Zenuwverlamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Zenuwverlamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 12:06

Hoi!!

Heeft iemand van jullie wel eens een paard met een zenuwverlamming meegemaakt? Mijn paard is een weekje geleden in paniek geraakt en in zijn vlucht onderuit gegaan op het beton. Hierdoor is er een zenuw bekneld geraakt waardoor hij zijn ene achterbeen niet meer kon gebruiken. Hij is van de week opgegoten met ontstekingsremmers, cortisonen en B12 vitaminen en volgens de dierenarts is het nu een kwestie van afwachten hoe het evolueert.

Momenteel steunt hij nog niet op dit been maar hij kan het al wel weer optillen, wat in principe een goed teken is want dat betekent dat de zenuw weer prikkels doorgeeft aan de spieren...

Het zal een langdurige kwestie worden, maar heeft een van jullie hier ervaring mee??

Groetjes,

Jola

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:23

Een paard dat ik kende heeft hier een paar jaar geleden last van gehad na een botsing met een ander paard, maar dan in de schouder. Er is heel wat aan gedokterd (ik weet niet meer precies wat), het is wel beter geworden maar ze wordt nu alleen nog maar als fokmerrie gebruikt.
Succes ermee!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 17:43

Hoi Miran,

was er uiteindelijk wel gewoon mee te rijden of ging dat niet meer en wordt ze daarom nu als fokmerrie gebruikt??

Groetjes,

Jo

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 10:01

Het rijden ging niet meer, ze heeft nooit meer helemaal zuiver gelopen volgens mij.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 10:39

Mmm, niet zo best dus en aangezien ik een ruin heb valt er weinig mee te fokken.

Het ging gisteren overigens al ietsies beter, hij heeft er alleen een ontzettend grote bobbel op zijn hals bijgekregen (allergie op de vitaminen?) wat de dierenarts open heeft moeten snijden zodat de rotzooi er uit kan. Door de druk durft hij zijn hals niet te bewegen en staat hij er verkrampt bij.

We zullen af moeten wachten hoe het evolueert, in ieder geval heb ik een dierenarts die eerlijk is, als hij zou denken dat het niet meer goed kan komen, dan had hij dat direkt gezegd.

I.i.g. bedankt voor je antwoordje,

Jola