bokkers in actie tegen 10 wp regeling!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

bokkers in actie tegen 10 wp regeling!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:07

Nu moeten we in actie komen:

ik heb gevraagd of het doorgaat die regeling, en dit kreeg ik terug:
Citaat:
Beste,

De Discipline Commissie Dressuur heeft voorgesteld aan het
wedstrijdplatform c.q. de ledenraad om de vrijwillige promotiegrens te
verhogen van 5 naar 10 punten.
Waarschijnlijk zal ook de verplichte promotiegrens verhoogd worden naar
20.
Uiteindelijk is het de ledenraad die hier over beslist, dus de
vertegenwoordigers uit je eigen regio.



Met vriendelijke groeten,


Dus gaan klagen bij je vertegenwoordigers!!! Waar vind ik die? Verward

Wie doet er mee?


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:11

Ik vind het idd ook erg veel, bij tien punten pas over mogen. Niet dat ik bij vijf over ga, ik rijdt altijd de klasse uit, maar goed, voor ik tien punten bij mekaar heb...en zo vaak start ik niet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:14

Ik ben er eigenlijk niet zo op tegen (sorry Lips are sealed Clown ). Af en toe vind ik wat je ziet rijden, niet helemaal thuishoren in die klasse. Misschien is dit een oplossing? Daarnaast denk ik dat het voor sommige combinaties wel fijner is als ze wat langer in dezelfde klasse kunnen blijven. Dan kunnen ze toch nog wat wedstrijdervaring opdoen, zonder dat ze meteen een klasse hoger hoeven.

Als je een paard snel naar de Z wilt rijden, kan je imo beter gelijk M of Z starten. Misschien houdt dit de wat minder amateuristische ruiters (oftewel de wat professionelere ruiter) ook wel tegen, eerst nog even in de L of M te blijven hangen (en het voor de hobbyruiters te vergallen) omdat het voor hun dan langer duurt eer ze in de Z aanbeland zijn en dus niet aantrekkelijk is voor ze.

Naar mijn idee zijn er zowel goede als minder goede dingen voor deze regeling te zeggen. Persoonlijk kan ik er in ieder geval niet mee zitten, dan start ik wel een keertje extra (ik ben iig niet meer Z2-startgerechtigd als deze regeling ingaat Tong uitsteken ).

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:27

Eerlijk gezegd ben ik er ook niet zo op tegen. Als je goed rijdt, rijdt je ook 10 punten best snel bij elkaar.
Het maakt iig de drempel weer wat hoger, zou voor mijzelf achteraf gezien ook niet zo slecht geweest zijn.

Wel vind ik dat dit dan ruim op tijd aangekondigd moet worden zodat mensen nog de gelegenheid hebben om extra voor wedstrijden in te schrijven.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 29-01-03 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:32

Fries schreef:
Ik ben er eigenlijk niet zo op tegen (sorry Lips are sealed Clown ). Af en toe vind ik wat je ziet rijden, niet helemaal thuishoren in die klasse. Misschien is dit een oplossing? Daarnaast denk ik dat het voor sommige combinaties wel fijner is als ze wat langer in dezelfde klasse kunnen blijven. Dan kunnen ze toch nog wat wedstrijdervaring opdoen, zonder dat ze meteen een klasse hoger hoeven.

Als je een paard snel naar de Z wilt rijden, kan je imo beter gelijk M of Z starten. Misschien houdt dit de wat minder amateuristische ruiters (oftewel de wat professionelere ruiter) ook wel tegen, eerst nog even in de L of M te blijven hangen (en het voor de hobbyruiters te vergallen) omdat het voor hun dan langer duurt eer ze in de Z aanbeland zijn en dus niet aantrekkelijk is voor ze.

Naar mijn idee zijn er zowel goede als minder goede dingen voor deze regeling te zeggen. Persoonlijk kan ik er in ieder geval niet mee zitten, dan start ik wel een keertje extra (ik ben iig niet meer Z2-startgerechtigd als deze regeling ingaat Tong uitsteken ).



ja maar als je mij nu in de M1 ziet zou je ook dneken, wat doe jij hier in vredesnaam! je wete niet hoe de achtergrond is! ik zat zowat tegen het aantal aan dat ik wel naar de M1 moest! en ik ben niet iemand die thuis eerst alles onder controle wil hebben voordat ik een wp kan rijden! rijden geeft alleen maar meer ervaring!
dit is toch alleen met dressuur? en niet van B naar L springen?
ik zou ze noit zo snel bij elkaar kunnen rijden, en zoveel start ik nou ook weer niet! je kan de drempel wel ophogen, maar het moet wel blijven stimuleren! anders is het ook niet leuk!
mij maakt het nu niet zovel uit, omdat ik geen dressuurpik ben en toch in het M1 blijf hangen! maar ik kan me wel voorstellen waarom mensen hier tegen zijn of juist voor!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:45

