headshaking "CAPSTAR"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Royal
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-01-03

headshaking "CAPSTAR"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:25

Mijn paard lijdt aan het headshakingsyndroom,dit werd ons bevestigd na onderzoek aan de universitaire dierenkliniek in Gent.Kent iemand van jullie het product "CAPSTAR"?Deze medicatie is blijkbaar enkel te verkrijgen in Amerika en kan enkel besteld worden via internet(via de site WWW.HEADSHAKING.COM)
Groetjes

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:12

mag ik vragen wat de sympthomen van je paard zijn, ik vermoed namelijk dat mijn paard ook een headshaker is..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:33

Symptomen van headshaking kunnen verschillen. Kijk anders even op de bovengenoemde website...

Helaas kunnen dierenartsen de diagnose niet altijd met zekerheid stellen. Als jij nu eens de symptomen van jouw paard beschreef...?

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:10

Hoi Royal

Ik kan je geen antwoord geven op de vraag, want ik ken het middel niet, wel het probeem.

Mijn paardje heeft er denk ik ook last van of het moet hooikoorts zijn?
Pojack begint meestal met zijn kop te schudden als het weer (lente) beter wordt zo rond Maart /April en zo rond Augustus is het weer verdwenen. Het rijden is dan niet echt fijn met hem, in stap gaat alles goed, maar zodra ik ga draven of galoperen dan schut hij zo hard zijn hoofd op en neer dat ik elke keer een klap in mijn rug krijg (als je begrijpt wat ik bedoel). Ook is hij dan wat minder opgewekt als normaal.
Hij heeft er vooral last van als ik in de polder rij of in het bos.

Ik heb hier over ook met mijn veearts gepraat, ik moest het dit jaar nog even aan kijken. Hij heeft mij toen gezegt dat ik wel een homeopatiesch middeltje kon geven voor de hooikoorts (als dat het zou zijn) en heb dat ook gedaan maar dat hielp niet, helaas.
Omdat dat niet hielp moet ik dit jaar alles opschrijven, zoals wanneer hij met het kopschudden begint en wanneer het minder is, hoe zijn gedrag is enz.
En dan gaan we verder kijken wat we eraan kunnen doen. Dus ik hoop dat we er deze zomer uit komen van wat mijn paardje heeft.

Ben erg benieuwd naar de reacties van mensen die "CAPSTAR" al hebben gebruikt.

Gwen

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:00

Mijn paard heeft dus precies dezelfde symptomen als jij beschrijft Pojack, en ik ben ook weer erg huiverig nu het voorjaar er weer aan zit te komen. In stap gaat alles wel aardig inderdaad, maar in draf en galop, is het alsof je armen eruit gerukt worden....

Ik hoop dat er iets tegen is, want het is geen succes zo

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 08:18

Dta kun je wel zeggen dat het geen succes is met dat schudden, ik hoop ook dat ik er dit jaar uitkom met mijn veearts.
En hoop ook dat als hij het daadwerkelijk heeft een middel tegen is want het is niet leuk voor het paard maar ook niet voor jezelf.

Gwen

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:59

Als je zelf kijktmop de site die jenoemt kun je zelf alles lezen erover.