Probleempje m.b.t. paardrijden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Probleempje m.b.t. paardrijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 09:04

Hallo,

Eigenlijk schaam ik me hier een beetje voor Bloos maar ik zal het toch maar vertellen. Ik rijd al een aantal jaren paard, maar heb nog nooit gegallopeerd . Ik durf het op de een of andere manier niet . Misschien dat het komt doordat een vriendin een keer met een zweep achter de pony is aangegaan waar ik op dat moment op zat, waardoor deze eigenlijk een beetje gek werd, ik weet het niet, maar ik schaam me er eigenlijk wel voor. Binnenkort ga ik waarschijnlijk lessen nemen en dan zullen ze wel vragen heb je rij-ervaring. Wat moet ik dan zeggen ik kan wel rijden maar durf niet te galopperen, dan sta je eigenlijk ook best voor paal . Mijn vraag is eigenlijk heeft iemand tips waardoor ik over mijn angst heen kom Verward.

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Nathalie1981 op 29-01-03 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:12

Ten eerste is er niets om je voor te schamen!

Probeer een goede manege bij jou in de buurt te zoeken, leg je probleem uit en dan kunnen zij samen met jou zoeken naar een oplossing. Het lijkt me het beste dat je een paar prive-lessen neemt op een rustig paard en lekker aan de longe. Op die manier kan de instructeur je rustig voorbereiden op de galop. Het kost je misschien iets meer geld maar dat is het zeker waard.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:14

Iemand zoeken die je vertrouwd en het samen gewoon eens gaan proberen. Gewoon lekker rustig aan. En je hoeft je er helemaal niet voor te schamen hoor. En als je zegt dat je wel kan rijden maar niet durft te galloperen sta je heus niet voor paal, maar zullen ze je daarmee helpen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 10:44

Heel fijn om te horen dat ik me niet hoef te schamen (al doe ik dat onbewust wel) het is de bedoeling dat ik binnenkort dus privelessen ga volgen, ik ga alleen niet naar een manege, vandaar dus dat ik me eigenlijk een beetje schaam. Ik heb vorig jaar nog wel gereden maar ook toen durfde ik niet te galopperen. Ik baal er eigenlijk een beetje van want iedereen zegt dat het leuk is en helemaal niet eng en ik durf het gewoon niet. Frusty

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:10

Da's toch helemaal niets om je voor te schamen. Bij mijn eerste galop een paar jaar geleden ging mijn pony er gigantisch vandoor. Tig rondjes als verstijfd op dat beest gezeten en ik kreeg haar gewoon niet terug. De keren daarna heb ik nog net niet met mijn ogen dicht op het paard gezeten maar ik was best wel bang. Flink door de zure appel gebeten en op een gegeven moment ging het wel weer. Na mijn eerste (veel te harde) buitengalop had ik weer even een terugval, maar die was gelukkig maar kort. Gewoon privelessen nemen inderdaad en dan melden dat je galopperen best eng vindt. Als je ze dat raar vinden, weet je meteen dat je niet bij een goede manege terecht bent gekomen. Veel succes, laat je nog weten hoe je eerste galopje is gegaan?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:29

Dat is toch niet iets om je voor te schamen. Ik heb er zelf ook problemen mee gehad. Gewoon lekker de tijd nemen met je paard (of andermans paard) totdat je je helemaal zeker voelt en ga dan eens wat harder. Ikzelf durf niet te springen en daar schaam ik me ook niet voor Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:02

Misschien kan ik je helpen?Al;s je het leuk vind kun je het wel een keer proberen op 1 van onze paarden.
Stef hier op bokt was heel bang voor grote paarden ze heeft op die van mij los gereden en op het einde zelfs gegalopeerd.
stuur anders maar een pb we hebben een aantal heel brave en makke paarden die ook goed aan de stemhulpen staan en dan kun je gewoon een stukje aan de longe proberen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:21

Kan je wel doorzitten in draf?

Gek, je zult het niet geloven, maar eh...
De Galop is VEEL makkelijker dan de draf!
Doen hoor, je zult niet anders meer willen...
De beloning is GROOT!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:34

Dees schreef:
Kan je wel doorzitten in draf?

