Wat zal ik doen????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Wat zal ik doen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 16:53

Ik heb op school de mogelijkheid om 2 opleidingen in 1 keer te volgen waarbij ik dan 3 diploma's aan het einde van mijn opleiding kan hebben. Maar helaas krijg je daarvoor geen minder uren, nee het worden er 4 meer Misselijk .

Ik rij nu erg intensief paard, gemiddeld wel 5 keer per week. nu heb ik dus een probleem. Als ik straks meer op school zit heb ik geen tijd meer om mijn lieve paardje te doen.

Nu zat ik te denken aan een bijrijder, iemand die 2 keer per week helemaal mijn paardje wil doen, zodat ik er op z'n dag niet meer naar om hoef te kijken.
Ik ben alleen heel bang dat ik veel meningsverschillen zal krijgen hoe je het beste een paard kan rijden. Ik rij mijn paard op een bepaalde manier, maar iemand anders doet het weer anders.Verward
Ik dus echt in een dilemma, zal ik mijn paardje minder gaan rijden en een bijrijder nemen, of zal ik niet een 2e richting erbij kiezen....

Hebben jullie bijrijders?? en ja voor hoeveel dagen per week en wat hebben jullie zoal afgesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:10

Kies aub voor je opleiding, niet voor je paard.... (zei een ouwe Bok(ker) ...)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:11

doen die extra diploma's je paardje kan later ook nog en je hebt uiteindelijk veel meer aan dat extra papiertje.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:15

Tja helaas is mijn mening ook zo.Kies voor je opleiding nu je dat nog kan.
Misschien zie jij het nut niet zo maar wij(die daar al voorbij zijn) zien het nut daar wel van.Doe je het nu niet dan krijg je later spijt!
Met deze opleidingen zal je keuze qua werkgebied breder worden en een mooi salaris is ook een mogelijkheid.Tja en dan heb je geld en tijd genoeg voor een paard.
Dus ik zou zeggen zoek een leuke ruiter(misschien een jaartje of 2/3 jonger als jij) en kijk eens of het klikt met jou,je paard en of ze goed kan rijden.Dat jullie dan niet hetzelfde rijden is op zich niet erg.(is wel leuk als zij weer dingen kan die jij niet kan) Dan komt er nog eens bij dat een paard ook meer(kan) leren van twee verschillende ruiters.
En zie het zo dat het niet voor altijd is he.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:33

Ik zou ook absoluut voor de opleiding gaan,mits ik mijn paard wel gewoon kan houden maar dat is wel het geval begrijp ik...
Er is altijd wel een oplossing te vinden.
Ik heb zelf geen bijrijder maar als ik je een tip mag geven; vraag geen geld aan een eventuele bijrijder,ik heb al een paar keer gezien dat iemand dan meent dat hij meer rechten heeft (en misschien niet helemaal onterecht) en dat mensen dan een beetje de grip op hun eigen paard kwijt raakten.
Als je iemand voor niets op je paard laat rijden kun je gemakkelijker een keer zeggen dat iets je niet zint of zo...
Succes Lachen

groetjes!
Laatst bijgewerkt door Flempy op 29-01-03 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:54

Hoi Rianne,

Ik kan me helemaal bij de anderen aansluiten, het is nu misschien door de zure appel heenbijten maar je kan er alleen maar profijt van hebben.

Zorg dat een eventuele bijrijder weet wat wel en wat niet mag, dat hij/zij niet alleen rechten heeft maar ook plichten. Wees dus duidelijk maar sta ook open voor eventuele opmerkingen van de ander.

Even doorzetten Tong uitsteken

Jola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:44

Als je een stalling met een weitje hebt dan lijkt het me geen enkel probleem dat je minder gaat rijden. Kies iig voor je studie want dat is je toekomst.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:17

kies voor je opleiding!!(zegt een nu pas verstandig geworden meisje zonder diploma's...ja alleen havo, maar ja daar krijg je geen werk mee want ik heb geen beroepsopleiding afgemaakt en ze vragen ALTIJD naar zo'n stom papiertje!!)

je hoeft toch niet iedere dag uitgebreid te rijden?
een keer longeren of ff snel poetsen ofzo kan ook hoor!

en als ze gewoon de wei in kan, en eten krijgt kan je ook gewoon een dagje overslaan hoor!!

mocht je vinden dat ze toch te weinig beweging krijgt, dan zoek iemand die haar goed kan&wil longeren, dus een verzorger voor je paard, die haar aandacht enzo geeft, maar ook met bijzet longeert, op die manier krijgt ze haar beweging, moet haar spieren gebruiken, maar er wordt niet op gereden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:00

Ik ga met de rest mee. Als je denkt dat je het aankunt zou ik dat extra papiertje zeker proberen te behalen. Nu zie je daar misschien niet direct het nut van in, maar straks heb je er profijt van.
Heeft je paard echt een bijrijder nodig?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 20:49

ik vind het maar moeilijk, gelukkig heb ik wel de motivatie om een breedere opleiding te doen.
Daarnaast staat mijn paardje thuis, hebben we een groot weilandje erbij, en van de zomer ligt er hoop ik ook een bakje ...

Ik ben zeker niet van plan om geld te gaan vragen/ of te betalen, ik help iemand om het gevoel te hebben een paard te verzorgen en rijden, waarbij ze mij helpt om wat meer tijd aan mijn opleiding te geven...
Nu is het ook geen slecht paard, hij heeft namelijk z2 gelopen met het vorige baasje en een echte schat van een reus namelijk 1.74. Haha!

Ik ga er hard overna denken, en denk toch dat ik het ga doen, ik wil goede afspraken maken over hoe en wat, maar er voor terug krijgt diegene een paard, en iemand die zich er weinig mee bemoeit, zo moeilijk ben ik ook weer niet Knipoog

Thx voor alle reacties Rianne