Wat vinden jullie van de Suzuki Jimny?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Wat vinden jullie van de Suzuki Jimny?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 14:41

Ik heb mijn auto vorige week naar de suzuki dealer gebracht voor de keuring (ik heb een suzuki vitara). Na wat reparaties kon ik de auto weer ophalen.
Ik was zelf op mijn werk dus hebben mijn ouders de auto voor mij opgehaald.

Toen kwam het gesprek op de inruilwaarde van mijn auto.
Ze hadden een suzuki grandvitara staan van een jaar oud en daarop zou ik voor mijn auto dan 5000 euro terugkrijgen (ik heb een cabrioversie maar wel een commerciele uitvoering met een hardtop en een extra softtop bouwjaar 18/12/93).
Nou aangezien die grandvitara op zo'n 19.500 euro uitkwam was dat voor mij erg leuk maar geen optie.
Toen kwam het gesprek op de suzuki jimny.
Wel een grappig dingetje wat ik er zo van heb gezien maar of het nou wat voor mij is.

Ik ben eigenlijk nog steeds erg blij met mijn vitara en dat ik een tweezitter heb vind ik niet erg aangezien ik eigenlijk nooit meerdere mensen tegelijk meeneem.
De laadruimte in mijn vitara is ook erg luxe. Heeft al een wasmachine, een droger en een vrieskist ingestaan.

Bij de Jimny ben je dat laadvermogen dus kwijt.
Daarentegen heb je natuurlijk wel het voordeel dat je extra passagiers kunt meenemen wat ook wel eens handig is.

Eigenlijk was ik er al helemaal uit dat ik blij ben met mijn vitara'tje maar toch...
Er zijn ook nadelen: zoals het is erg vochtig in de auto ik moet als ik instap vaak de verwarming maximaal zetten zodat het vocht gauw wegtrekt (beslagen ruiten) ook in de winter heb ik dat de ruiten aan de binnenkant bevriezen door het hoge vochtgehalte (tja een cabrio sluit niet zo goed af als een luxe auto).

Maar goed ik heb maar folders aangevraagd over de Jimny maar ik was eigenlijk benieuwd of iemand de auto kent?
Of er zelfs ervaringen meeheeft. Ik had eigenlijk nog nooit van het model gehoord.

Dus iemand een mening??
Kom maar op!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:44

Cherry van hier (westernforum) heeft er eentje en die is leeeeeeuuuuuk! Echt een lieffie!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 14:52

Wat ik zo zag van het ding zag er leuk uit ja!
Alleen ik vond de mijne ja hoe moet ik dat zeggen...
Stoerder eigenlijk.
Maar goed ik moet er toch eens goed over gaan denken want ik kan nu toch een leuke inruilwaarde krijgen en dat kan over een tijdje weleens een stuk minder zijn natuurlijk!

Ik heb al folders aangevraag dus ik zal eens goed kijken want ik heb ook maar een glimp van de auto opgevangen.
Zou eigenlijk volgende week naar de autorai gaan ben alleen vergeten vrij te vragen en nu ben ik te laat geloof ik.....

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:01

Ze zijn kjoet! Errug koel! Cool Mijn tante heeft er ook een en die is er super tevree mee hoor!

Anders ga je toch een keertje proefrijden? Dan weet je het meteen! Haha!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:41

Hhhmmm, ik vind het ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet autootjes. Nu heb ik natuurlijk wel makkelijk praten met een Range Rover en een Defender HCPU, maar feit blijft dat er aan Land Rovers bijzonder makkelijk zelf te klussen is, alle onderdelen, gereedschappen en handboeken zijn gewoon verkrijgbaar en het zijn rijdende meccanodozen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:44

Het zijn grappige autootjes om te zien maar om er in te rijden vind ik helemaal niks. Achterin is dus helemaal niet zoveel ruimte dus de
mensen die met je meegaan zitten niet erg comfortabel
Denk goed na voordat je hem koopt, veel succes met je beslissing!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:55

Hallo, het zijn wel leuke auto's om te zien. Ben er zelf ook een keer naar wezen kijken. Er mag volgens mij geen trailer achter, daar is hij namelijk te licht voor. Dus laat je goed informeren!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:25

Barb schreef:
Het zijn grappige autootjes om te zien maar om er in te rijden vind ik helemaal niks. Achterin is dus helemaal niet zoveel ruimte dus de
mensen die met je meegaan zitten niet erg comfortabel
Denk goed na voordat je hem koopt, veel succes met je beslissing!


Ik heb er nog niet ingezeten en al helemaal niet in gereden dus zover was ik nog niet Haha!

Maar wat ik zogauw ervan gezien heb leek de passagiersruimte me inderdaad erg krapjes achterin.
Maar goed ik hoef natuurlijk niet achterin te zitten dus dat zal het punt niet zijn Extreme duivel

Ik kan nu wel een trailer achter de auto hangen maar dat heb ik nog nooit gedaan dus daar let ik eerlijk gezegd niet zo op.
Het is natuurlijk wel fijn om te weten van tevoren.
(moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet eens aan had gedacht)
Volgens mij weegt de auto rond de 1020 kilo.
Niet veel minder dan degene die ik nu heb.

Wat ik ook zeker van tevoren nog een keer goed wil zien is hoe de laadruimte is als je de stoelen neerklapt.
want ik wil wel een beetje laadruimte hebben natuurlijk (moeten toch minimaal een paar zakken voer in kunnen)

Nou voorlopig ben ik er dus nog niet uit maar het is ook niet iets wat ik in 2 dagen wil gaan beslissen.
Ik heb nog uitgebreide folders aangevraagd dus ik wacht er nog even op en lees dan eerst alles eens goed na.

als ik dan nog interesse heb dan gaan we lekker proefrijden! Cool

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:58

Mijn broer en schoonzus hadden ook een Jimny, leuk autootje maar veel te licht...ze hebben nu een Terios en dat is toch iets (heel wat) meer auto.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:27

Zelf ken ik de Jimny niet, op het moment dat mijn alto in elkaar gereden werd en ik een nieuwe auto ging kopen was de Suzuki Ignis ook een keuze. Is dat niets iets voor jou? Ik zat op de suzuki-site te kijken maar ik kon daar de inhoud van de Jimny niet vinden.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:33

Een kameraad van mij heeft eehn hele grote suzuki garage www.van-boven.nl en die had ooit een hele mooie staan een zwarte met chroom en cabriotop en alles er op en eraan echt een leuk ding. En ja je kunt zo een auto natuurlijk niet vergelijken met een land of rangerover want het prijsverschil is zeer groot. Maar voor die prijs heb je een hele leuke goede auto die over een paar jaar ook nog heel wat waard is hoor!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 18:16

Ik heb de ignis niet in het echt gezien maar nee ik zoek echt een jeepachtige auto.
Sinds ik mijn vitara heb wil ik echt niet anders.
Je zit lekker hoog en hebt dus ook een goed overzicht.
Ben al helemaal verslaafd aan jeepmodellen.
Helaas zijn de meeste zo duur.
De grand vitara vind ik erg mooi maar deze is wat boven mijn budget.
De Jimny komt meer in de buurt.
Ik hoef ook niet perse een nieuwe auto te hebben maar aangezien ik de auto bij de garage had staan ga je toch een beetje kijken wat ze hebben.

Maar iedereen bedankt voor de info!
Ik ben er nog niet uit maar ja gelukkig heb ik nog een goede auto.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:56

Ik weet niet hoe de suzuki Jimmy rijd maar hij ziet er in ieder geval heeel erg leuk uit.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:45

Waarom ga je niet naar een vitara model die wat jonger is.
Die zijn er vast wel of niet?

Ik heb zelf ook een vitara cabrio.
Cool ding(pearl grijs/blauw mettalic met gele bullbar, sidebars en dakje).

Mijne is tevens ook een luxe uitvoering dus geen extreem gehobbel wat ik in andere vitara's wel had.
Ik heb wel een 4 zitter.

Jimny's vind ikzelf ook heel leuk, maar volgens mij zijn het beste hobelaars.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:54

Ik vind beide niet zo veel maar dat is persoonlijk.

Wil wel even zeggen dat dat soft en hard top gedoe dus echt van geen kanten werkt,
we hebben er ervaring mee Lips are sealed

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:01

Ik heb een Jimny en hij bevalt goed.Hij is alleen wat klein achterin,maar voor derest vind ik het een fijne auto.Die van mij mag 1100 kg(geremd) trekken en 350 kg ongeremd.Massa ledig voertuig is 1000 kg.Hierdoor gebruikt hij in verhouding wel veel brandstof.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 21:42

Sjuimpje schreef:
Ik vind beide niet zo veel maar dat is persoonlijk.

Wil wel even zeggen dat dat soft en hard top gedoe dus echt van geen kanten werkt,
we hebben er ervaring mee Lips are sealed


Hoe bedoel je?
Ik heb er gewoon standaard de hardtop op en de softtop ligt bij mij op zolder.
Ik heb er verder geen problemen mee.
Maar als ik een jimny zou kopen dan zou ik geen cabrio versie nemen by the way.
Want hoe vaak kun je in nederland nou cabrio rijden.....

En Cowgirl: ik kan uiteraard ook wel een jongere vitara nemen maar ik heb tot nog toe geen vitara gevonden die ik ook mooi vond.
Ik heb een speciale uitvoering uit een jublileumjaar of zo.
De verkoper zag mijn auto dan ook erg zitten maar gezien het feit dat hij mij prima bevalt ben ik nog niet zover dat ik hem wil inruilen.
Ik heb niet zoveel last van gehobbel alleen ik baal af en toe wel van het lawaai en vocht.
Niet dat het zo'n oud krakkemikkig ding is maar een cabrio maakt nu eenmaal wat meer lawaai dan een gewone luxe auto.

Ik weet het dus nog niet.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk eerder uit naar de grandvitara maar deze is echt boven mijn budget.

Misschien dat ik maar gewoon lekker door rijd met mijn auto en dan kijk ik volgend jaar wel weer verder.
hij is net weer gekeurd dus ik moet er weer even tegenaan kunnen!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 21:46

FlairS schreef:
Ik heb een Jimny en hij bevalt goed.Hij is alleen wat klein achterin,maar voor derest vind ik het een fijne auto.Die van mij mag 1100 kg(geremd) trekken en 350 kg ongeremd.Massa ledig voertuig is 1000 kg.Hierdoor gebruikt hij in verhouding wel veel brandstof.


Hoe is de laadruimte?
Want ik heb begrepen dat je de stoelen neer kunt klappen, krijg je hierdoor nog een redelijke ruimte?
Ik ga misschien volgende week nog naar de autorai dus dan kan ik alles nog eens goed bekijken.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:50

Je kunt de stoelen inderdaad neerklappen en dan heb je best een redelijke laadruimte.We gaan voor ons bedrijf vaak naar de groothandel en dan kunnen we best wat meenemen.Mijn auto is nu 4 jaar oud en we hebben er nog nooit problemen mee gehad.Start altijd!Een trailer hangen we er niet achter want hij heeft expres geen trekhaak.Voor het zware werk gebruiken we een SSang Yong en voor de paarden de veewagen
Laatst bijgewerkt door FlairS op 29-01-03 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:13

Wij hebben er ook één, maar pas op hij is echt klein, een iemand met lange benen zit opgepropt erin. Wel makkelijk met parkeren, en hij ziet er stoer uit. Ja je kan de banken wegklappen en dan kan er wel wat in. Ook ligt hij niet lekker op de weg, op de snelweg dan, in de bochten lijkt het alsof hij omklapt. Maar de dealer zei er ook bij dat je er niet te krappe bochten moet maken. Mijn ervaring? Een leuk autootje maar als je veel op de snelweg rijd zou ik hem niet nemen. Met de 4-weeldrive ligt hij wel wat stabieler trouwens, maar ik rij liever in onze Nissan op de lange afstanden.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ALiuvv, AngeliqueB, ApplePapple, dolor, Emj_23, Esbjerg, Frummel01, furious, Hicaria, lenaa_tje, Letsdunit, maessie, Marigo, MarJon, MRIIIS, Pantykous, Peelie, Siers83, Stef_Diva, Traiectum, Winna, xAlice, Yom, Zil, Zirkonia en 173 bezoekers