Balen jullie ook zo van dat weer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Balen jullie ook zo van dat weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 17:48

De bak was net eens een keertje echt goed en nu valt het weer met bakken uit de hemel. Dat betekend een loeizware bak...en tot overmaat van ramp gaat het weer vriezen, dus weer een tijd niet trainen Huilen
Er wordt een eb- en vloed bak aangelegd, maar ja met zulk weer laat dat ook steeds maar op zich wachten.
Ik wil zo graag mijn paard weer in training brengen en lekker spieren kweken, maar dit gaat dus niet.
Hoe doet iedereen dat toch met alleen een buitenbak? Bij ons blijft iedereen altijd fanatiek door de zware bak heen ploeteren, maar dat doet pijn aan mijn ogen, die arme pezen hebben het zwaar te verduren. Ik denk dat ik voorlopig geduld moet hebben tot de lente.
oei dat hou ik nooit vol......... Verdrietig


Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:50

Ik weet wat je bedoekt, dan heb ik vrij en sta ik op met de gedachte " ik ga de hele dag op stal rond hobbelen" En dan sta je buiten en dan regent het en het is koud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eigenlijk haat ik de winter echt!!! (en mijn paardje ook, want hij wil nooit door de plassen en als het regent wil die eigenlijk liever niet naar buiten)
Dus moet je nagaan..........
Doeg

Portugal "Here I come"..............

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:01

Ik heb met dit weer ook totaal geen behoefte aan paardrijden. De bak is hier wel begaanbaar, maar idd ook erg zwaar (is ie altijd wel) en het gaat idd weer vriezen. Wij hebben de mogelijkheid niet om veel te slepen ed.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:11

ik ben juist verschrikkelijk gemotiveerd, en nu kan het voorlopig dus niet....

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:55

Bij ons is het droog hoor. Ik heb net heerlijk gereden. Er kwam zelfs een zonnetje bij!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:19

Ik heb dan wel een fantastische binnenhal tot mijn beschikking maar ik wordt zelf altijd een beetje depri van dit weer. Het liefst kruip ik onder de zonnebank en dan onder de douche en lekker naar bed Lachen
Als de buitenbaan heel slecht is zou ik zeker niet fanatiek gaan rijden, een beetje stappen is prima. Zo af en toe een vakantie voor je paard is helemaal niet erg hoor. Dat heeft een paard net zo hard nodig als wij, als je ze maar regelmatig in beweging houdt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-03 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:26

Bij ons ging de bak nog wel maar ik ben de winter ook helemaal zat. vandaag scheen de zon ook. Bij ons heeft het wel een beetje geregend maar niet echt veel. gelukkig kan ik elke maandag avond bij de ponyclub in de binnenbak rijden!!

L2+ 2 met Vierra ster + prok (Amsterdam X Equador)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:28

Echt balen. Hollen of stilstaan. Paard begint ook knap sjaggie te worden en ontzettend ongehoorzaam.

Net weer 2 weken fanatiek aan de slag en als de vorst komt is het weer over. Best zielig want het is steeds weer conditie en dan weer een week stilstaan, geen conditie meer, weer aan de slag, conditie en weer stilstaan.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:29

Ik heb vanmiddag heerlijk -tussen 2 plensbuien door- in de buitenbak gereden en ben daarna nog even naar buiten met jeems geweest. Ik wordt gemotiveerd van de buitenbaan. Binnen is de bodem zwaar verrot, dus dat rijd voor geen flikker. En daarbij heb ik vrijwel altijd de buitenbaan héérlijk voor mezelf, in tegenstelling tot de binnenbak waar er soms 25(!!!!!!) inrijden

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:05

Ik vind het het ergste als het gaat vriezen. Met regen kleed ik me gewoon goed aan. En ja meteen douchen als ik thuis kom, omdat ik anders te snel afkoel. Van een beetje modder ben ik niet bang. Maar met vorst kun je echt niks. Dan elke keer naar de binnenmanege te gaan is ook niks...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:59

Vreselijk! De bak heeft bij mij absoluut geen geweldige bodem en is nu niet te rijden! Zeiknat en heel zwaar. Ook is het land echt helemaal niks nu. Dus weinig beweging, en al helemaal niet rijden, moet hier in de buurt maar even snel op zoek naar een binnenbak!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:08

Kyra schreef:
De bak was net eens een keertje echt goed en nu valt het weer met bakken uit de hemel.

Grappige woordspeling *LOL*

Onze bak is ook al maanden niks eigenlijk. Te nat, te zwaar, het schiet niet op. Heel af en toe ligt hij er eens goed bij, dan maak ik er ook graag gebruik van. Maar voor de rest is het buitenrijden, buitenrijden, buitenrijden. De omgeving hier is vrij ideaal, de zandpaden zijn bijna altijd goed te rijden.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:12

Ik wil maar 1 ding: Zomer!!! (En ik ben volgens mij niet de enige Knipoog)

Mijn buitenbak is erg nat, maar niet vreselijk zwaar geworden. Wel een beetje glad. En als hij goed is, duurt dat meestal maar 1 of 2 dagen...
En ach, Chica is toch een jongen pony, dus buitenrijden is niet zo'n probleem. En we hebben 1 keer in de week les in een binnenbak, ideaal!

En tegen een regenbuitje kunnen we wel. Bikkels zijn we Cool

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:16

Ik rijd sowieso veel buiten (buitenritten), dus ik heb niet echt veel last van natte, bevroren bakken. Maar waar ik wel een hekel aan heb, is als het heeft geregend en mijn haffie (staat buiten) heeft gerold. Het is dan echt een modderpony, dat wordt dan niks met rijden... Frusty Lips are sealed

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:27

Ik wil ook zomer, maar geen temperaturen van 30 graden! Maar idd dit weer is niet echt lekker. Vriesweer vind ik opzich niet erg. Overdag lekker koud, zonnetje en dan een graad of 3 ofzo. 's Nachts lichte vorst en dan is de bak overdag wel begaanbaar, toch? Is gezond dat vriesweer. Rode en gloeiende kaken heb ik dan 's avonds. Maar dit weer als vandaag en gister vind ik zwaar waardeloos!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:17

Jij hebt tenminste nog een buitenbak. Ik heb niks. Ik kan momenteel alleen maar langs de weg rijden. De dichtsbijzijnde ruiterpaden zijn 9 km van de stal. Mijn ijzers slijten als een tierelier, want de bermen zijn blubber en trainen doen we alleen recht toe recht aan. Laat het dan maar licht vriezen, Dan kunnen de paardjes lekker de wei op. Nu staan ze 23 uur per dag op stal....

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:18

Ik heb de pest aan dit weer Lips are sealed Heb al bijna een week niet kunnen rijden Boos! Echt balen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:53

Ik ken het ik stond in de herfst 2 manaden op jouw stal en ik heb toen ook vaak zat op en neer langs de weg gestapt omdat het gewoon te zwaar was.
Onze buitenbak staan wel plassenop maar het water blijft er daar een beetje 'op' liggen zwaar is de bak dus gelukkig niet.
Overgens reis ik 4/5 keer perweek af naar WWNA das maar 5 min met de trailer en 15 min onder het zadel lekker binnen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 11:53

Nimber schreef:
Ik ken het ik stond in de herfst 2 manaden op jouw stal en ik heb toen ook vaak zat op en neer langs de weg gestapt omdat het gewoon te zwaar was.
Onze buitenbak staan wel plassenop maar het water blijft er daar een beetje 'op' liggen zwaar is de bak dus gelukkig niet.
Overgens reis ik 4/5 keer perweek af naar WWNA das maar 5 min met de trailer en 15 min onder het zadel lekker binnen


Zodra ik B +E rijbewijs heb ga ik dat zeker ook doen! mooie rijhal is dat trouwens, ik geef daar 1 keer in de 14 dagen rijles aan een meisje. (vandaag ook weer, wie weet zie ik je wel)

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 11:55

wel lekker om te horen dat ik niet de enige met het weer-probleem ben. Ik krijg atijd het idee hier op bokt, dat iedereen hier elke dag lekker kan trainen zonder echt problemen van het weer ofzo.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:01

hey ik ben hier nieuwe enne ik baal ook van dir rot weer hoor!!!De bak is bevroren en dat haat ik!!!:(

Be the change that you want to see in the world.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:09

We hebben een prachtige binnenbak, maar zal je nou toch een stuk over het erf moeten met een dikke pak sneeuw, en mn paarden hebben ijzers.... stalarrest dus vandaag!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:14

de bakken zijn bevroren, het pad naar de wei is een ijsbaan, dus ook mijn paarden hebben stal arrest (jah, voor het idee een beetje de stalgang op en neer stappen....)

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:01

ik heb alleen en soort hoefslag met bosjes erom heen!
doet verder niemand iets aan en is dus keihard en vol met kuilen Boos!
en het bos is glad en keihard en daar kan je dus ook niet veek doen, behalve een beetje stappen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:08

Ik baal er ook van, had ik de paarden weer net opgebouwd na de vorige vorstperiode, ligt alles weer stil. Boos!
Zo kom ik nergens aan toe in de winter. Was het maar weer lente!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers