Paardrij-dipje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Paardrij-dipje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 18:55

Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb totaal geen zin om te rijden, en heb ook al bijna 2 weken niet gereden. Bloos Scheve mond Ik ga wel gewoon naar stal en dan longeer ik dr en soms poets ik haar. Maar rijden, daar heb ik helemaal geen zin in. Scheve mond
Meer mensen die daar nu last van hebben??
Mijn ouders zitten echt heel erg te zeiken nu. Scheve mond Dingen als "Volgens mij is het paarden-gedoe binnenkort helemaal afgelopen" enz enz.
Maar dat zeker niet ik ben nog hartstikke gek op Camilla maar heb gewoon geen zin om te rijden. Scheve mond En soms ook niet eens om naar stal te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:17

Als het zo koud is heb ik echt moeite om mijn huis uit te komen. Maar als ik eenmaal bij Lois ben is alles al weer vergeten en ga ik lekker aan het werk. Je kunt je paard zo moeilijk uitleggen dat je gewoon geen zin hebt. Ze zijn van jou afhankelijk voor hun verzorging. Daarom sla ik geen dag over.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:25

Soms (heel soms) heb ik geen zin om te gaan rijden, maar geen zin hebben om naar haar toe te gaan heb ik nooit! Als ik niet ga rijden ga ik haar longeren of een eindje wandelen en af en toe mag ze gewoon de hele dag op de wei, dan staat ze zowat de hele middag te dutten.
Ik heb alleen wel een hekel aan dit weer! ik heb nu al 3 dagen niet meer gereden en soms voel ik me gewoon schuldig! Ze houd wel van buitenritten met dit weer! (niet als het regent) lekker crossen!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:37

Hebben meer mensen last van..
Dit komt allemaal door het weer!!
Heb ik zelf ook last van...
Kom allemaal wel weer goed Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:02

Heel soms heb ik ook even geen zin. Net zoals gisteren, maar vandaag gaat het dan allemaal weer top en regende het even niet toen ik aan het rijden was. Als ik dan een paar dagen niet kan rijden, zoals met de vorst dan ben ik daarna weer zo dankbaar en blij dat ik kan gaan rijden.
Maar das echt maar heeel af en toe dat ik geen zin heb. En tuurlijk is dat normaal..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:33

sorry voor wat ik nu ga zeggen en ik bedoel het niet verkeerd, maar ik kan je ouders best begrijpen!!

ze zullen ook welweten dat het de laatste tijd met rijden niet echt geweldig gaat(je hebt een topic gehad dat je haast niet meer durfde te rijden)

en nu heb je geen zin om te rijden, en soms zelfs geen zin om naar stal te gaan!!

tuurlijk heb ik ook weleens geen zin, werk al ruim 40 uur met paarden en heb een paard dat ook nog eens zo vervelend is dat het vaak vechten is ipv leuk rijden, maar toch 'maak ik zin' niet iedere dag maar zeker 5x per week!

en t kan ook wel door het weer komen enzo maar ga een een paar dagen extra vroeg naar bed, en dan merk je vanzelf dat je veel fitter bent, en dat je als het goed is, weer meer zin hebt om te gaan rijden!

en je ouders zullen ook wel door hebben dat je weer verliefd bent, dus wie weet zijn ze bang dat je over een tijdje jongens leuker vind dan je pony, en ik moet zeggen, op de manege waar ik stond hadden we een heel groepje meisjes met eigen pony's, tussen hun 14e en 17e hebben 3/4 van de groep hun pony verkocht!

oke bijna iedereen heeft zn pony verkocht, maar en zijn er maar een paar die met een paard zijn verder gegaan, de meesten hadden er gewoon geen zin meer in en gingen liever andere dingen doen!

dus ik begrijp je ouders wel!

maar ja ik had ook weleens geen zin om te rijden, maar bij mn pony was dat echt nooit zo! en in t begin reed ik iedere dag mn paard&pony, toen werd mn pony kreupel en ging mn paard nog alleen maar steigeren, toen kreeg ik steeds minder zin, en ja nu met dit weer heb ik ook weleens geen zin, maar ik doe het toch iedere dag!

en omdat ze bij mij thuis staan moet ik wel, want ze willen ook graag hun eten&een schone stal en in de wei en weer terug uit de wei naar stal....dus heb al heel wat werk voor ik maar aan rijden/longeren kan denken!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:39

Ik zie er ook weleens tegenop om weer naar stal te fietsen, maar als het rijden super lekker gaat kijk ik er de volgende keer weer helemaal naar uit.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:39

Zo voel ik me dus ook wel eens!! Dacht al bijna dat ik de enige was.... Bij mij komt het met vlagen. Heel vervelend idd. maar weinig aan te doen. Ik zet me er gewoon overheen, en ik krijg vanzelf wel weer zin om er heen te gaan. Je word er soms zoooo moe van..... Huilen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:50

Ik voel me de laatste tijd ook zo. Ik heb dan geen eigen paardje en rijd maar een keer in de week op de manege. Maar ik heb de laatste tijd ook niet zo'n zin mee, omdat het niet zo goed meer gaat met het rijden (ben de laatste tijd weer zo bang, dat ik niet durf te galoperen, dat is natuurlijk niet leuk)
Maar ik blijf toch komen, omdat ik het zo leuk vind om iedereen te helpen, al die kleine kinderen te leren hoe je goed met paarden en pony's om moet gaan, hun op hun pony's helpen enz..

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:01

HEb ik ook wel eens last van..maar ik moet haast wel anders is me paard een opgepropt springveertje want na 1 dag stilstaan al op springen staat
en dan wil je de stallen niet me maken..
Oef..maarjah meestal zet ik me er maar over heen ik moet!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:03

Ik heb ook wel eens een periode dat ik helemaal geen zin heb. Maar dat ligt dan meestal niet aan Knilles, maar aan de mensen die daar rondlopen. Die ben ik dan moe...

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:05

Ik heb het ook wel eens, nu heeeel erg...dat ik zelf begin te twijfelen. Wel typisch als je naar stal gaat kunnen ze toch niet controleren of je rijdt ja of nee. Ik heb het probleem dat ze aan huis staan en dat ze dat WEL kunnen zo lang ze thuis zijn.

Maar waar het aan ligt weet ik zelf ook niet momenteel. Vaak is het gewoon een dipje dat heeft iedereen zeker als je altijd elke dag je paard moet verzorgen. Kinderen zijn ook echt niet altijd leuk....kijk als je tennist laat je dat racket gewoon liggen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:41

Ik had het 2 maanden geleden helemaal gehad, met dressuren, had er geen plezier meer in, ging niet meer met plezier naar les...
Terwijl het tussen Tos en mij prima ging!

Ben 2 maanden niet naar les geweest, veel buiten gereden,
af en toe een uur voor me zelf gereden...

Van prima ging het naar SUPERRR! Lovers
Ik was niet meer gestresst alleen maar bezig met dressuur, en merk gewoon aan me zelf dat ik nu veel ontspannere rij.
Lukt het niet meteen, dan nog 10x *niet dat ik voorheen Tos de schuld gaf, maar juist me zelf de schuld gaf... maar dan had ik er geen lol meer in*
Tos loop nu lekker soepel, is super ontspannen, super knuffelig Lovers

Heb mezelf voorgenomen voorlopig even geen wedstrijden te rijden, gewoon lekker ontspannen bezig zijn.
We zijn vorige week weer een keer gaan lessen, en denk binnenkort weer een priveles...

Zin om naar stal te gaan heb ik altijd *al mis ik soms de kachel (vorige week had ik een heerlijke warme haard aan, maar die is nu alweer een paar dagen uit Scheve mond )*
Hoe ik me ook voel als ik terug ga, ik kom altijd met een big smile terug.

Als je pony er niet onder lijdt, is het geen probleem als je wat minder rijdt.
Tos komt bv alle dagen van half 9 tot 5 buiten. Die rent zijn energie er uit, en vind zijn aandacht bij zijn vriendin,... En volgens mij vind hij het helemaal niet erg als hij wat minder hoeft te werken... Knipoog
maar als je pony dagen op stal staat, zou ik een verzorgster/stalgenoot vragen...

je pony mag nooit de dupe worden...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:54

Heel herkenbaar, heb het af en toe nog steeds. Heb ook periodes gehad dat ik er helemaal mee wilde stoppen en denk ook dat dit mijn laatste jaar gaat worden hoor.. Met Danny heb ik het heel leuk, maarja, over een jaar ben ik 18 he, en bij de paarden starten met een pony zie ik niet zo zitten. Maar wie weet denk ik er over een poos heel anders over hoor, maar ik begrijp je dus wel heel goed.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:18

Ik heb ook weleens rijd dipjes. Maar na een dip komt er weer een top, zo denk ik altijd maar. Meestal stop ik dan even met lessen en ga ik conditietrainingen rijden een paar dagen of 2 weken. Gewoon even lekker rijden. Lichte verzameling en gaan met dat paard. Of ik ga relaxen buiten in de polders. En dan na een poos begin ik weer met een les en dan gaat alles weer lekker. Bij mij komen de dipjes meestal doordat ik te veel heb geleerd in 1 keer, dan moet ik ff een stapje terug doen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 22:41

Renske20 schreef:
en je ouders zullen ook wel door hebben dat je weer verliefd bent, dus wie weet zijn ze bang dat je over een tijdje jongens leuker vind dan je pony, en ik moet zeggen, op de manege waar ik stond hadden we een heel groepje meisjes met eigen pony's, tussen hun 14e en 17e hebben 3/4 van de groep hun pony verkocht!



