ruiters met hengst op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

ruiters met hengst op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 02:08

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt


xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:22

Mijn wedstrijden gingen prima, ook gewone dus. Mijn hengst keek nergens naar en bleef goed geconcentreerd! Succes ! PS Niet alle hengsten zijn hetzelfde

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:50

Op dit moment rijd ik alleen nog de "onderlinge" en lokale wedstijdjes, (omdat mijn punten kwijt zijn )plus dat ik met hem nog wel eens naar open hippische dagen moet, hij gedraagt zich keurig en ik heb geen probleem met rijden, met inrijden is hij natuurlijk wel druk want zoveel nieuwe indrukken, maar in de ring is hij weer helemaal vol aandacht.
En ik sluit me aan bij bovenstaande reactie, niet alle hengsten zijn hetzelfde hierin.
Mijn paard dekt niet, maar heeft dit wel gedaan.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:45

Ik rijd ook met een hengst op wedstrijden en zonder problemen. Hij maakt zich wel extra groot en heeft wat meer lawaai op concours maar verder blijft hij heel fijn te rijden. Ook tussen merrie en ruinen. IK moet zeggen dat hij naar ruinen toe wel wat vijandiger is en dan moet ik extra uitkijken dat hij niet bijt of trapt.
In het buitenseizoen is hij wel net iets drukker dan het indoor seizoen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 10:07

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:22

Nou je mag pas met een hengst starten als je zelf ooit L + winstpunt bent geweest. En bij haar kunnen ze dat niet meer terug vinden en mag ze dus niet bij de KNHS starten.
Zelf doe ik alles met mijn paard (heeft nooit gedekt) alleen mag ik dus niet landelijke wedstrijden starten, reden zie heirboven. Hij reageert ook niet op andere paarden, alleen sommige merrie's wel op hem. Dus voor mij zijn er geen problemen niet op eigen terrein en niet op vreemd terrein.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 11:53

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:00

holly schreef:
o gut ik krijg het al benauwd als ik die verhalen over de punten lees.
even kijken op mijn coupon....
Ja ik heb ze nog.Ik heb in 99 mijn laatste wedstrijdjes meegedaan(gewoon bij de paarden) met 1 in de M en de andere in de L.
Die bestaan toch nog gewoon?
Stel ik ga met mijn hengst starten(duurt nog even hoor) dan moet ik L starten toch(is me ergens vaag bijgebleven dacht ik).gewoon dressuur hoor.


Ja je moet idd alles goed bewaren hoor, maar mijn probleem was dus dat ik heel lang gestopt ben met officieel starten, en ik heb alles vanwege mijn 5x verhuizen weggegooid, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat ooit gedaan heb maar goed ik ga overnieuw beginnen en gebruik daar een pony van een kennis voor, hihi kruising Tinker en die loopt M2, dus de basis zit daar gelukkig in dat maakt het weer wat makkelijker.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:37

Je hoeft niet L te starten met de hengst, je moet echter zelf ooit een keer een winstpunt erin gehaald hebben met een ander paard. Dit is een soort bewijs dat je je paard aan zou kunnen. Daarbij moet je met iedere combinatie opnieuw beginnen in het hoogst gehaalde level van beide. Enkelt als je Z hebt gestart mag je gelijk bij de L beginnen (of hoger als het paard hoger gestart is geweest).
Niet helemaal duidelijk geschreven maar weet effe niet hoe duidelijker te formuleren.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:24

Met speiale hengstenwedstrijden bedoel je denk ik de hengstencompetitie, en die is alleen open voor goedgekeurde (warmbloed) dekhengsten. Daarnaast zullen de barokke stamboeken en de Friezen misschien nog eigen wedstrijden hebben voor hun hengsten, daar ben ik niet zo in thuis.

Ik vind dekhengsten duidelijk anders dan "hobbyhengsten". Als je met een "hobbyhengst" (en daar heb ik er zelf ook een van) tegen het hengst zijn aan moet gaan rijden. en je kunt dit niet fatsoenlijk oplossen wordt het tijd dat die ballen er maar eens af gaan.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:14

Met onze hengst moeten we nog zien hoe hij is op een wedstrijd, we gaan in maart met hem naar zijn eerste Endurance wedstrijd, spannend!!
Op stal is hij heel braaf, ook tijdens het rijden, maar of hij wilder wordt in het voorjaar en of hij braaf is op een wedstrijd weten we nog niet.
Wij gaan het gewoon eerst eens proberen...

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 16:22

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:48

Ehhh, je mag alleen direct L starten als je een keertje met een anders paard Z bent geweest, anders moet je in de B beginnen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 16:54

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:29

nee ik heb geen echte grote hoor !!
bij ons op stal staat een schetlanderhengstje.
hij is nog maar 3,4 jaar.
maar hij krijgt nu wel wat hengsten kuuren.
hij fleemt nu al een tijdje bij een drachtige merie en bij de grote merries op stal.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:37

ik rijdt sinds kort wedstrijden met mijn friese hengst.
gewoon tussen andere paarden.
hij is vroeger ggk geweest en heeft echt gedekt.
is nog steeds hengst, staat gewoon langs een merrie op stal, heb nergens problemen mee.
hij brult nooit, bijt nooit, slaat nooit, ik kan gewoon langs andere paarden rijden.
ik heb in wanroy een keer een pas-de-deux gedaan samen met een meisje op een c-pony merrietje, dat was een selectie voor indoor brabant, voor een show.
beugel aan beugel en nog niks aan de hand hoor Schijnheilig
dat was de 1e keer dat ik van stal was met hem.
ik scheet 7 kleuren str*nt maar dat was dus helemaal niet nodig Haha!
nu ik dit zo terug lees, ben ik eigenlijk wel strontverwend met mijn "hengst" Haha!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:57

Tja het is altijd rekening houden met het feit dat je een hengst bij je hebt. Want anderen doen het niet voor je....

De niet-goedgekeurde hengst was meer afgeleid op concours dan de goedgekeurde. Met zadelen en prijsuitreikingen te paard altijd uitkijken, en met losrijden ook natuurlijk.

De eerste buitenwedstrijd was altijd een ramp... Frusty

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:05

Citaat:
Tja het is altijd rekening houden met het feit dat je een hengst bij je hebt. Want anderen doen het niet voor je....

moet dat dan?

Ik ga niet steeds half onder mijn paard hangen om te kijken of een ander paard daar wel wat heeft hangen Knipoog

Dat vind ik toch ook voor de ruiter met de hengst.
Dat is er een konsequentie van als je een hengst wil starten.
Oogjes zelf nog 100 keer beter open houden als normaal.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:23

Is het niet zo dat je een hengst net zo "onder de duim" moet hebben als een merrie? Hij mag best last hebben van merries, maar het zou toch niet de bedoeling zijn dat hij uithaalt of erop springt. Dat vind ik trouwens van elk paard. Als ie niet luistert niet bij andere paarden in de buurt...

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:31

Je moet een hengst nog een beetje beter onder de duim hebben dan een merrie!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 08:38

Zep schreef:
Je moet een hengst nog een beetje beter onder de duim hebben dan een merrie!


Ik denk dat dat ook helemaal aan de hengst of merrie in kwestie ligt, mijn hengst werd vorige week bijna de hoek in getrapt door een merrie, en deze doet dat niet alleen bij hengsten maar ook bij merries en ruinen, als je daarmee op wedstrijd gaat moet je die nog veel meer onder de duim hebben dan mijn hengst.
Ze geeft het namelijk niet aan, je komt voorbij (met redelijke afstand) ze springt achteruit en gaat rammen..
Ik vind gewoon dat iedereen zijn of haar paard onder controle moet hebben, mensen met een hengst moeten opletten, netzo als mensen met een paard dat makkelijk slaat of iets dergelijks.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:43

runningkawa schreef:
Citaat:
Tja het is altijd rekening houden met het feit dat je een hengst bij je hebt. Want anderen doen het niet voor je....

moet dat dan?

Ik ga niet steeds half onder mijn paard hangen om te kijken of een ander paard daar wel wat heeft hangen Knipoog

Dat vind ik toch ook voor de ruiter met de hengst.
Dat is er een konsequentie van als je een hengst wil starten.
Oogjes zelf nog 100 keer beter open houden als normaal.


Ben ik deels met je eens maar er zijn ook mede-ruiters die ineens met hun merrie gaat halthouden vlak voor jouw neus. Je kan altijd een beetje rekening houden met als je ziet dat er een hengst loopt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 16:01

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:05

Ik moet het nog even afwachten, ik ga misschien dit jaar zomer starten met een hengst voor het AVS.. Kijken hoe hij dan is Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:08

dr_jacksel schreef:
Ehhh, je mag alleen direct L starten als je een keertje met een anders paard Z bent geweest, anders moet je in de B beginnen...


Je mag toch starten op het hoogste gezamelijke niveau?
Dus als je hengst nu ingereden wordt mag ik ervan uit gaan dat ie nog geen wedstrijden heeft gelopen en moet je in de B beginnen (toch? zo was het in mijn 'wedstrijd-tijd' wel volgens mij)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker