Weer ruzie: ik kan er niet meer tegen :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Weer ruzie: ik kan er niet meer tegen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 20:32

Nou ik heb WEER een megaruzie gehad met m'n staleigenaar. Deze keer niet om Mistral maar om mijn eigen paardje.
Suev is een luchthapper, maar doet het alleen bij stress. Nu staat hij weer heel de tijd als een neuroot te happen. Huilen Hij had zondag een lichte koliek en deed echt vaag, en heel zijn stal was helemaal smerig en vies, en bijna leeg, terwijl hij normaal veel schoon stro over heeft. Dat was al raar. Vandaag zag zijn stal er weer zo uit en dat terwijl ik er gisteren zoveel stro in had gedaan dat hij het onmogelijk allemaal op kon eten. Gewoon om uit te testen of ze het stro er niet gewoon UITHALEN als ik weer weg ben. Nou vandaag bleek dat dus idd het geval te zijn! Frusty En de staleigenaar gaf het nog gewoon toe ook!! Lips are sealed Omdat ik volgens hem te veel pak (jullie in Nederland zouden het WEINIG vinden, net een dun laagje waar je de vloer nog doorheen voelt). Daarom had hij het er steeds uitgehaald met het gevolg dat mijn paard dus 4 dagen geen ruwvoer heeft gehad , daardoor ten eertste als een idioot is gaan luchthappen omdat hij niets te knabbelen had en ten tweede in een plas van zijn eigen zeik staat omdat in het midden van mijn vloer een kuil zit waar alles in blijft staan. Huilen "Dan ligt hij maar op de stenen!" zei hij en toen zei ik dat de hoefsmid ons er al op had gewezen dat zijn stralen te zacht waren, en dat we er wat aan moesten doen (omdat de middelste straalgroeves heel diep waren en helemaal doorliepen tot de ballen van de hoef. Heel zijn hoef is van binnen helemaal zacht en dat probeer ik dus tegen te gaan door het te behandelen met teer of blauwekopersulfaat, en hem droog te laten staan). Zijn antwoord was: de hoeven moeten wel een BEETJE nat zijn hor, anders scheuren ze!
Nou VRAAG ik je.
Met die mensen valt toch niet te praten, die leven helemaal in hun eigen wereldje! Misselijk
En volgens hem moet mijn paard dag en nacht met een trens instaan, ook eten en drinken, dan gaat het luchthappen vanzelf wel weg. Om het even gevaarlijk te maken! Of ik moet hem een stuk boomstam in zijn stal geven waar hij aan kan eten. Ja dan kan hij mooi zuigen EN happen. Frusty

Ik heb vanmiddag gewoon staan janken! Huilen Hij is zo mager, zuigt zich helemaal het rambam, kan hem ook niet meer eten geven want dat haalt hij er weer uit. Het lucernehooi wat ik al 3 weken geleden besteld heb is er nog steeds niet (tja dat is Spanje) dus ik kan hem ook zelf nix geven. Hij krijgt wel extra mais bijgevoerd maar als de staleigenaar dat ziet krijgt hij van hem weer minder te eten. Hij heeft zijn zuigband weer om maar wist binnen een half uur het trukje alweer om er toch mee te kunnen luchthappen.

Ik kan niet naar een andere stal want er zijn er maar 2 en die andere is nog erger dan hier Boos!

Hier word je toch helemaal radeloos van? Misschien moet ik ook maar een slot op mijn deur gaan doen, net als hij bij Mistral heeft gedaan... Maar ja dat is ook weer niet veilig. Maar dit is echt om te Huilen

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:46

Echt vervelend voor je om machteloos te moeten toezien dat je paardje eronder lijd... is er geen stal in de omgeving waar je terecht kan? Misschien verder weg maar als je paardje het daar beter heeft zou ik het ervoor over hebben.
Toch raar dat ze in Spanje toch zo anders met paarden omgaan,
nou in ieder geval succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:52

Kan je je stal niet 'kaal' huren?
Dus zonder bedekking en voer?

Dat kan je dan allemaal in eigen beheer regelen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:12

Of kun je geen landje huren waar je een schuilstal op zet? Ik zou alle boeren ook afgaan om te vragen of ze je paard kunnen stallen, ik denk ook dat weidegang voor jouw paard wel erg belangrijk is. Het liefst met een soortgenoot, sociaal contact is belangrijk, zeker voor zo'n stresser.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:28

He waardeloos zeg, zeker omdat je niet echt wat kan doen sta je machteloos, maar is er niets in de wijde omgeving waar hij naar toe kan? dit is op de lange duur natuurlijk heel nadelig voor jullie beide......

