Euro ergernis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Euro ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 17:28

Dat er een hoop dingen duurder zijn sinds de invoering van de euro (of door de invoering ervan, dat laat ik in het midden), maar wat ik van het weekend merkte dat sloeg wel alles.
We hadden een dagje Amsterdam gedaan en de auto in de Amsterdam Arena gezet. Dat was altijd 12.50 gulden voor een hele dag inclusief 2 metro kaartjes. Komen we terug en wat was de prijs? 14.50 EURO!!!
Ronduit belachelijk. Ik werd natuurlijk weer voor gek verklaard en het lag niet aan de euro, maar ze kunnen me nog meer wijsmaken Boos!. Mij zien ze daar voorlopig niet meer. Ik ga wel weer naar Breda om te shoppen. Kost me in ieder geval geen parkeergeld. Dus voor de transferiumfanaten, je bent gewaarschuwd...

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:04

Dat is niet normaal meer zeg! Ja parkeren in grote steden is echt een ramp! Vooral als je er de weg bijna niet weet. Dan weet je echt niet wat én dichtbij én goedkoop is. En dat is niet leuk meer dan.
In Zwolle weten we op zaterdagavond altijd een plek waar ja na zoveel uur gratis kunt staan dus das mooi handig. Scheelt echt een boel geld als je bijna elke zaterdagavond naar Zwolle gaat. Lachen

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 01:13

Amsterdam heeft de laatste jaren de prijzen voor parkeerplaatsen flink verhoogd, en aangezien amsterdam ook eigenaar is van de Arena (volgens mij hoor) kunnen ze daar ook de prijzen bepalen. DUs het ligt niet echt aan de euro maar aan de gemeente amsterdam. Het heeft ook in de landelijke dagbladen gestaan hoor!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:35

Wat betreft de prijzen van het transferium zal het inderdaad wel aan de gemeente amsterdam liggen aangezien het transferium hier bij arnhem 2,50 of 3,50 kost sinds de euro.

Maar van de week had ik ook zoiets: ik heb al jaren een organizer van de V&D, vorig jaar haalde ik een nieuwe vulling en deze kostte toen al 19,95!!
Dat vond ik al asociaal duur aangezien ik voor 22,95 een geheel nieuwe organizer inclusief dezelfde vulling had. Maar goed dit waren dus de guldenprijzen voor wie het nog niet duidelijk was.

Van de week moest ik toch eindelijk een keer een nieuwe vulling halen: kost dezelfde vulling ineens 18,50 en dan in euro's!!!!

Mooi niet dus. Gelukkig vond ik later bij de hema een vulling die prima in mijn organizer past en dan voor de prijs van 4,50.

Tja zulke voorvallen hebben weinig met de euro te maken maar meer met een winkelier enz die denkt dat ze alles kunnen maken aangezien het toch goedkoper lijkt.....