Politie, wat heb je eraan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Politie, wat heb je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 15:44

De laatste tijd dwaalt die vraag door mijn hoofd. Ik ben op zoek geweest naar dingen waar de politie daadwerkelijk nuttig voor is. Voorlopig checkt iedereen zijn gordel en snelheid wanneer zij een politieauto zien rijden. Ik dacht dat de politie ons ook een gevoel van veiligheid moesten geven. Bij mij is dat niet het geval in ieder geval.

Daarnaast het bestrijden van criminaleit. Waar ze IMO ook niet bepaald in bijdragen. Voorlopig worden slechts 17% van de misdrijven opgelost. Veel mensen nemen niet eens meer de moeite om aangifte te doen van een misdaad omdat het toch in een bodemloze la verdwijnt en je er niets meer van hoort. Ik ben zelf slachtoffer geweest van een roofoverval. Ik vergeet het nooit meer, bij de politie verdwijnen de papieren in een la en komen er nooit meer uit. Heel jammer en het creëert een gevoel van machteloosheid, want ondertussen ben je als de dood dat ze nog eens toeslaan.

Dan de parkeerbonnen! Altijd al een actueel onderwerp geweest. Bij ons hebben ze laatst 53 nieuwe woningen geplaatst, en slechts 23 parkeervakken. Tegenwoordig heeft iedereen 2 of zelfs meer auto's voor de deur, waardoor jij je auto nergens meer kwijt kan. Je bent dan genoodzaakt om die op de stoep te parkeren, omdat je anders 15 minuten moet lopen voor je bij je auto bent. Hup, een prent. Ik vind het nog altijd belachelijk dat agenten een bepaald aantal bonnen per maand MOET uitschrijven. Hierdoor krijg je het idee dat zij er alleen maar voor zijn om de staat te spekken. Veiligheid is ondergeschikt aan het geld wat de politie moet opleveren.

Heb ik het nou helemaal aan het verkeerde eind of zijn er meer mensen die zo over de politie denken?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:53

Ze zoeken hier in het team juist vrijwilligers........leek me erg leuk, Lachen
Dat de politie je geen gevoel van veiligheid geeft, ben ik het heeeeeelemaal mee eens. Als ik soms zie dat er van die broekies van 20 mij aanhouden voor een algemene controle, schiet ik al in de lach. Ik l*l ze met gemak onder de auto als het op een discussie uitloopt en ik heb geen enkel gevoel van respect voor die snotblaagjes. Qua genoten onderwijs zijn de meesten niet verder gekomen dan vbo-c of Mavo- c en aan een dosis levens- ervaring zijn ze nog niet toegekomen. Wel heb ik meer respect voor de oude garde, mensen met meer levens- ervaring en een natuurlijk 'overwicht' op de medemens.
Maar goed, toch maar eens een info- pakket aanvragen voor vrijwillers- politie, *LOL* *LOL* .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 15:59

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar veel agenten denken dat ze de dienst uitmaken in Nederland. Je negeert een stopbord bijvoorbeeld, je wordt aangehouden door een agent die je over het hoofd hebt gezien, je krijgt een preek van hier tot tokio vol met dreigementen, en uiteindelijk krijg je een prent. Ik ben ook een keer aangehouden op mijn scooter, en weet dus uit ervaring dat ze je in feite gewoon bedreigen.

Ik was nog wat vergeten overigens. Ik dacht dat de politie ook een voorbeeldfunctie had. Ondertussen zetten zij hun zwaailichten aan als ze gaan lunchen, rijden vaak door rood, over busbanen en halen rechts in. Lekker voorbeeld geef je dan Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:07

Het valt trouwens hier in de dorpen wel mee met die zeikers. Ik denk dat je daar in een stad meer problemen mee hebt. Ik ken redelijk wat heren van het korps hier uit de buurt, zijn prettige mensen. Ook de heren en dames van de KLPD zijn prima, maar ja, dat zijn ook de hoger opgeleiden, oudere politie- mensen die toch een andere houding hebben.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:49

politie doet niet veel vind ik.. twee weken geleden is geprobeerd m'n scooter te jatten, heb ze betrapt, maar wel veel onderdelen eraf..
afgelopen zaterdag begon een jongen uit het niet iedereen te slaan en in gezichten te schoppen, ja bij mij ook..toen kwam de politie en een paar uur later hadden ze m wel gepakt..
donderdag komt de wijkagent wel bij me thuis, maar geen idee wat ie er aan gaat doen..