Ik vind het een onzinnige regeling die er allen maar is om ons geld afhandig te maken. Wat maakt het voor de bond nou uit wanneer mensen te snel overgaan en op een gegeven moment vastzitten? Ze blijven dan vanzelf wel thuis! Wat is het verschil tussen aanmodderen in de L1 of de L2? Ik ga maar weinig naar wedstrijden, zeker in het winterseizoen. Thuis loopt mijn 5 jarige netjes de zijgangen en zou al wel een m1 proefje kunnen lopen. Mijn stand is nu L1+4. Het is een jong paard, dus ga even uit van 1 wp per proef....dat betekent dat ik nog 11!!!!!! wedstrijden moet gaan rijden (er vanuit gaande dat ik dat ene wp voor de L2 naar voor april haal) voordat ik M kan gaan starten. Aangezien ik geen zin en geen tijd en geen geld heb om ieder weekend te gaan, duurt dat dus nog wel een tijdje....Bovendien kun je bijna nergens meer inschrijven omdat alles al heel vroeg vol zit en kost een proefje ook nog eens 10 euro!
Ik vind het een achterlijk plan....denk er zelfs over om hem dan maar thuis te houden en mijn instructrice vragen of ze hem wanneer hij er klaar voor is meteen in het M2 ofzo start (ben zelf Z2).

Kan ik ivp al die wedstrijden te rijden ook mijn andere paarden nog trainen....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:27

Ik vind het een stomme actie. Ik kan begrijpen dat je dan beter over kan gaan naar de volgende klasse, maar ik heb geen zin om een jaar te wachten totdat ik naar de L2 mag. En aangezien ik maar 1 keer in de maand wedstrijden rijd gaat dat dan nog lang duren...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:59

Het enige argument dat ik kan verzinnen voor deze regeling is dat de KNHS graag wat extra inkomsten genereerd en dat dat over de rus van de leden gaat.
De grens ophogen naar 10 wp vind ik prima maar dan moeten ze wel het startgeld verlagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:11

Dus waar moeten we zijn?

hier in dit deel van Nl kun je ook meestal maar 1 proef per wedstrijd rijden, dus veel proeven rij je dan al niet.

En mensen die te snel promoveren komen zichzelf wel tegen, dus dat is slap gelUl van de KNHS.
Waren we maar lekker NKB gebleven Boos!
KNHS kan blijkbaar alleen maar geld kloppen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:35

Ik vind het niks.
Ik rij niet zoveel wedstrijden en dat duurt het bijvoorbeeld een jaar voordat ik een klasse hoger kan. Het argument van Fries ( Af en toe vind ik wat je ziet rijden, niet helemaal thuishoren in die klasse. ) vind ik op zich wel kloppen, maar aan de andere kant, ik rij voor m'n plezier die wedstrijden, sommige dingen uit het proefje kan ik beter als andere dingen. En trouwens, waar zou je je druk om maken, je rijdt toch voor jezelf, des te meer kans heb je op die beker of het prijzengeld zou ik zeggen. Tong uitsteken

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:36

MAAR WAAR GAAN WE ONS PROTEST AANTEKENEN? WIe zijn regiovertegenwoordigers?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:39

Staan er op de regiosites niet wie de regiovertegenwoordigers zijn?
( ik kijk nooit op die site omdat die van Utrecht het niet doet )

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:00

en bovendien ligt het probleem van combinaties die niet in een klasse thuis horen primair bij de jurering, zoals ik al eerder had gezegd. Dan moet je het daar dus aanpakken.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:09

Ik vind het juist een superactie....

als je die 5 bij elkaar rijd, rijd je die 10 ook wel hoor. Als je je beest gewoon goed voor elkaar hebt hoor je gewoon in 5 proefjes x 2 winstpunten de klasse uit te zijn..

Als je ziet hoeveel zooi er tegenwoordig in het Z rondbutst...ongelooflijk...hoe die er ooit gekomen zijn. Misschien dat er nu iets meer verandering in komt, dan stromen de echte goede combinaties door en niet degenen die met een beetje mazzel die 5 punten bij elkaar gesprokkeld hebben.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:12

Het gaat er niet om dat je ze niet zou halen,
het gaat er om dat je gemiddeld 2 keer zoveel proeven moet rijden òm ze te halen.
Voor de KNHS dus een extra inkomen, ik vind het geldklopperij!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:41

Whaaaaaaaaa zijn ze gek geworden, dan moet ik zometeen 10 punten halen met mijn "leenpony" om uberhaupt met Piropo te kunnen starten

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:52

Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er ook niet zo op tegen. Als je goed rijdt, rijdt je ook 10 punten best snel bij elkaar.




niets meer aan toe te voegen. Voor mij valt deze discussie onder "gemiemel". En dan onder hetzelfde soort gemiemel als juryleden die je stelselmatig te weinig punten geven etc.