En idd kan je deze stal, als er dan echt niets anders is, niet kaal huren zodat je zelf alles kan doen?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:51

spanjaarden en dieren het lijkt wel onmogenlijk.

ik hoop dat je voor je paard snel een oplossing vind

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:51

Jeetje zeg, kan je niet afspreken dat je zelf een baal stro koopt en dat je dat zelf gewoon gaat gebruiken? Dan kan hij er ook niks over zeggen.
Ik vind het wel achterlijk hoor, het is toch jouw paard?? Daar heeft hij toch niet zoveel over te zeggen?

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 22:55

Het is ZIJN stal en HIJ vindt dat de paarden op een bepaalde manier verzorgd moeten worden, en hij denkt dat alleen zijn manier de juiste is. Hij ziet het als zijn verantwoordelijkheid dat het in zijn ogen goed met onze paarden gaat, en wat ik doe is volgens hem niet goed. Ik zei al, hij leeft in zijn eigen wereldje.

De stal kaal huren zal ik denk ik niet mogen, of wel mogen maar dan gewoon dezelfde prijs blijven betalen nl 170 euro. Voor die prijs sta ik nu en dan moet ik al zelf mijn eigen lucerne en mais kopen omdat hij anders alleen stro moet vreten en daar blijft hij niet dik genoeg op. Maar ja nu is het lucerne dus 2 weken op en zal hij dus toch IETS moeten eten, dus geef ik hem maar meer stro en daar flipt hij nu van. Maar hij heeft wel meer vage dingen, zie het topic over of ik een veulen nou wel of niet zal kopen....

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 22:56

Het is ZIJN stal en HIJ vindt dat de paarden op een bepaalde manier verzorgd moeten worden, en hij denkt dat alleen zijn manier de juiste is. Hij ziet het als zijn verantwoordelijkheid dat het in zijn ogen goed met onze paarden gaat, en wat ik doe is volgens hem niet goed. Ik zei al, hij leeft in zijn eigen wereldje.

De stal kaal huren zal ik denk ik niet mogen, of wel mogen maar dan gewoon dezelfde prijs blijven betalen nl 170 euro. Voor die prijs sta ik nu en dan moet ik al zelf mijn eigen lucerne en mais kopen omdat hij anders alleen stro moet vreten en daar blijft hij niet dik genoeg op. Maar ja nu is het lucerne dus 2 weken op en zal hij dus toch IETS moeten eten, dus geef ik hem maar meer stro en daar flipt hij nu van. Maar hij heeft wel meer vage dingen, zie het topic over of ik een veulen nou wel of niet zal kopen....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:56

Hey! Jezus, ik leef met je mee. Ik ken het machteloze gevoel van mijn vorige stal.....Als ik jou was zou ik je paardje daar snel weghalen en op een andere stal zetten. Of op een stuk land. Is dat een optie voor je? Of kun je hem misschien al naar Nederland brengen? Dit gaat je echt opbreken op den duur..... Huilen Boos!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 06:09

Het lijkt me niet echt verstandig om je paardje daar te laten staan. Ik zou toch eventjes rondkijken of er iets anders te vinden is. Vind het wel naar hoor dat je zelf niet mag bepalen wat je wel of niet met je paardje mag doen. Je betaald toch de stal met het hooi etc...? Begrijp niet wat die man zijn probleem is! Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:15

Ik zou als ik jou was echt gaan kijken naar een andere stal.
Al is het alleen maar een boerderij, met een stuk land, waar je eventueel zelf een schuilstal met behulp van je vader, vriend of kennis kan bouwen.
Of een trailer o.i.d. neerzetten.

Er is vast wel een boer te vinden met een stukje land, het zal goedkoper zijn dan nu, en al was het maar voor een jaartje, tot je een betere stal gevonden hebt?
Goedkoper is het dan waarschijnlijk ook!

Alles beter dan dit nu.
Teveel stro in zijn maag en je paard kan stro-koliek krijgen, dus das ook niet geweldig...
Ik leef met je mee, heb ooit ook wel eens een ruzie op de vorige stal gehad, hoop het nooit meer mee te maken!
Heel veel sterkte!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 10:16

Haal je paard zo snel mogelijk weg daar, dan maar iets verder rijden, dit kan gewoon niet!!!! Ik hoop dat je gauw een oplossing hebt. Anders ga je meer betalen? misschien dat hij meer oog heeft voor je paard als hij meer geld ziet.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:44

Wat erg! Nou, het zit je allemaal niet mee... Ik hoop dat je snel een oplossing vindt en dat Suevo hier zeker geen nare herinneringen aan gaat overhouden... Is het dan voor de rest van de tijd dat je daar woonde wel goed gegaan?
En zoals de rest zegt, is er geen andere stal? Maar ja, dan gaat Suevo misschien ook stressen van de nieuwe omgeving...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:36

