Onweer+ Paard in de stal?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Onweer+ Paard in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 18:15

Het begint hier NET te onweren en ik zag net een bliksemflits en m'n paard staat voor het eerst (sinds anderhalf jaar) in de stal met onweer,normaal altijd in de wei. Zou Expensive niet onrustig worden dat ie niet kan lopen of zijn ze dan juist rustiger? Zijn maatje (passion) staat alleen in de wei nu.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:21

ik haal mijn paard altijd naar binnen als het onweerd, want onweer slaat in in het hoogste punt, dus als je paard in de wei staat is hij het hoogste punt ik zelf vind dat een beetje gevaarlijk. maar het ligt er ook aan of het een grote wei is en er bomen staan.

mijn arabiertje is het geweldigste paard van de hele wereld!!!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:56

Hoe is het gegaan?Mijn pony vond het ook altijd erg eng, maar ging altijd schuilen in zijn stal

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:15

Pepsi is wel bang voor onweer, maar sinds ik ook 2 shetjes bij hem heb staan (die hebben op het weitje een schuilstalletje vlak naast zijn stal), is hij nog nerveuzer, dan dendert hij zijn stal door zelf tegen zijn deur aan, Frusty omdat hij de shetjes in de gaten wil houden, want die beschouwt hij als zijn kudde.....
Wat ik dan doe (heb ik ook gedaan rond oud en nieuw) is zijn staldeur openlaten, dan kunnen de shetjes bij hem naar binnen en hij kan gewoon naar buiten lopen het kleine weitje in...zonder dat hij zich bezeert aan de deur of zo, als hij wil kan hij dan ook weer zijn stal in!! *LOL*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:30

Ik heb ze gewoon op stal staan. Maar als ik twee pony's heb zal ik ze wel bij elkaar willen houden. Taran en Max staan ook altijd bij elkaar. Anders worden ze wel onrustig.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:44

Normaal staan ze bij ons allemaal op stal, maar gisteren stonden Gigi (mijn paard) en Karoen (pensionpaard) nog buiten toen het begon te onweren en bliksemen en hagelen Boos! Ik dus op de wei om ze eraf te halen, wouden ze niet binnenkomen! Ze vonden het blijkbaar heel gezellig om weg te rennen in die hagel Boos!
Toen maar Christophe gebeld (van wie Karoen is) en hij is er dan in geslaagd zijn paard binnen te halen. En dan was Gigi nog niet meteen van plan binnen te komen.
Dus nee, bang zijn ze er niet van }>
xxx


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:31

We halen ze altijd binnen met onweer, gewoon voor de zekerheid, ik heb niet graag dat ze iets overkomt. Bang zijn ze niet, ze lieten zich niet eens vangen! alleen Sultan kwam als een speer de stal in, hij had nog nooit onweer meegemaakt en vond het dan ook reuze eng, gelukkig heeft z'n moedertje hem "gerustgesteld".

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:38

Die van mij staat gewoon Buiten
Ook met Oud & Nieuw

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:11

Yorghos is op stal altijd onrustig. Hij blijft dus gewoon buiten. Hij heeft een schuilstal waar hij in kan en de wei is omgeven door bomen. De kans dat hem iets overkomt is dus erg klein.

* To Belg, or not to Belg *

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:15

Ik zou mn paard ook het liefste buiten hebben, vooral met onweer! Ze kunnen dan alle kanten op in de wei en ze voelen zich niet opgesloten en dus bedreigd.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:32

onze paarden staan dan gewoon buiten.
Als er binnen de bliksum in vliegt, kunnen ze geen kant op, en in het land wel *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:32

brechje was juist buiten helemaal panisch gister.....ik wou haar dus naar binnen zetten, doe het hek open en dus precies een flits pal boven ons.....schrik.......
brechje schrok zo erg dat ik haar met geen mogelijkheid kon houden en omdat ik wist dat alle deuren en hekken naar de weg dicht zaten, heb ik haar maar laten lopen.....ze stond dus zelf al op stal geparkeerd, brechje vind het dus veiliger binnen dan buiten!....zucht....

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:31

onze oude schetlander is verkocht aan een mevrouw in venhuizen (3 km verder als enkhuizen )
en die had ook een paard genaamd evanko.
vorig jaar novenber ging zij voor 3 dagen op vakantie.
ze had alleen evanko buiten gezet in de wei.
hij ws dat gewoon gewent.
toen net de laatste dag van haar vakantie begon het hevig te onweren.
en evanko stond net zoals gewoonlijk nog buiten.
hij stond mooi in eenwei van 1km bij 1km !!!!!!!!!!
dus behooooooorlijk groot.
dus die nacht begon het te onweren.
en evanko werd helemaal gek.
en het bliksemde ook nog.
dus de volgende ochtend kwam de eigenaarresse kijken hoe het met evanko ging en wat denk je ?????????................................

de volgende ochtend lag hij dood in het land...................
gewoon helemaal dood !!!!!!!!!!!!!!
we hebben aan de veearts gevraagd hoe het kwam dat hij dood was.
en wat bleek........hij is dus gewoon geraakt door de bliksem.
terwijl hij op een land van 1km bij 1km stond.
en hij rende ook nog.
evanko was nog geen 9 jaar !!!!!!!!!
sind die vresenlijke dag hebben wij onze paardjes niet meer met onweer buiten staan..
onze paarden staan gewoon voortaan in de stal.
ze staan daar dan gezelig met zijn 10 en !!!!!!!!!

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:32

ohw ja evanko had ook geen ijzers dus daat kan het ook niet van komen.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:49

Dat heb ik wel eens vaker gehoord, vandaar dat die van ons met onweer ook altijd binnen gezet worden!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 12:53

Die van mij gaat ook altijd binnen, ik vind het zelf ook altijd een beetje eng en ik haal ze altijd binnen.
Idalia is niet bang, maar ik vind het veelste gevaarlijk als het op haar in slaat. Boos!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:33

Die van ons staan gewoon binnen. Dat vinden we gewoon veiliger, we hebben namelijk alleen een wei zonder stal of boom ofzo. En de wei ligt in de polder en hij is heel groot, dus dan heb je meer kans dat het inslaat

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:50

als ze op een open vlak staan, vind ik het gewoon eng om ze buiten te laten...naast het feit dat ze zelf liever binnen staan. zo zie je maar weer....onweer kan heel gevaarlijk zijn.

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:00

Mijn paardjes staan ook meestal buiten met onweer, al sta ik wel altijd doodsangsten uit..want ze zijn inderdaad het hoogste punt, en ik geloof dat het ook in de draad kan slaan Verward
Maar over het algemeen heb ik ze liever buitenstaan dan op stal, omdat ze op stal zowiezo onrustiger zijn.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:12

Ik zet ze binnen, het bovenluik van mijn merrie gaat dicht want die kan aardig springen en steigeren op stal, ook al heb ik binnenboxen, ze krijgen een plakje extra hooi en ik ga atentoe bij ze kijken.En ik zet ze allemaal bij elkaar, is toch fijner, naar mijn idee.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:00

Het is goed gegaan want hij stond nog gewoon in z'n stal *LOL* Ik heb ze dan ook liever buiten maar ik ga niet savonds ff erheen fietsen en hem buiten laten staan totdat het niet meer onweert Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers