welke K hengst op mijn merrie (met foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

welke K hengst op mijn merrie (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 13:56

Waarschijnlijk willen we Sunny toch laten dekken volgend jaar, mijn zusje wordt dan 18 en kan dan ook geen wedstrijden meer rijden..

Sunny is een K merrie van de hengst Victor X Conquistador
De punten waarop ik haar wil verbeteren is haar bouw, ze heeft een te lange rug waardoor ze zich met rijden niet makelijk laat sluiten, vooral de galop is een probleem..

Hieronder een foto van haar..

Afbeelding

Afbeelding

Zelf zat ik te denken aan Easter El Nino

Afbeelding

Of aan Verona's Bo Gi..

Afbeelding

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie het met mijn keuze eens zijn, of dat jullie er aan andere hengst op zouden zetten, en graag zou ik dan willen weten wat voor hengst en waarom..
Alvast bedankt!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:03

nou ik vind Easter El Nino niet eens een rare combinatie met jouwn merrie.
Lijkt me een lekker lux paardje.
Hengst is ook mooi compact gebouwd,past dus daarbij ook goed bij jouwn merrie

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:18

WAt vind je van Vitano en Carl? vooral van de eerste heb ik echt mooie nakomelingen gezien.

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 14:20

Heb je daar misschien een foto van??
Ik heb van el Nino nog helemaal geen nakomelingen gezien, alleen van zijn vader, die fokt ook erg mooie luxe paardjes met een mooi compact ruggetje

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:22

Ik heb weinig verstand van de sektie K (NWR tegenwoordig) maar ik heb van Verona's Bo-gi (Vita Nova's Celesto) veel goed bewegende pony's gezien met voldoende welsh type.
Van hem komen er ook 4 zonen op de hengstenkeuring dit jaar.

(Maar hoe het met de bloedlijnen zit moet je niet aan mij vragen, ik houd het bij de sektie D Lachen )

wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:30

hallo ik ben het zusje. maare sunny is dan waarschijnlijk 17 als ze het veulen krijgt. is dat niet te oud en het is dan haar eerste veulen

L2+ 2 met Vierra ster + prok (Amsterdam X Equador)

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:41

youngster schreef:
Heb je daar misschien een foto van??
Ik heb van el Nino nog helemaal geen nakomelingen gezien, alleen van zijn vader, die fokt ook erg mooie luxe paardjes met een mooi compact ruggetje


Ikke wel, 4 veulens!!!!!!! Schitterende dieren zijn het, werkelijk waar!!! Ik zal even een foto opzoeken van een nakomeling van afgelopen zomer...

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 15:45

Graag!!! Wil ze heel graag zien!! Dank je wel alvast..
Zou je ook de bloedlijnen van de moeder erbij willen zetten plus eventueele foto's?? Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:33

Of sunny te oud zal zijn?
Volgens mij niet hoor.
Je ziet dat wel vaker.Pony's/paarden die al in de sport hebben gepresteerd en op latere leeftijd voor de veulens gebruikt worden.Wel is het erg slim om haar eerst te laten nakijken of er nog kans op veulens bij haar is.
Ik vraag me eigenlijk ook een beetje af waarom jullie haar niet laten dekken door een paard.De kans dat het veulen groter wordt dan de moeder is er ook hoor.
Trouwens waarom kun je dan niet meer op je pony rijden.Dat doe ik ook en als het meezit wil ik ook wedstrijden rijden,gewoon tussen de paarden.Dat kan ook hoor.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 16:59

Nee ik wil een veulen dat in het stamboek kan, en eventueel verkocht kan worden..ik ga het risico niet lopen dat ik een klein gebleven paard ga kweken, die zijn er al genoeg..
Tuurlijk laten we haar eerst nakijken, anders is het zonde als het niet mocht lukken..

We blijven ook wel op haar rijden, maar mijn zusje stopt dan ook met wedstrijden, en tussen de paarden redt ze het niet, dat hebben we inmiddels al bekeken.. Als ze wat groter was geweest had het misschien nog gekund, en misschien dat het nog wel gaat gebeuren als ze het veulen gehad heeft..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:48

youngster schreef:
Ik heb van el Nino nog helemaal geen nakomelingen gezien, alleen van zijn vader, die fokt ook erg mooie luxe paardjes met een mooi compact ruggetje


Wie is de vader van el Nino? Is dat toevallig een zoon van Easter Neval? Ik verzorg namelijk een Easter en miss is het wel familie van die hengst.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:16

FlyingHigh"]
[quote="youngster schreef:
Heb je daar misschien een foto van??
Ik heb van el Nino nog helemaal geen nakomelingen gezien, alleen van zijn vader, die fokt ook erg mooie luxe paardjes met een mooi compact ruggetje


Ikke wel, 4 veulens!!!!!!! Schitterende dieren zijn het, werkelijk waar!!! Ik zal even een foto opzoeken van een nakomeling van afgelopen zomer...
[/quote]

Voor foto's van een van deze nakomelingen moet je even het volgende doen:
1. www.marionkeijzer.nl
2. Welschkeuringen
3. Ommen2002
4. pagina 3
5. afbeeldingen 0138-1.jpg en 0138-2.jpg bekijken.... Kwijl

Dit merrieveulentje is geboren op 1 juni 2002, dus tijdens deze keuring ruim 1,5 maand oud! Ze werd kampioen......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:59

Die Easter el Nino viel mij vorig jaar al op. Moeder de bestfokkende Kleef's Silvia, zag haar vele malen op de CK"s. Hengst met veel welshopdruk en hele sterke beweger. Een hengst waar nog BROEK in zit.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:47

greetje schreef:
Die Easter el Nino viel mij vorig jaar al op. Moeder de bestfokkende Kleef's Silvia, zag haar vele malen op de CK"s. Hengst met veel welshopdruk en hele sterke beweger. Een hengst waar nog BROEK in zit.


deze hengst staat toch bij reinie teewis (vorig jaar althans)

Ik vroeg me af of dacht vita novas lord stalgenoot van wester aikemas nando of dat een goed sektie k was? Hij is nwps erkend en westfalen goedgekeurd. Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 22:53

Nee de vader van Easter el nino is Bjirmen's Wytse daarachter zit Vita Nova's Hannassie moeder van bijrmen's is Kooihuster Wietske en vader van de moeder is Downland Folklore. Een foto van deze hengst staat op www.welshcob.nl
Ik heb hem nog niet zien lopen, maar vanaf de foto heeft hij al een enorme uitstraling, en zijn cijferlijst viel mij ook op..
Stap 7,5
Draf 7,5
Galop 8,5
Dressuuraanleg 7,5
Vrijspringen 9
Springen onder de man 9
Aanleg springen 8,5

Dit zijn toch behoorlijke cijfers, en sunny heeft ook een goede springtechniek en ook wel aanleg voor de dressuur, alleen is de galop wat minder, maar dat zou ik eventueel met deze hengst kunnen verbeteren..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:58

Verona's BoGi is bij mij op stal geboren Haha! Zijn moeder staat nog steeds bij me op stal, al een jaar of 13......haar 12e veulen komt dit voorjaar. BoGi was haar tweede veulen. Haar eerste veulen was ook een aangewezen hengst maar heeft Ermelo niet afgemaakt. Naast BoGi heeft ze nog twee goedgekeurde zonen, maar ze staan allemaal in het buitenland!
Hier de site waar je BoGi op kan vinden : http://www.asrp.nu
Onder 'stambok' (stamboek) vind je de 'hingstar' (hengsten), daar staat een broer van BoGi ook bij: Verona's Gerswin.

Verona's Fedor staat volgens mij ergens in Duitsland. Als je belangstelling hebt kan ik je wel een foto van de moeder mailen: Trianthes Nathalie, keur, prestatie, preferent!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 23:15

Ja hij is zeker leuk, zijn broer vindt ik eigenlijk meer hebben, maar dan zit ik weer dat er conquistador inzit.. dat zit er bij mijn merrie ook in (opa)

Bij Easter heb ik het probleem dat er Naivnyi inzit, dit zit bij Easter al achter zijn moeder, maar bij mijn merrie achter de vaderlijn (overgrootopa)..
Ik weet dus niet of dit een probleem kan zijn..
Bij Verona Bo Gi heb ik dit probleem dus niet..
Fabienne..tuurlijk heb ik belangstelling voor de foto, mail maar naar me toe.. heel erg bedankt..

Flyinghigh: Zeker een leuk veulen , deze komt geloof ik ook uit een lange moeder als ik het zo zie.. Hoe heeft het veulen zich verder ontwikkeld, of weet je dat niet??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:52

BoGi is qua bloedvoering interessanter als je geen inteelt wilt.

Hij is trouwens ook beter dan zijn broer vind ik! Mooiere achterhand en hij kan echt goed bewegen! Hij won toendertijd in Ermelo op de keuring de publieksprijs, juist door zijn manier van bewegen en zijn mooie zelfhouding.

Ik zag op die site trouwens dat ze ook diepvries sperma versturen!

Ik zal de eigenaar ff om een foto van de merrie vragen om in te scannen!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:03

Gabrycha Easter el Nino staat idd bij Reini Tewis ter dekking zie www.tewis.nl.. Volgens mij komt hij ook op een hengstenshow op 1 maart in Emmen (Barger Oosterveld) Ik persoonlijk zou die Naivny weer terughalen via de vaderlijn. Beetje lijnenteelt en je hebt weer mooi uitgangsmateriaal.Maar igg veel succes bij het zoeken naar een geschikte hengst voor je merrie
Laatst bijgewerkt door greetje op 29-01-03 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:06


Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 09:58

Is ook zeker een mooie hengst..hij heeft ook een mooi front..sunny heeft ook een behoorlijke kap erop zitten (de meeste mensen denken dat het een ruin is of heb ook wel is gehoord of het een hengst was)..
Krijg je dan geen veulen met een enorm front.. persoonlijk hou ik daar wel van, maar het moet niet te zijn..
Ik geloof ook dat die silvertop's ricco (of zijn zoon) een neefje is van sunny..tenminste dat zei haar fokker..
Als ik zou kiezen voor een lijn waar inteelt in zit, kan dit kwaad, wordt dit op prijs gesteld door het stamboek, of kan ik er beter een hele nieuwe bloedlijn opzetten (Bo Gi)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:27

Hoi, Bo-Gi staat toch in Zweden? Of is die nog via diepvries beschikbaar?

Overigens als je niet aan lijnteelt wil doen in de Sektie K ben je wel heel snel uitgezocht. 80% is verwant aan Downland Folklore, voor de rest bijna alles weer aan Oakley Bubbling Bobbety of Silvertop's Ricco of aan Sheila (moeder van Conquistador, Valentino en Ponny Power's Darling Boy). El Nino is overigens lijngeteeld op Folklore als ik me niet vergis.

Ik weet overigens niet meer hoe Victor gefokt is. Was hij van de Lord Peter lijn? Ik dacht dat er in ieder geval Catherston Red Gold in zat, geweldig sportbloed.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 11:41

Ja er zit cathersron bloed in ja.. met als merrie lijn palomientje van het liender.. ik weet niet of je dat wat zegt?

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:44

youngster schreef:
Flyinghigh: Zeker een leuk veulen , deze komt geloof ik ook uit een lange moeder als ik het zo zie.. Hoe heeft het veulen zich verder ontwikkeld, of weet je dat niet??


De moeder heeft een iets langere rug dan ik wenselijk vindt, het veulen heeft dit absoluut niet. Ik zag het veulen 3 weken geleden in de weide lopen en is nog net zo mooi als op de foto. Wel veel wit aan de benen, maar dat vind ik juist schitterend!!! Moeders heeft dat niet....
Het veulen toont erg chique, mooie beweging en goed aan de maat.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 14:52

Ja dat heeft Sunny dus ook, dat wil ik dus eigenlijk niet in het veulen zie, dus wil er een hengst op hebben die dit niet doorfokt..
Ik ga naar de hengstenkeuring binnenkort en hoop dat easter el nino daar ook is.. anders mail ik wel naar tewis of dit zou passen..
Meer info over bloedlijnen is altijd welkom..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ymediem en 45 bezoekers