Hoelang duurt het nog voor je naar nederland komt? Anders is het misschien tijd om iets eerder te gaan... Maar probeer idd eerst wat meer geld te geven, of zoek een andere stal, succes!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:40

ik weet niet of dit de juiste oplossing is maar meschien is er toch een boer die jouw wiolt helpen.
ik zou het er voor over hebben als ik voor een perfecte stal voor mijn paardje 1.5 uur moet fietsen.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:40

wel erg dat het altijd zo moet lopen metbstal eigenaars.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:00

Pff, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt. Is er geen andere plek voor Suevo?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:45

Wat zeggen de andere pensiongebruikers ervan?? Ik neem aan dat je daar niet als enigste staat? Gewoon met zn allen een petitie maken, of dreigen dat je anders weg gaat! Kan ie ook niet op de wei blijven, dat je hem gewoon daar bij voert?? En krijgt ie helemaal geen brok ofzo dan? Je schrijft lucerne, maar krijgt ie daar niks bij?
In ieder geval veel succes, en probeer vooral zn voeten goed bij te houden, maar dat doe je denk ik al wel, zo te lezen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:17

Pfff... dat klinkt als een hele echte spanjaard ja! Jammer dat ze in Spanje zo anders met dieren omgaan, ik snap dat je tegen heel veel misverstanden aanloopt.
Sterkte iig en laat je niet op je kop zitten!

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:23

bah wat een ellende zeg! om radeloos van te raken... Frusty
Veel succes ermee,laat het er niet bij zitten hoor! (maar dat doe je vast niet Cool )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 18:42

Heel veel sterkte. Hier zie ik niet zo gauw een oplossing. Maa rik zou zeker gaan kijken naar een andere mogelijkheid om Suevo te stallen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 19:08

Ik ga een paar dingen doen:
Zelf stro kopen en dan ook zelf uitmesten, kan die stalknecht niet al het schone mee weggooien.
Het lucernehooi is vandaag gekomen dus dat scheelt ook weer (we kennen geen hooi hier Dorine, alleen een speciaal eetstro en lucerne, omdat hier geen gras groeit. En dat eetstro ligt dus ook op de grond als bed) want dan hoeft hij weer ietsje minder stro.
We gaan nu wat verder weg kijken maar ik weet nog niet hoe ik daar moet komen want het is hier nogal bergachtig en ik hem geen rijbewijs maar wel een scooter dieheel moeilijk bergopwaards kan hehe Haha! omdattie uit het jaar nul stamt.
Met die band om scheelt het toch met dat happen, dus die houd hij nou gewoon om, ook met poetsen, losgooien en afspuiten. Als hij weer wat minder gestressed is haal ik hem er weer af.
Mijn stal is 1.80 bij 2.60 ofzo (ja echt miniklein) en hij was dus pissed dat het stro tot de deur lag dus nu maak ik een vierkantje van 1.80 bij 2, als dat maar een beetje dik is. Veder weet ik het ook niet meer. Wil gewoon zo snel mogelijk weg uit dit land Boos!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:25

Blij dat je lucerne is aangekomen, dan heeft hij toch wat meer te eten! En gaat hij er mee akkoord dat je zijn stal zelf uitmest? Nou ja, hij moet wel, dat is minder werk voor de stalknecht...
Kan je vriend niet met de auto rijden?
Ik hoop dat Suev'je snel weer wat bijkomt en dat je geen last meer hebt van die enge stalbaas...

Moreno heeft trouwens ook een vreemde 'stalondeugd' ontwikkeld sinds hij bij ons is (nu nog een weekje), hij staat de hele tijd met zijn achterbeen omhoog en dan tikt hij er zo mee tegen zijn drinkbak (is gewoon een hele grote emmer in de hoek, ze hebben er geen automatische bakken). Vreemd...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:52

Idra schreef:
Blij dat je lucerne is aangekomen, dan heeft hij toch wat meer te eten! En gaat hij er mee akkoord dat je zijn stal zelf uitmest? Nou ja, hij moet wel, dat is minder werk voor de stalknecht...
Kan je vriend niet met de auto rijden?
Ik hoop dat Suev'je snel weer wat bijkomt en dat je geen last meer hebt van die enge stalbaas...

Moreno heeft trouwens ook een vreemde 'stalondeugd' ontwikkeld sinds hij bij ons is (nu nog een weekje), hij staat de hele tijd met zijn achterbeen omhoog en dan tikt hij er zo mee tegen zijn drinkbak (is gewoon een hele grote emmer in de hoek, ze hebben er geen automatische bakken). Vreemd...


Even off topic, maar als je je paard nog geen week hebt, kan je er mee terug naar de vorige eigenaar als `ie "verborgen gebreken" vertoont! Maarja, ik ken jullie verhaal niet, misschien heb je m al veel langer, t is gewoon een aanmerking...
Groetjes!