vraagje over rhino en droes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 15:22

Hallo, hieronder staat ook al een berichtje over rhino en droes in Beemster, maar daar is (nog) niet veel op gereageerd, dus hier nog maar een vraagje. Op horses staan ook een paar berichtjes dat er inderdaad rhino en droes heerst (rhino in Noord-Holland). Ik weet wat droes is en ken de symptomen, ook weet ik dat mijn paardenbeest o.a. geënt wordt voor rhinopneunomy of zoiets (weet niet hoe het precies geschreven wordt) en nu vroeg ik me dus af of dat hetzelfde is als rhino..?? of is rhino weer iets anders en zo ja, wat dan...?? Zal wel een megadomme vraag zijn, maar ik weet het dus niet en heb mijn paardenbibliotheekje ook niet bij de hand (zit nl. heeeelll hard te werken *LOL*

Alvast bedankt..!!! Groetjes, Marijke

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 15:38

volgens mij staat t eel duidelijk uitgelegd bij de rubriek medisch door sanderijn

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 15:39

Ja Marijke, het is hetzelfde, rhino is gewoon een afkorting en een stuk makkelijker te schrijven en uit te spreken...

En het enten tegen deze ziekte schijn je een paar keer per jaar te moeten herhalen en dan heb je nog ongeveer 50% kans dat je paard gewoon ziek wordt, heb ik van de DA begrepen. Daarom ent ook bijna niemand tegen rhino. Heb het zelf wel eens een paar keer gedaan toen er hier twee jaar geleden ook in de buurt rhino heerste, maar echt zin had dat niet, zei men. Je moet dus gewoon mazzel hebben dat je paard het niet krijgt!!!

En jij zit dus net zo hard te werken als ik nu!!
Hihi

Groetjes Mieke

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 16:28

Oeps... sorry berichtje van Sanderijn had ik effe gemist.

Weet nu in ieder geval dat het over hetzelfde gaat.

Bedankt enne Mieke.. werk ze hè Knipoog!!!