sommige bedrijven,frusterend/lachwekkend/absurd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

sommige bedrijven,frusterend/lachwekkend/absurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 16:50

Vorige week zaterdag stond er een vacature in de krant. Je moest reageren via een soort werving en selectie bureau. Dit bureau selecteert dan kandidaten in opdracht van een werkgever.
Ik heb 2 keer gebeld om meer informatie betreffende de vacature. Ik kon er niet doorkomen, en ze hebben mij gevraagd om direct maar een CV + vragen te mailen. Ik vond dit een beetje overdreven, aangezien er niet veel meer in de vacatureomschrijving stond als de naam van de functie.
Dus heb ik netjes een mail gestuurd met daarin m'n vragen, zonder CV. Ook heb ik hierin gevraagd aan wie (en hoe) ik een evt. sollicitatie moest richten.
Ik heb dit vorige week verstuurd. Daarna niets meer gehoord. Totdat ik een mailje terug kreeg.
Niet met de antwoorden op m'n vragen, maar:
Hartelijk dank voor uw sollicitatie. Uw gegevens zijn in goede orde ontvangen.

Verward Verward Verward Verward Verward
Oftewel, ze hebben de mail niet eens gelezen. Ik heb een standaard mail teruggekregen. Ik vind dit zelf niet erg netjes, beetje frustrerend zelfs.
M'n ervaringen met werving en selectie-bedrijven zijn tot nu toe vrij slecht, ik heb nu 2 keer interesse getoond en 1 keer gesolliciteerd bij verschillende wervingbureaus, maar positief word ik er niet van (niet bereikbaar, uitnodiging tot gesprek en dan kom je en blijkt dat ze je CV niet gelezen hebben, keihard gezegd dat ik te jong ben tijdens het gesprek enz)

In het laatste geval lijkt het wel alsof ze gewoon CV's verzamelen. De vacature is voor een groot (bij iedereen bekend) bedrijf, en ook daar waar je moest solliciteren is een vrij bekende organisatie. Je zal maar iemand inhuren om kandidaten te werven en te selecteren en ze gaan zo met potentiele kandidaten om

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:07

heb je YACHT Groningen geprobeerd?

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 08:43

Nee, Lielle, ik heb het je even gepbt Haha!

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 09:02

Deze wil ik jullie niet onthouden, het gaat over een gesprek, ik heb de details weggehaald, maar het gesprek ging ongeveer zo:
Dit ging om een vacature als manager verkoop binnendienst op HBO-niveau, oftwel contacten onderhouden met afnemers in binnen- en buitenland.
Ik had zoiets van, nee heb ik, ja kan ik krijgen, dus geschreven. Ik kreeg een uitnodiging voor gesprek. Ik moest het gesrpek voeren met iemand van het wervingsbureau. Deze vrouw had totaal geen kennis van zaken, bij het horen van een vakterm keek ze mij al heel erg vragend aan, ze vertelde een standaard verhaal en meer had ze niet in te brengen. Bovendien bleek de functie weinig meer in te houden dan telefonische klachten afhandelen en vragen beantwoorden per telefoon (dus als jij zou bellen om te vragen of dat en dat nog in voorraad is en wat het beste is, dan zou je mij aan de telefoon kunnen krijgen). Die managementfunctie betekende dat je leiding moest geven aan 3 PERSONEN !!!! NOu ja, leiding geven, je had de eindverantwoordelijkheid.
Ik had nog maar amper wat gezegd of ze vraagt mij of ik 24 ben, en wat m'n leidinggevende ervaring is. Dus ik zeg ik zeg, klopt, 24, en ik heb 5 maanden voor de klas gestaan, 4 havo 3 groepen en 1 havo 4 (met 32 leerlingen, meer dan volgens de arbo is toegestaan om practicum scheikunde te doen).
Maar dat was volgens haar geen leidinggevende ervaring, en ik was te jong. ZE gaf toe dat ze het achteraf uit m'n CV had kunnen halen. Maar toen kwam het ergste, ik voelde me ronduit beledigd:
Die vrouw vond mij wel geschikt als medewerker verkoop binnendienst of als verkoopster in de winkel. Of dat niet wat voor mij was Verward Verward
Op de vraag of verkoopster niet wat voor mij was heb ik doodleuk gezegd dat ik daarvoor niet aan de universiteit heb gestudeerd, niet om me meer te voelen, maar wel om aan te geven dat ik dat ook zonder opleiding had kunnen doen. Als ik zo graag in de winkel had willen staan, dan had ik dat op m'n 15e wel als zaterdagbaantje gedaan.
Ik ben vriendelijk gebleven, maar ik was in werkelijkheid echt kwaad natuurlijk. Ik weet nog niet wat ik daar nu doen moest op gesprek, volgens mij was ik loze invulling ofzo, of zochten ze kandidaten voor totaal andere functies.
Nu moet ik nog bellen om een schriftelijke afwijzing en reiskostenvergoeding. HEt is nu 3 weken geleden, en ik heb nog steeds niets meer gehoord.