Dit gaat niet gebeuren hoor, zeker niet. Heb meerdere vriendjes gedumpt omdat ze vonden dat zij meer aandacht nodig hadden dan mn pony. Lachen

Kijk ik ga eigenlijk wel iedere dag naar stal, soms zit er wel een dagje bij dat ik me niet goed voel en ik thuis blijf maar ik ga meestal wel gewoon. Dan poets ik dr even, lekker knuffelen, soms wandelen/longeren en de rest van de tijd zit ik te kijken in de bak of hang ik wat rond bij de rest die op stal is.
Het is echt gewoon een rijd-dipje zeg maar. Ik rijd trouwens wel 2 keer in de week want dan heb ik les. Behalve vorige week omdat ik dacht dat Camil drukplekken had maar dat bleek niet zo te zijn, en afgelopen maandag niet omdat ik toen ziek was.
Morgen ga ik wel weer rijden. En meestal rijd ik op zaterdag en zondag ook wel.
Behalve afgelope weekend.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:48

Niet verkeeerd opvatten.
Maar is het diep in je achterhoofd niet omdat je even over de drempel heen moet om hem te gaan rijden omdat hij de laatste tijd nogal fris is?
En voor een les is de drempel vaak wat lager omdat je dan iemand hebt om te helpen.

Dit kan dus een erg goede reden van een dipje zijn, omdat het om wat voor reden een tijd al niet leuk is geweest.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 22:51

Ik heb juist een beetje het omgekeerde.
Ik rij dan wel niet maar ik loop heel veel met allebei, maar de laatste tijd heb ik gewoon zo weinig tijd, ook met school enzo.
Vandaag ook, ik was aan het mesten en toen hebben pol en shar ff los in de bak gestaan en daarna heb ik even met Sharif gelopen. Maar daarna moet ik meteen weer weg en heeft Pol weinig gedaan en ze vind het zo heerlijk om te lopen....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:01

Ach, soms heb ik ook geen zin maar toch ga ik ff. Als ikd an op stal kom dan ben ik weer helemaal vrolijk en dan wil ik weer van alles doen. En als ik dan alles heb gedaan wat ik moest doen dan krijg ik een tevreden gevoel over mezelf!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 09:20

runningkawa schreef:
Niet verkeeerd opvatten.
Maar is het diep in je achterhoofd niet omdat je even over de drempel heen moet om hem te gaan rijden omdat hij de laatste tijd nogal fris is?
En voor een les is de drempel vaak wat lager omdat je dan iemand hebt om te helpen.

Dit kan dus een erg goede reden van een dipje zijn, omdat het om wat voor reden een tijd al niet leuk is geweest.


Dat heeft er onbewust misschien wel een beetje mee te maken. Maar ook voor de lessen heb ik veel minder zin dan normaal.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:35

Je beseft pas goed wat je had als het er niet meer is.
Ik wou dat ik weer kon rijden...

Betaal je alles zelf? Of betalen je ouders alles/een (groot) deel? Dan vind ik "zeiken" niet echt een manier om over ze te praten...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:59

ja heb ik vaak zat last van non-stop trainen kan volgens mij ook nie goed zijn voor ruiter en paard nie

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:11

Ik las in een ander topic dat je er over nadenkt om paardenhouderij te gaan doen....
Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken als ik dit zo lees Scheve mond
Als je van paarden echt je beroep wil maken moet het echt je passie zijn want het is een hard wereldje en dan kan je niet zeggen nou sorry jongens vandaag heb ik geen zin.....

En ik kan me wel vinden in je ouders...als je een paard hebt brengt dat nou eenmaal verantwoordelijkheden met zich mee...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:52

Je bent echt niet de enige hoor! Ik heb er ook last van! Ik heb vaak helemaal geen zin om te gaan rijden of om het huis uit te gaan. Mijn moeder zit dan ook te zeuren, hetzelfde als wat jouw ouders doen Boos! Ik heb er ook al over nagedacht om er een tijdje mee te stoppen maar als ik haar verkoop krijg ik haar ook niet weer terrug. Dus we gaan gewoon door met rijden en als het straks wat beter weer wordt dan gaat het denk ik wel weer wat beter Lachen

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:58

oh ik heb zelf nu ook de kriebels heb eindelijk de knoop doorgehakt en ga weer beginnen met rijden
heb ong een jaar geleden alles aangeschaft ben een paar keer met een vriendin mee geweest ,en nu zijn de kriebels toch wel zo heftig dat ik vanavond lekker weer ga

gr suus