Gek, je zult het niet geloven, maar eh...
De Galop is VEEL makkelijker dan de draf!
Doen hoor, je zult niet anders meer willen...
De beloning is GROOT!

idd, ik vond de galop in het begin ook makkelijker.
En met een prive les leer je veel meer vind ik, en ik zou me er nieet coor schamen hoor, ik heb de eerste 6 jaar ook nooit gegelopeerd. Dat mocht niet op die manege Verward . Toen kwamik op een andere manege en moest ik ook galloperen, sorry mocht ik galloperen. Eerste keer heb ik dat ook niet gedaan, vond het ook eng. Maar na een les of drie moest iedereen gaan stappen, en mocht ik even galoperen op een heel rustig paardje, wat graag uit zichzelf weer terug kwam. En dat voelde zo lekker, dat de angst heel snel was verdwenen.
Gewoon uitleggen dat je het eng vind, en dan zijn er genoeg mensen die je willen helpen.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:37

ik vind t soms ook nog eng, maar het is idd makkelijker dan draf! probeer maar!!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:29

ik het begin vond ik galoperen ook eng, maar was snel over me angst heen...
Toen kreeg ik Tos, en tja... dat is een heel verhaal, maar kreeg pop nieuw angst...

heb me zelf er gewoon overheen gezet,...
was ook niet zo moeilijk met een pony waar af en toe de rem zoek was Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 15:29

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het dus niet durft (weet niet of ik dat zo schrijf, slecht he voor een secretaresse Haha! ) is een hele opluchting, maar als het goed is gaat Nimber me erbij helpen dus........ ben benieuwd of ik het durf Verward, maar we zien wel.
Laatst bijgewerkt door Nathalie1981 op 29-01-03 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:36

Durft is met een T Haha! maar goed, veel succes!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 15:37

Oke bedankt, wist het even niet meer.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:38

Het is "dat ik niet de enige ben die het dus niet durft" Haha! Haha! Haha! Inderdaad slecht voor een secretaresse Haha! (en dat is natuurlijk een grapje...)

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor, we hebben allemaal wel iets wat we niet zo goed durven. En zoals eerder gezegd: als je het straks weer een keer hebt geprobeerd, zul je zien dat het veel gemakkelijker zit dan draf. Fijn dat je hulp aangeboden hebt gekregen!

Veel succes!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:18

Ik vind dat je je nergens voor hoeft te schamen. Maar ik zou als je gaat galoperen op een rustig paard. En idd doorzitten draf is moeilijker dan galop.......... Heel veel suc6!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:12

Nee je hoeft je echt niet te schamen. Ik vind het soms ook eng als ik het paard niet ken. Ik ga vrijdag sinds een jaar weer in de les op manege pothoven. Ik heb daar al eerder gelest maar iemand zei die ik kende dat ze een hele goeie instructrice heeft die heel rustig is en dat heb ik nodig. Klinkt heel stom maar met iemand die rustig is kan ik veel meer dingen bereiken in zo'n les.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:18

corinec schreef:
Nee je hoeft je echt niet te schamen. Ik vind het soms ook eng als ik het paard niet ken. Ik ga vrijdag sinds een jaar weer in de les op manege pothoven. Ik heb daar al eerder gelest maar iemand zei die ik kende dat ze een hele goeie instructrice heeft die heel rustig is en dat heb ik nodig. Klinkt heel stom maar met iemand die rustig is kan ik veel meer dingen bereiken in zo'n les.


Kwam ik vroeger ook altijd . Ging altijd met mijn buurtmeisje mee. Sinds ik verhuisd ben naar apeldoorn spreek ik haar niet meer, vind ik best jammer maarja niets aan te doen.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:31

anja is er nog steeds maar Happy denk ik niet meer. Je kan altijd een keer met mij meegaan hoor

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:34

bedoel je het paard Happy dat van Anita was? die is er idd niet meeranita rijd nu bij handelaar Kroon

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:34

Sorry volgens mij haal ik nu Angus en Nimber een klein beetje door elkaar sorry

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:36

Nimber schreef:
bedoel je het paard Happy dat van Anita was? die is er idd niet meeranita rijd nu bij handelaar Kroon


Klopt , dat was mijn buurmeisje maar spreek haar nu nooit meer . Ik heb gehoord dat ze haar paard om de een of andere reden heeft laten inslapen.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:40

Oh daar weet ik verder niks van is voor mijn tijd denk ik.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:41

corinec schreef:
Oh daar weet ik verder niks van is voor mijn tijd denk ik.


Is ook alweer een aantal jaren geleden


corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:42

Ja zoiets dacht ik al kennen jullie Aswan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fierefluiter, Googlebot, m0niekkkie, Mark0919, Monique1963, nardxash, onpaard en 40 bezoekers