Terug van weggeweest

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 17:22

Waarschijnlijk verdomd weinig
Maar er zullen vast wel meer mensen zijn met een mening over de politie Lachen Kom op peoples!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:48

Hoi XoNo,
Ik lees dat je naar de U.S.A. wil, dan zul de de Nederlandse politie nog de hemel in prijzen.
Ik denk dat als je dezelfde houding en taal uitslaat tegen een Amerikaanse agent je er niet met een bon afkomt.
Succes met je hoefsmidopleiding.

Dat gezeur over de politie is zeer puberaal en erg onterecht.
Jullie hebben geen idee wat de politie doet en ik vind dat jullie erg dom reageren. Koe Koe

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:01

Ik sta helemaal achter Albert

Ik vind dat de politie zijn werk goed doet....

Citaat:
Ik dacht dat de politie ook een voorbeeldfunctie had. Ondertussen zetten zij hun zwaailichten aan als ze gaan lunchen, rijden vaak door rood, over busbanen en halen rechts in. Lekker voorbeeld geef je dan


En je weet ook niet zeker of de politie dan lunch heeft...kan best ook iets gebeurt zijn...dat weet jij niet...IMO doen ze het werk goed... Cool

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:02

Ik denk dat je er wat te gemakkelijk over denkt.

Natuurlijk kan er veel verbeterd worden, maar de politie krijgt geld van de staat om mee te werken. Helaas is dat geld ontoereikend voor de huidige situatie in ons land.
Hoe kun je nu van de politie vragen om 3 keer zoveel werk te doen als er maar voor 1 keer geld is?

Komt bij dat de politie al snel op de vingers getikt wordt als er wat te bruut ingegrepen wordt.
De maatschappij is gewoon een stuk harder, dan is het logisch dat politie die niet al te hard mag optreden uitgelachen wordt.

Zoals in je eigen voorbeeld XoNo, je negeert een stopbord en krijgt en preek. En terecht. Had je het maar niet moeten negeren. Als je geen preek had gekregen denk je de volgende keer "De politie doet toch niets, dus kan ik ook wel door rijden"
Ze hebben gewoon te weinig mankracht op voldoende te functioneren.

En over die voorbeeld functie, heb jij inside information dat je dat weet of gok je dat?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:23

Als de politie er niet was had je denk ik ook geen democratie gehad. En daarnaast is het nog zo, dat als de politie er niet was, die 17% ook niet opgelost werd... alsof je daar meer mee opschiet? De politie doet alles wat in hun bereik ligt om je te helpen, en sorry dat ik het zeg, maar met snelheidsboetes maken de mensen het er meestal zelf naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:01

En wat is jouw bijdrage aan deze maatschappij???

Ooit een springer van het spoor geschraapt?
Ouders verteld dat hun 16 jarige dochter is omgekomen omdat haar vriend met 120 uit de bocht is gevlogen?
Op linie gestaan terwijl er lawinepijlen jouw kant op komen?
Ooit de geur geroken van iemand die al 2 weken in het water ligt?
Ooit een vrouw moeten troosten die beklemd zit in een auto met haar dode man nog naast haar?

Zo kan ik nog even doorgaan.
Gelukkig weet ik zelf dat mijn werk nuttig is en wat een 17 jarige puber daarvan vindt vind ik zelf minder interessant.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:08

Wat Illindra meld is de andere kant van het verhaal, en heel terecht
Me opa heeft vroeger bij de politie gewerkt, en toen waa het niet het zelfde als nu, maar die heeft veel dingen gedaan, wat ik niet zo zou doen *zoals 2 jongens onder het ijs vandaan gehaalt...* en dat zijn toch dingen die NIET genoemd worden. EN daar heb ik zeker respect voor!

Maar ik vind het idd ook absurd, ze breken in me moeders jeep in, gebeurde van zaterdag op zondag, en me vader zondags aan het bellen... woensdag ochtend kon hij een melding komen doen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:37

laat ik het zo zeggen , de politie heeft het bij mij flink verbruid Boos! en ze kunnen het bij mij echt niet zomaar meer goedmaken, daarvoor hebben ze mij te oneerlijk behandelt
(dorps politie , makkelijker,menselijker niet dus he Frusty

tuurlijk politie heeft veel regels waar ze zich aan moeten houden
maar de bonquota zijn ronduit belachelijk, zo moeten ze een groot deel van hun tijd verbruiken om maar aan het minimum aantal bonnen te komen die ze verplicht zijn uit te delen
terwijl ze een groot deel van die tijd beter aan het "echte werk"kunnen besteden zodat ze meer dan die 17 % kunnen halen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:14

Als je een hond wil slaan, kan je altijd wel een stok vinden;)

Oke oke, ik snap best dat je wel eens wat te klagen hebt over de politie, ik bedoel ik zie ook wel eens dingen waarvan ik denk, als politie geef je een voorbeeld functie en dat doe je zo niet op de juiste manier.

Over aangifte van diefstal, of overvallen of weet ik veel wat.. wat kan de politie daar meer aan doen? Ze kunnen echt niet elke dader die een portemonee heeft gestolen op gaan sporen. Als er toevallig meerdere mensen zich melden met hetzelfde probleem, kunnen ze er misschien wat aan doen.

De politie doet heus wat ze kan hoor, geloof mij maar. Maar denk nou even na? De maatschappij wordt veelste geweldadig. Waar ze zich vroeger niet bezig hoefden te met bewaken, en rond rijden etc. konden ze wel eens een tasjes roof of iets oplossen. Maar nu gebeuren er tegenwoordig zo veel dingen, dat je de schuld niet alleen bij de politie kan leggen hoor. Tenslotte zijn wij als burgers, in de volle meerderheid...

En zoals ze op de reclames wel zeggen.. "de maatschappij, dat ben jij.."
Is wel grotendeels waar, vind je ook niet? Je doet dan zelf niet veel verkeerd, maar kijk eens om je heen? Ik bedoel.. denk je nou dat de politie ALLES op kan lossen?

Ze proberen het parkeren binnen de perken te houden, anders zou iedereen zo maar overal parkeren, en dat word natuurlijk 1 grote zooi.. net als het hard rijden. Het is meestal een beetje overdreven, maar ik ken wel plekken waar het effect heeft hoor.. Als ze daar niet zouden controleren e.d dan zou het 1 grote racebaan worden..

"What we call human nature, is actually human habit.."

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 00:52

Nou, blijkbaar wordt er meteen met modder gegooid. Als men vindt dat ik onterecht ben, en dat dit bericht puberaal is, kan dat altijd nog op een normale manier gezegd worden.

Sorry hoor, maar ik kan ook alleen maar oordelen naar mijn eigen ervaring en niet anders. Ik heb nu eenmaal nog geen goede ervaring gehad met de politie. Niet één! Misschien is het anders omdat ik in een grote stad woon, misschien niet. Maar om me nou meteen uit te kafferen hier vind ik ook erg onterecht. Voorbeeld van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Sommigen hebben makkelijk praten. Ondertussen kan ik haast raden waar de politie zat toen er een pistool op mijn hoofd stond. Die hielden waarschijnlijk 16 jarigen aan op een brommer om hen een prent te geven. Zo ben ik eens aangehouden omdat ik een auto niet aan zag komen. De persoon in de auto scheen zelfs getoeterd te hebben en met piepende banden tot stilstand te zijn gekomen. Nou, OF ik ben stekeblind en Indisch doof, OF de agent heeft gelijk. Nou...dan weet ik het wel in dit geval.

Bovendien vind ik dit topic helemaal niet onterecht. Ik heb een mening en die mag ik uiten. Ik hoopte hier misschien een discussie van te maken, maar ondertussen word ik hier meteen uitgemaakt voor een imbeciel, die niets bijdraagt aan de maatschappij en niets te zeggen heeft omdat ik een 17 jarige puber ben. Belachelijk zeg. Misschien is dit topic wel puberaal, maar dat is IMO dan niet meer dan logisch daar ik een puber ben. Ik heb een mening, en als je die niet kan respecteren is dat jouw probleem. Ik heb keurig netjes naar ervaringen en meningen van anderen gevraagd en ik vind de manier waarop die worden gegeven knap asociaal.

Ja ik vind de politie bureaucratisch, ja ik vind dat het geld wat zij ophalen tegenwordig ondergeschikt is aan de functie waar ik dacht dat ze voor bedoeld waren. Dat is nog altijd MIJN mening. Als je een 17 jarige puber niet serieus kan nemen, doe dat dan ook niet, en maak me dan niet uit voor iemand die nog nat is achter de oren.

Mochten hier nog mensen op willen reageren, prima, maar doet dan dan op een normale manier alsjeblieft.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 02:35

Aan alles zit 2 kanten. Hetgeen Lia verteld, ik zou niet in de schoenen van de agent willen staan die dat soort dingen moet doen/vertellen.

Aan de andere kant word ik (en helaas vaak genoeg!) op de snelweg, de provinciale weg etc ingehaald door een veel te hard rijdende politie-wagen ZONDER geluid- of lichtsignaal. Is het dan vreemd dat ik dan ook gelijk aan de voorbeeldfunctie denk?! Als ze naar een spoedklus moeten oid, daar zijn juist die SIGNALEN voor!

Zo reed ik eens naar een wedstrijd met een trailer achter mijn auto. Ik reed netjes 80. Werd ik ook ingehaald door een politiewagen MET trailer die toch echt GEEN 80 reed. Deze ook zonder sirene's e.d.

Het is altijd makkelijk oordelen omdat de niet-agent de andere kant juist niet kent. En vice versa natuurlijk.

Ook hier in mijn dorp diverse malen gemerkt dat de politie hier niet doet wat ze -in mijn ogen- moeten doen. Je wordt met paard en wagen van de weg gereden, je wordt met een auto bewust van de weg gereden, je wordt bedreigd en ook daar doen ze hier NIETS aan!

Zal vast met de wet te maken hebben, maar het is toch in- en intriest dat juist de mensen die ons een veilig(er) gevoel moeten geven zich aan allerlei bureaucratische regeltjes dienen te houden ipv meer naar de mensen zelf te kijken?!

Hiermee neem ik de politie zelf dus niks kwalijk, maar wel de bedenkers van al die sh*tregeltjes waaraan iets of iemand moet voldoen voordat hij/zij 'serieus' genomen wordt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 08:30

Per PB gereageerd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 08:56

Ik vind jou bijzonder grof Xono,
dat de politie iets bureaucratisch is zit misschien wat in.
Maar voor een parkeerprobleem moet je bij de gemeente zijn, moet de politie dan maar toezien hoe er onveilige situaties ontstaan door auto's die overal geparkeerd staan?
Het zal maar net jouw zusje zijn die door een auto geschept wordt door die onoverzichtelijke situatie.



Ik heb alleen maar zeer positieve ervaringen met agenten:
Werd voor een tijdje terug aangehouden met de trailer (meisje in te grote auto met 2 paards trailer... klopt schijnbaar niet want ik wordt regelmatig aangehouden en mijn vader nooit Haha! ) Hij controleerde mijn rijbewijs, daarna de verlichting en daarna mijn manier van aankoppelen.
Toen vroeg hij mij mijn auto uit te komen en liet me zien dat ik het remkabeltje gewoon los over de kop had liggen. Hij wees me op het gevaar van een trekhaak die afbreekt onder de bol, dan doet dat kabeltje dus niets meer en is je trailer (met paard) een ongeleid projectiel.
Ik heb niets geen bekeuring gehad en heb sindsdien ALTIJD dat kabeltje met een haakje vast aan het daarvoor bedoelde oogje.
Dat jij niet altijd even vriendelijk bent benaderd heeft misschien met je eigen houding of overtreding te maken, als een agent net vorige week een mannetje van 16 onder een auto heeft zien liggen omdat hij een stopbord negeerde kan ik me voorstellen dat hij jou het liefst van die scooter zou afsleuren.
Ze staan daar niet voorzichzelf maar voor ons.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:23

Ik heb ook geen slechte ervaringen met de politie en vind sommige reacties niet bepaald netjes. Dat niet alle zaken worden opgelost, ligt dat aan het functioneren van de politie of ligt dat aan het personeelstekort? Naar mijn mening zal het laatste er meer mee te maken hebben.

Tja, en dat ze scooters staan te bekeuren, dat zal dan eerder te maken hebben met de gemiddelde rijwijze van de scooterrijders, dat vind ik helemaal niet zo raar.

Verder ben ik het met de laatste regel van Sjuimpje eens, ze staan daar voor ons.

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:48

Hm....lastig.... Ik snap wel dat de politie nodig is voor van alles en nog wat, maar al die keren dat ik met ze in aanraking ben gekomen, heb ik er niet veel aan gehad. Ik woon in een buurt waar het in bepaalde periodes niet fijn wonen is, en de mensen die dat veroorzaken hebben praktisch de volledig vrije hand daarin. Als er voor je deur rellen etc. zijn, en de politie staat op een afstandje van een meter of honderd "toezicht te houden" terwijl je zelf bang binnen zit, wordt je daar niet vrolijk van. Het enige antwoord wat ze konden geven is dat ik maar moest verhuizen.
Als je in die periode wordt aangehouden ivm een losse gordel, dan vraag je je wel af waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Frusty

De motoragenten die ik gesproken heb, omdat ik wat informatie wilde vragen, waren ronduit onbeschoft.
Op het politiebureau waar ik eens wat informatie moest vragen, was het al niet veel beter.
Blijkbaar moet je een crimineel zijn, want dan komen ze nog eens gezellig met je babbelen.... Verward

Nogmaals, ik snap best dat ze nodig zijn, maar ik betaal ook belasting, en ik verwacht dan dat ze er ook voor mij zijn.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:00

maandag hebbe ze me brommer inbeslag genomen

nee ik wordt niet vrolijk van de politie
voorlopig maar weer de auto dus Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:01

Waarom hebben ze hem in beslag genomen Tije?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:04

Ik denk dat je brommer niet zomaar in beslag is genomen?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:25

Daar moet toch wel een goede reden achter zitten lijkt mij. Ze zullen niet om niets je brommer in beslag nemen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:50

XoNo schreef:
Sommigen hebben makkelijk praten. Ondertussen kan ik haast raden waar de politie zat toen er een pistool op mijn hoofd stond. Die hielden waarschijnlijk 16 jarigen aan op een brommer om hen een prent te geven.



Als die 16 -jarigen zich netjes aan de regels hadden gehouden, had de politie tijd gehad om naar jou te komen.

Misschien iets om over na te denken?

Neemt overigens niet weg dat ik het heel erg vind dat jou zoiets is overkomen.


Maar als jij vindt dat de politie zich moet richten op belangrijkere taken is het denk je eerst verantwoordelijkheid er voor te zorgen dat zij dit ook kunnen doen.
Dus niet door rood licht rijden, geen opgevoerde brommertjes, niet te hard rijden, dan heeft de politie alle tijd om boeven te vangen Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lastig, Xyris en 210 bezoekers