Stop met zeuren, en ga paardrijden!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:13

Zep"]
[quote="Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er ook niet zo op tegen. Als je goed rijdt, rijdt je ook 10 punten best snel bij elkaar.




niets meer aan toe te voegen. Voor mij valt deze discussie onder "gemiemel". En dan onder hetzelfde soort gemiemel als juryleden die je stelselmatig te weinig punten geven etc.

Stop met zeuren, en ga paardrijden!
[/quote]

En wie gaat dat betalen dan? Of heb jij geld genoeg? Ik rij juist heel veel paard en het gaat ook hartstikke goed, maar moet ik dat echt zo vaak gaan bewijzen om naar de volgende klasse te mogen?
Paard vind het ook niet leuk om steeds te moeten dressuren in zo'n duffe binnenbak met 20 vierkante meter om los te rijden....
En als je goed rijdt, wat is er dan mis met die 5 punten??? Kun je er straks ook wel 20 van gaan maken!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:18

ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo op tegen. Als je goed rijdt kom je er vanzelf! Die winstpnten haal je dan ook.
En denk eens aan die mensen die denken dat ze met jonge paarden/pony's zo snel hoog kunnen starten, dat gaat bij de meeste (lees goed: ik zeg de MEESTE, dus Niet allemaal!!!!!) op een gegeven moment fout. Beetje rustig dan kom je veel verder!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:23

Maar rustig aan kan ook thuis! Ik start juist zo weinig omdat ik rustig aan doe! Denk je niet dat mensen nu juist ieder weekend op concours gaan onder het motto "anders haal je die punten nooit of duurt het veel te lang"? Moet ik mijn jonge paard dat het super doet nu echt met 2 keer zoveel wedstrijden gaan vervelen (en mezelf ook, want ik vind er echt geen bal aan om een L1 proefje te rijden)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:38

Kijk voor beide is wat te zeggen, maar niet iedereen is in het rijke bezit van een trailer en een auto die dat kan trekken, en dat is ook zeker nodig wanneer je in een uithoek van Nederland woont, verder is niet iedereen zijn knip zo rijkelijk gevuld.... Toch worden veel mensen nu verplicht extra uit te gaan geven omdat er meer gestart moet worden.
En als de jury je nu de punten geeft zal die je ook wel de 5x extra geven dus gaat het niveau dan omhoog? het lijkt me eerder een makkelijke bron van inkomsten.
Dan kan je toch beter wat aan het jureren doen? Dat er zoveel ruiters in de M of Z lopen die er niet thuis horen is dan toch eigenlijk een direct gevolg van minder goed jureren of niet Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:46

Waar is de KNHS bang voor? Dat combinaties een keer stranden? Dat gebeurt toch wel, ook al wordt het traject langer gemaakt (laat ze dat geld voor al die vergeefse pogingen om winstpunten te halen maar uitgeven aan goeie instructie)....wat goed is komt snel...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:46

Ik vind het een idioot idee. Het 'vastlopen' is je eigen verantwoordelijkheid en die van de jury. En dan heeft het geen nut om dan maar een paar wedstrijden extra te rijden in de lagere klasse.
Moet je je eens voorstellen, ik beland strax met maxie in de L1, moet rijden tegen dressuurprikkers/semi-profs die lang in die klasse moeten blijven rijden, en dus enkel prijzen wegkapen. Waar blijf je dan als amateur??? Ik kan niet iedere week op concours, rijd ook nog ns een paard vn iemand anders, die ooit verkocht gaat worden. Ik wil hem dus graag naar de L2 rijden ofzo. Maar op deze manier ben je dan een paar jaar bezig. Kom op zeg, da's toch idioot.
Weer gewoon geldklopperij dus. Alsof al dat paardengedoe nog nix kost, tjeeezzzz, het wordt echt weer een kakkersport op deze manier.... maar misschien willen ze dat wel.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:23

kom zeg tis toch te idoot voor woorden! dan krijg je nog meer ophoping in het B en L. bovendien moet je 2 x zoveel wedstrijden rijden + 2 x zoveel startgeld dus, pure geldklopperij!
als de combinatie niet goed zou zijn dan komen ze zich zelf wel tegen in een hogere klasse. de beste komen toch wel aan de top!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:37

Ik ben iemand die altijd alles nog helemaal uit heeft gereden.
Gewoon omdat ik vond dat we dat allebei nodig hadden.
Maar toch ben ik tegen.
Want misschien vind ik het bij een ander paard niet nodig.
Maar dan moet ik toch meer gaan dokken.
Door meer coupons, Meer inschrijfgeld.
maar ook door meer benzine kosten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers