Wat vinden jullie van Nanning 374

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Wat vinden jullie van Nanning 374

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 14:41

Ik kreeg vandaag de schitterende folder van Toonen binnen want ja het zoeken naar een goede hengst is weer begonnen.
Ik zag Nanning daar in staan.
prma papiertje (stam 2) en hij vererft oa een sterke achterhand. DAT MOET IK HEBBEN in een hengst want daar schiet mijn merrie tekort.
Hij is nog niet goedgekeurd op afstammelingen, begint er dit jaar aan.

Wat vinden jullie van deze kleine (ahum 1.68 m) zoon van Teunis?
Afbeelding

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:41

persoonlijk is het niet mijn type paard.
Het hangt natuurlijk ook van jou merrie af... maar ik vindt hem erg zwaar in de hals. (misschien vertekent de foto)
Wat wel zo is dat hij zn streke bewegingen goed door geeft.
Wat ik overgigens wel erg positief vind is dat het ondanks zijn schofthoogte geen lang paard is.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:16

Persoonlijk is het ook niet echt mijn type, maar ik heb dan ook niet veel verstand van Friezen. De hals komt er een beetje te verticaal uit en is ook een beetje te dik vindt ik (maar goed nogmaals ik ben geen friezen kenner Verward ).

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38584
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:33

WOW mooi hoor Horse Pleasure!! Stam 2 is een hele mooie stam, kennis van ons heeft daar een paar Friezen van en die zijn echt geweldig!

Jammer dat ze zijn hals er zo op hebben gezet, dan had hij er nog mooier uit gekomen en had je zijn rug goed kunnen beoordelen.

Maargoed, Toonen heeft weer een mooie hengst op stal staan!!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 17:36

Ods schreef:
Jammer dat ze zijn hals er zo op hebben gezet, dan had hij er nog mooier uit gekomen en had je zijn rug goed kunnen beoordelen.

Maargoed, Toonen heeft weer een mooie hengst op stal staan!!


Hij was toen zo gek als een deur, was nog een wonder dat ik deze foto kon maken haha want zo kwam hij al aan Tong uitsteken
Afbeelding

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:12

wat een cool beest zeg!! er staat ook zo iets bij ons in de manege. echt een super knol is dat!!

I love ya

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38584
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:16

Ha ha HorsePleasure dat verklaard een hoop Haha! Dus je hebt 'm in het echt mogen aanschouwen, Gaaf!

Oftopic; Die jongen heeft wel eng zijn halstertouw om zijn hand heen..... Wat kennen die lui van Toonen monsteren he? Vooral Toonen zelf.

Maar mag ik vragen....wat vind je er nou zelf van?

Ben je een Bokker of een Jokker....


Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:53

Hallo Diana,

Beetje late reactie, maar toch nog maar even Clown

Ik heb een 6-jarige ruin Teunis x Feitse en je mag wel stellen dat ik dus een beetje bevooroordeeld ben wat Nanning betreft... Haha! Knipoog Sterker nog mijn zwart monster (1,67m) komt ook nog eens uit dezelfde moederlijn.

Toch was ik tot voor kort niet erg onder de indruk van de hengst, de paar keren dat ik hem gezien heb in Leeuwarden en bij de open dag van de familie Toonen... tot voor kort zei ik al want afgelopen hengstenkeuring kwam er naar mijn idee "meer" Nanning de ring binnen dan ik ooit van hem gezien had. Ik vind hem het laatste jaar zeer positief ontwikkeld qua uitstraling en beweging, hij doet zijn vader Teunis alle eer aan!!

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik toch wel meer neig naar de ouderwetse, stevige Friezen. Gelukkig werden er naar mijn mening t.o.v. vorig jaar ook weer wat meer stevigere, tuigpaardtypes naar het verrichtingsonderzoek doorgestuurd. Daarnaast vind ik wel dat het stevige type wat mooier uitkomt, als ze ook wat groter zijn, mits zoals iemand hier al opmerkte ze daarbij niet te lang in het lijf worden hetgeen mijn inziens bij Nanning niet het geval is!

Veel succes met je keuze!

Marijk.

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers