Dode hond bij de destructie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Dode hond bij de destructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:28

Wat gebeurt er met een dode hond bij een destructiebedrijf?

Heb vandaag, geheel onverwachts, mijn hond laten 'inslapen' bij de DA Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Heeft wel een respectabele leeftijd van 16 jaar gehaald.

Nu even geen zin om het hele verhaal te vertellen...

Word er o.a. van mijn hond make-up gemaakt of zijn dat indianenverhalen?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:29

Dat zijn belachelijke indianenverhalen. Je hond wordt samen met andere dieren massaal gecremeerd.

Veel sterkte!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 22:37

Dank voor je antwoord...maar dan toch vraag ik mij af waarom DA vroeg of wij eventueel kozen voor crematie.

Na diverse sites te hebben gezocht betaal je best wel veel geld wil je je hond laten cremeren...en dit gebeurt dan ook nog gemeemschappelijk met honderen andere honden.

Wil je een privé-crematie...dan ben je ca. hetzelfde kwijt als je een mens laat cremeren.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:46

je hond wordt in een grote groep dieren verbrand dus niet alleen met honden maar ook b.v. katten, konijnen end.

heel veel sterkte !!!!!!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:10

Voor crematie betaal je hier voor een kleine hond € 70
Voor een middelgrote hond € 85
En voor een grote hond € 100

Wat betreft de destructie. Ik heb een familielid die daar werkt. Misschien is het verstandig (of juist niet) om eens te kijken op www.rendac.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:44

tegenwoordig is het toegestaan (zo heb ik me laten vertellen) om een hond in je eigen tuin te begraven. Dus als je een tuin hebt...ga je gang....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 08:16

Nee volgens mij niet hoor! Het is nog steeds niet toegestaan om eigen huisdieren te begraven in je tuin. Wat ik heb gehoord (kan er ook niets aan doen).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 08:28

Het is id niet toegestaan,
maar hoe willen ze het controleren?

Onze da zegt wel altijd dat je ze diep genoeg moet begraven, 'gelukkig' heb ik de gaatjes voor de katten gedaan, voor onze Golden Retriever van 35 kilo is mijn vader aan de beurt }>

Veel sterkte Chompie, en id, hij zal echt niet in hondenvoer of iets terecht komen.
Zoals hierboven al stond wordt hij netjes verbrand.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:18

Volgends mij is onze hond apart gecremeert hoor! We konden kiezen of op de grote hoop of alleen...Want je kan ook vragen of je het as van je hond terug mag krijgen!

Die mensen hebben voor ons het as uitgestrooit. We hebben een mooi rouwkaartje gehad nog!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:25

Dennis v m schreef:
Nee volgens mij niet hoor! Het is nog steeds niet toegestaan om eigen huisdieren te begraven in je tuin. Wat ik heb gehoord (kan er ook niets aan doen).


Toevallig heb ik dit vorige maand nog nagevraagd aan mijn dierenarts, en die zei dat dat WEL is toegestaan. Als zij een dier laat inslapen, mag de eigenaar het dode dier ook weer mee naar huis nemen.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:26

wij hebben onze hond leonbergerx bernersenner van 60 kilo ook bij ons in de tuin begraven was een hele klus

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 14:32

Bedankt voor alle antwoorden, ben een stuk geruster nu.

Heb wel een tuin maar zie maar eens een Bouvier (dood) van 44 kg te dragen, laat staan begraven.
Ik heb hem achtergelaten bij de DA.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:46

Je mag (ik zal het voor alle veiligheid beperken tot hier in België, dat weet ik zeker) geen dieren in je tuin begraven omwille van besmetting van het grondwater. Maar idd, zolang je het niet al te onopvallend en diep genoeg doet, zal je er waarschijnlijk geen last van krijgen. Onze twee konijnen (vanzelf gestorven) en kat zijn allemaal in onze tuin begraven met daarna een struik erboven geplant. Mijn tante haar lievelingshond is ook in haar tuin (op één van zijn favoriete plekjes) begraven.

Eigenlijk jammer dat je dat niet onopvallend met een paard kan doen, maar ja, om dat goed te doen, moet je al een bobcat ofzo laten komen om het gat te graven en dat valt natuurlijk heel erg op...