook stond erbij of het verplicht was een paard (van bep. niveau?) mee te brengen. Bij sommige opleidingen (voor instructeur, Deurne bijv. kon je wel een paard meebrengen, extra kosten dus, en ook eentje huren).

Ook gaf men aan hoeveel procent van de leerlingen naderhand aan 't werk is gekomen in de paardenwereld zelf, hoeveel procent 'ander' werk koos, en hoeveel nog doorstudeerde of werkeloos was.
Niet van elke opleiding was die info beschikbaar, sommige opleidingen zijn nog vrij 'nieuw'.

Dan wat ik heel belangrijk vond:
De toelatingseisen en de stages, hoe lang je stage moet lopen en voor hoeveel uur per week of zo.

Ik heb gehoord dat iemand ergens stage liep waar ze alleen maar mocht uitmesten, vegen, en ander werk doen.
Met paarden kwam ze nauwelijks in aanraking, alleen bij het van stal halen of weer terug zetten, een enkele keer helpen met poetsen, uiteindelijk bandageren enz.

Maar rijden mocht natuurlijk niet, en longeren zelfs niet.
In de stapmolen zetten wel maar dat was dan ook alles.

Veel meiden zijn teleurgesteld door de stages en haken dan pas af. Het zou beter zijn als de info-dagen van een opleiding er niet zo 'mooi' uitzagen, want ze vertellen het vaak leuker dan het zal zijn... Bloos

'Paardenhouderij' kan heel verschillend uitpakken.
Niet alleen de opleidingen die zo genoemd worden zijn erg verschillend, maar ook de stages die er zijn. Haha!
Sommige stage-adressen zijn leuk, en als je zelf al veel wedstrijd-ervaring hebt en nogal zeker overkomt, heb je geluk als je ook wat meer met paarden mag doen. Lachen
Maar als je niet veel ervaring hebt en nog wat onzeker overkomt, dan kan een stage hard tegen vallen en wil een stagiere al gauw stoppen met de opleiding. Scheve mond

Daar komt nog bij dat er op het moment aardig veel opleidingen zijn, veel studenten die die richting kiezen of al gekozen hebben, maar dat het stage-aanbod niet zo groot is.
Dit betekent dat als je naar een vrij onbekende school gaat, vrij nieuw nog, dat je daar de minst leuke stages tegenkomt die de school kan regelen (de 'overblijvertjes'), of dat je zelf een stage moet regelen.
Dit laatste is bij verschillende opleidingen het geval.

Niet iedere stal of manege neemt jou aan als stagiere, ze willen het liefst een stagiere van een goed bekend staande opleiding. Dus vaak hebben ze al iemand!
Niettemin als je toch deze opleiding wilt doen: zoek zelf alvast een stage-adres waarvan je zeker weet (op papier laten zetten!) dat ze je toestemming geven daar te komen.
Wie weet heb je dan wat meer aan je opleiding en valt het niet zo tegen! Lachen

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:25

Unity wat is jou verhouding tot paardenhouderij dan?
ik volg zelf ook een oplossing paardenhouderij en om eerlijk te zeggen slik ik ook even als ik met die ene jonge hengst moet lopen, pak veel liever dat makkelijke paard, maar toch doe ik het want als een ander het kan kan ik het ook. Ik denk dat veel meiden gewoon niet kunnen keizen en de opleiding kiezen die hun het leukst lijkt en wat is er nu leuker dan de hele dag bij de paarden in stal te knuffelen? Ik weet al wel dta ik later neit full time de paarden in wil, na deze opleiding wil ike r een HBO opleiding achteraan doen zodat ik nog wel een beetje geld kan verdienen naast de paarden.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:26

Als ik eerlijk ben vind ik dat SuperPepeijn wel een beetje gelijk heeft zoals bij de meeste meisjes. Ik ken er zelf ook een paar.
Maar ik zeg niet dat dit bij alle mensen zo is die paardenhouderij doen, want sommige hebben er al goed overnagedacht en weten hoe het is in de paardenwereld.
Je hebt namelijk veel 'penny-meisjes' jah.

Ik zou er heel erg goed over na denken voordat je eraan begint. Ik heb er zelfs ook gedacht om na school een paardenopleiding te gaan doen.
Maar ik heb er goed over nagedacht en heb dus ook besloten om het voorlopig niet te gaan doen en eerst een andere opleiding te gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door siesti op 29-01-03 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:43

Ik zou het liefst ook een opleiding in de paarden doen en als ik mijn hart gevolgt zou hebben zat ik misschien wel op Deurne...
Maar ik ben er eens over gaan nadenken en ik heb er geen behoeften aan om tot mn 65e fulltime in de paarden te werken (kans dat ik voor iemand moet blijven werken is groot er is geen begin kapitaal aanwezig)
En wat als je last krijgt van je rug of andere gewrichten?? in de paarden ben je zo afhankelijk van je lichaam... dan zit je mooi te kijken met je opleiding paardenhouderij Scheve mond
Na dit alles overwogen te hebben heb ik dus maar besloten om straks 'indirect' met paarden te gaan werken, fysiotherapie bij paarden en misschien een orun voor het les geven....

Ik werk nu naast mn studie fysiotherapie part time met paarden en vind het heerlijk ik geniet er van maar het is een hard wereldje en dat besef ik heel erg goed.
Maar goed ik snap sommige mensen wel die echt alleen hun hart volgen en er echt hun beroep van willen maken.
En die penny meisjes haken toch wel af Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:19

Tjah, aan de opleiding die ik ga doen zullen weinig wat aan vinden. Eerst wou ik graag dierverzorging volgen om dan verder te gaan als dierenartsassistente, dit heb ik toch maar niet gedaan omdat er ik weet niet hoeveel mensen waren die hetzelfde wilden gaan doen en je dus de kans had niet toegelaten te worden.
De opleiding paardenhouderij leek mij eerst ook wel leuk, maar ik had totaal geen zin om naar Deurne toe te gaan! Daarom laat ik het gewoon mij hobby.
Nu wil ik dus de opleiding levensmiddelentechniek gaan volgen en dan verder te leren voor laborant (met voeding).

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:27

penny-meisje... yep

deze zullen er idd erg veel zijn, maar vergeet niet, dat een hoop van deze 'penny-meiden' al stopt met paardrijden als ze een jaar of 14 zijn.
Als ik zo kijk bij ons zie ik 70% van alle mensen dat er loopt, meisjes van onder de 14 zijn, toeval? nee dat niet. Op deze leeftijd komt er namelijk een nieuw iets in de gedachte van deze meiden: jongens. tuurlijk ook al eerder, maar nu wagen ze zich met relaties van 2 dagen... geen tijd meer voor paarden, en stoppen ermee.
ook gaan ze naar het VMBO, langer naar school, dus ook weer minder tijd.

En dan komen we bij de 'die-hards' van deze maatschappij, het volk dat stug doorzet, het volk dat paardrijd totdat ze erbij neervallen... ok beetje overdreven, maar die gaan dus door met deze fantastische hobby.

Maar dan, dan gaan we van het VMBO naar het MBO. wat is er dan leuker dan het omzetten van je hobby in je werk? niks toch?
Maar nu komt er weer een nieuw item in het leven: de werkelijkheid, en die kan erg hard zijn. zon 30% komt al niet door de vooronden heen, en nog eens 30% valt in een later stadium af. 60% van de meisjes/jongens die dit wilde gaan doen, ze droomde ervan, maar het is niks geworden, zijn ermee gestopt. de 40% dat overblijft, dat zijn de echte die hards, die gaan door tot het bittere einde.
En dan nog het aan het werk gaan in de paardenbranche, het lukt niet iedereen, niet iedereen wil het, maar de meeste vinden wel een baan, dan nog slecht betaald, maar dat komt wel met de jaren, netals ervaring.

Scholen die ditsoort opleidingen geven, erg leuk, maar je leert het meeste op het veld. tijdens je opleiding is idd je stageplek van groot belang. je kan bijv kijken naar de olgende punten:
ken je de eigenaar?
vatvoor bedrijf is het?
ligt het dicht bij je thuis?
doen ze hier wat jij later ook wil gaan doen?
en zo kan ik nog wel even door blijven gaan natuurlijk.
maar het komt erop neer dat je in de praktijk het meeste leert.

greetz jeffrey

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 21:03

Nou wat die stagaires betreft.... Ze weten zelf hoe ze ervoor staan!! Das nog het frustrerende van alles. Da zijn nie alleen penny dingen, maar zebben ook hoogmoetswaanzin.. Denken dus da ze kei goed zijn.
Over die tamme bok, das een paard wa nie zo hard meer loopt en wat je op de wei dus nie zo gelukkig maakt, staat liever stil in een hoekje. MAar daar lopen ze mee van niet doen Hou op Schei uit, en da gaat dan steeds harder.

Moet eerlijk zeggen dak deze opleiding ben gaan doen bij gebrek aan beter.of nou ja gebrek aan intresse in andere opleidingen, zeg dus maar gemakzucht... Maar ik heb gewoon het "geluk" gehad dak al in dat wereldje mee draaide. Reed en ponies paarden voor andere mensen. Altijd paarden thuis gehad.
En werk nu bij een ruitersport zaak voor circa 2,5 dagen per week.
Verder zat mijn zus op een nu inmiddels hele grote stal die overigens van haar vriend is. Ennuh.. verder is mijn broertje smid.
Maar ben dus een van de afhakers, paarden zijn heel leuk als hobbie, maar gezien het salaris, de uren en vooral het risico ga ik net wat anders doen. overigens wel in de paarden sector. En deze opleiding ben ik nu aan het afronden. Heb straks bijna op mn sloffen toch n management diploma.
En wat dat risicio betreft... doordat ik dus enkele keren er afgestuiterd ben, en dat dus grondig gedaan heb zodat ik ook echt in de kreukels lag, ben ik daar dus nogmeer over na gaan denken. Want een ongelukje zit dus echt in een heeeeeel klein hoekje en je licht er meteen maanden uit.
Dus weg inkomen, wat al niet zo veel was en dus ook weg bijv. trainingsschemas enz.enz. En uiteraard welkom bedje voor een enkele maanden....

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:43

Ik ben momenteel bezig met de opleiding Diermanagement.Ik ben deze opleiding gaan volgen omdat ik heel graag iets in de dierenwereld wilde gaan doen. Ik heb altijd gezegd dat ik de paardensport als mijn hobby wilde houden. Ik rijd sinds mijn achtste paard en heb de laatste jaren voor mijn opleiding ook huurpaard gehad.Ik moest dit paard en het rijden echter opgeven omdat ik ging studeren in Leeuwatden en mijn paard stond in Rotterdam,ik heb toen nog geprobeerd het paard te kopen,maar ja dat is ook niet zo'n slim idee als je gaat studeren. Een maandlater going de manege failliet en werd Denie helaas verkocht. Dus ik kon er niet eens meer heen.
Ik zit nu in mijn laatse jaar van mijn opleiding en het is neit echt wat ik wilde. na lang nadenken heb ik besloten omna deze opleiding paardenhouderij te gaan doen.Tijdens mijn opleiding heb ik helemaal niet gereden en ook niet veel met paarden gedaan alleen in de vakanties dan. Ik wilde het wel maar hader ook gewoonweg niet veel tijd voor. Maar na drie jaar heb ik weer de draad opgepakt en ben weer gaan rijden en het vbevalt me prima en ik ben er nu ook echt zeker van dat ik iets in de paarden wil gaan doen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 01:08

Tja, in iedere opleiding zitten mensen die daar niet thuishoren......of het nou in de Techniek, in de Gezondheidszorg of ergens anders is.
zo gaat dat nu eenmaal. Als je in 1 keer goed hebt gekozen, is dat een mazzeltje.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:55

Ik wil echt ontzettend graag Paardenhouderij gaan doen. Al heel lang.
Ik moet dit jaar examen gaan doen dus ik moet mijn keuze binnenkort wel maken. Ik ga naar de opendag van Barneveld en Breda.
Waarom ik het wil doen.. Tja ik wil gewoon wat met paarden doen. Haha! Ik droom al heel lang van een eigen fok/handelstal, en ik hoop dat ik dat ooit in werkelijkheid kan brengen. Lachen Maar dat zullen we nog wel zien of dat allemaal gaat lukken.
Mijn decaan heeft het me al uit mijn hoofd gepraat, had me bijna zo ver dat ik Tourisme en Recreatie wilde doen, maar ik blijf toch bij mijn standpunt; Paardenhouderij en/of Paardensport.
Ik ben al heel mn leven een paardengek en dat haalt mijn decaan er niet uit hoor. Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:56

xxappiexx schreef:
De opleiding paardenhouderij leek mij eerst ook wel leuk, maar ik had totaal geen zin om naar Deurne toe te gaan!


Zit niet alleen in Deurne hoor! Er zijn ontzettend veel scholen die paardenhouderij hebben. Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:09

Wij hebben al een aatal keren stagaires gehad van de opleiding paardenhouderij.Ik denk dat diegenen die de stage komen lopen een veel te rooskleurig beeld hebben van wat het stagelopen inhoudt.Als je in de paarden gaat betekent dit dat je,vooral als je op een pensionstal of manege stage loopt, voor 60% van de tijd de rotzooi van een ander loopt op te ruimen(uitmesten,vegen).Pas na deze werkzaamheden komt het rijden en misschien een keertje lesgeven aan de orde.Wij hebben nu(eigenlijk voor het eerst)een meisje dat met hart en ziel voor en met de paarden bezig is.Ze kan helemaal zelfstandig aan de gang,terwijl je die anderen altijd opdrachten moest geven en als je niet oplette ze zaten te niksen of te roken.Deze bikkel is gemotiveerd en vind alles leuk om te doen en doet het ook goed.Doordat ze zo gemotiveerd is geef je haar ook de mogelijkheid om lekker te rijden op de dagen dat ze er is .Van dit meisje weet ik nu al dat ze een heel hoog cijfer gaat halen op haar beoordeling!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:55

Ik loop nu dus stage op het PTC+ in Oenkerk en het is wel heel erg leuk.
Ik ben op mijn afgelopen stage echt met mijn voeten op de aarde neer gekomen. Ben toch doorgegaan, en heb en heb er zoveel van geleerd sdat het niet altijd leuk is in de paarden en dat je hard moet werken, maar dat wist ik ook al wel.
Maar voor alle mensen die ook paardenhouderij gaan doen, kies eens een stage die dus helemaal niet leuk is. En ga dan nadenken of dit wel echt is wat je wil, tijdens zo'n stage kom je daar echt achter. Ik heb dat tenminste wel gehad en ben blij dat ik wel door gegaan ben, en nu wel weer een leuke stage heb, waat je eigenlijk alles wel mag, als je het maar even vraagd. We moeten eigenlijk met de jonge paarden bezig maar ja we zijn daar net 3 weken en moeten echt wel een beetje inkomen, dus daar zijn we nog niet echt aan toe gekomen omdat eerst alle zadels en tuigen gevet en gecontroleerd moesten worden en ja dat hoort er ook gewoon bij.
Niet alleen de leuke dingen en dat vergeten sommige mensen nog al eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:01

erg herkenbaar ik heb ook de opleiding gedaan.. het eerste wat wij leerden was "hoe poets ik een paard" Waarom?? omdat er mensen bij zaten die nog nooit in de buurt van een paard geweest waren.. PFFF.... nou daar sta je dan met je 15 jaar ervaring.. ik heb in de jaren dat ik daar op school gezeten heb echt beina niets geleerd omdat we helemaal vanaf het begin afaan zijn begonnen.. omdat er meiden bijzaten die niets van paarden wisten nou sorry maar dan denk ik ook "waarom"??

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:22

Ja ik doe ook paardenhouderij,omdat dat het enige voor mij was wat me aantrok.Paarden zijn gewoon altijd al een heel belangrijk deel in mn leven geweest en daar wil ik graag mn werk van maken.

Al het andere wat ik heb overwogen,leek me later toch weer niet leuk.

Ik ben er ook achter dat hetw el wat zwaarder is dan ik had gedacht maar toch zet ik door.

Maar wat je zegt,ik moest vorige week helpen op de open dag hiero en toen was er een vrouw met een dochtertje dat in groep 6 van de basisschool zat.
Die vrouw zij dat het meisje nu een half jaar op paardrijden zat en dat ze zeker wist dat ze met paardjes werken wou.
Nou hoe idioot ben je dan?!Dat kind moet eerst nog 6 jaar naar een andere school voordatr ze eindelijk deze opleiding kan doenen dan nog,wie zegt dat ze paarden dan nog leuk vind?!

Maar wij hebben ook zo'n meisje in de klas,die aait elke pony die ze tegen komt.
Maar voor paarden is ze bang.Later wil ze een tehuis voor moeilijk opvoedbare paarden beginnen.......??Tja bij haar vraag ik me ook af,waarom zit je hier?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:28

Nathalie"]
[quote="xxappiexx schreef:
De opleiding paardenhouderij leek mij eerst ook wel leuk, maar ik had totaal geen zin om naar Deurne toe te gaan!


Zit niet alleen in Deurne hoor! Er zijn ontzettend veel scholen die paardenhouderij hebben. Lachen
[/quote]

Ja dat weet ik maar om die allemaal op te gaan noemen heeft hetzelfde effect als gewoon alleen deurne, ik heb gewoon 0,0 zin om op zo'n school te moeten leren.
Zoals ik al zei, het blijft gewoon bij een leuke hobby die ik ook niet snel zal opgeven. Pling

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:35

Hoe bedoel "zo'n" opleiding. Ik ga gewoon elke dag met de bus naar school hoor en als andere leerlingen. er zijn bij ons op school geen paarden, alleen op je stage en anders 1 keer inde week op de manege ( praktijkles) krijg je daar mee te maken. Je hebt ook gewoon vakken als Nederlands en Engels enzo. Dus ik weet niet zo goed wat je met die opmerking bedoelt