Minst mooiste kleur onder Bokkers?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Minst mooiste kleur onder Bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:43

Wat vinden jullie de minst mooiste kleur van pony´s/paarden? Ik vind persoonlijk de Appaloosa het minst mooi. Dat is natuurlijk m/n eigen mening!


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:44

ik houd helemaal niet van vossen.
verder houd ik niet zo van bonte en schimmels.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:50

de titel moet denk zijn: Minst mooie ...

Ik houdt op zich niet zo van vossen en donkere schimmels, ook kastanje/donkerbruine paarden vind ik niet zo mooi. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:54

ik hou totaal niet van appalooza's, schimmels ben ik ook niet weg van en de meeste vossen vind ik ook neit veel aan Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:54

Ach ik heb geen minst mooie kleur hoor, vroeger had ik de neiging om vossen en schimmels vreselijk te vinden maar het gaat mij meer om het hele plaatje en niet om de kleur Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:12

peeky schreef:
Ach ik heb geen minst mooie kleur hoor, vroeger had ik de neiging om vossen en schimmels vreselijk te vinden maar het gaat mij meer om het hele plaatje en niet om de kleur Lachen


Ben ik het eigenlijk mee eens. Tuurlijk heb ik wel voorkeuren, schimmels vind ik minder. Maar als iets een gaaf paard is, doet de kleur er gewoon niet toe.
Wat zeggen ze dan altijd? ehhh

Een goed (mooi) paard heeft geen kleur (??)

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:15

Ik heb ook niet echt een minst mooi kleur, maar als wedstrijdpaard zie ik bont of appolooza niet zo heel erg graag, bij een tinker of shetlander vind ik het dan weer wel leuk !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:20

ik vind schimmels het minst mooi..verder heb ik een voorkeur aan bruintjes vossen en zwarte!

Groetjes Nicole

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:25

Ik vind vosjes MEESTAL saai. Sommige (beetje uitzonderlijke) vosjes vind ik wel leuk maar mijn voorkeur ligt er totaal niet.
Sommige schimmels vind ik ook verschrikkelijk. Andere vind ik juist Kwijl
Verder vind ik zwart te eentonig. En bont te druk Haha! (1 vlek bv is wel gaaf Cool )
Toch ligt dit echt super aan het paardje.
Rubbo bijvoorbeeld is echt een standaard vos maar hem vind ik super Kwijl En Rossy is een bruine (wat ik vaak mooi vind) en dat vind ik niets bijzonders...
Dus het gaat mijn meestal niet zo zeer om kleur...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:32

Meestal vind ik schimmels, appaloosa's, bont met teveel wit en koffievossen niet zo mooi.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen Knipoog

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:32

Ik vind soms vossen of schimmels helemaal niets, maar anderen vind ik weer prachtig!
Het ligt bij vossen een beetje aan de aftekening+bouw (oftewel, het gehele beeld)..
Een bruine pony met (aardig wat) wit op z'n hoofd en wat wit aan z'n benen vind ik prachtig meestal, maar ik heb er ook weleens een gezien waarvan ik dacht: dat is dus echt weer niets..
Bontje paardjes met maanogen vind ik meestal ook niets.. Anderen vind ik weer wel leuk..
(Ik spreek mezelf nogal aardig tegen volgens mij soms, dus kan niet echt een specifieke kleur kiezen)

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:36

Ik heb eigenlijk geen minst mooie kleur ik vind dat dat helemaal aan de bouw ligt. Als ik denk dat is een mooie kleur maar het paard heeft een lelijk hoofd/bouw dan maakt het al niet meer uit. Ik vind bijv. palomino heel gaaf. En ik keek zo op marktplaats ik dacht ow leuk ff kijken maar hij was gewoon niet mooi. Terwijl ik wel een mooie schimmel heb gezien en daar niet zo van hou.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:46

ehhh vos(somige zijnw el grappig hoor) bont en sommige schimmels vind ik niet mooi!
ik ben super kritisch hoor! een geheel zwaart of bruin paard vind ik ook niet mooi

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:54

Een kleur boeit me niet zo. Meestal vind ik vosjes niet zo leuk. Maar er zijn ook vosjes waarvan ik ga kwijlen. Terwijl d'r een zwarte naast staat waar ik amper naar kijk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:58

Sommige vosjes zijn saai, maar dat kunnen schimmels ook zijn. Nee ik vind niet echt een kleur lelijk, elke kleur heeft wel weer mooie kanten. Wat ik mooi vind zijn paarden die net toverballen zijn. Ieder jaargetijde een ander kleurpatroon. Dat is wel leuk en appart. Waar ikles krijg staat er een kruising appaloosa/arabier en die verandert constant. Dat is leuk.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:58

Een goed paard heeft geen kleur, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar 1 kleur met aftekeningen, zwart, alle tinten bruin en alle tinten vos.
Schimmel ben ik niet zo gek van, uitzonderingen daargelaten. Bont en appaloosa vind ik dus vreselijk in elk geval, probeer mij maar eens te imponeren met zo`n kleur paard het is tot nu toe nog niemand gelukt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:03

appaloosa, gewone vosjes vind ik vaak saai, ik hou niet van brede blessen, bont bij grote paarden vind ik nogsteeds niet mooi:D echte witte schimmels vind ik ook niet mooi Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:11

Ik heb een donker vosje en een vos-bonte.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:16

Een goed paard heeft geen kleur! En dat vind ik echt. Ik heb ze in mijn leven al in alle kleuren gehad (nou oke, geen appaloosa dan...) en vond ze allemaal leuk. Ik vind het alleen meestal niet mooi als een paard helemaal geen aftekeningen heeft. En kopervos en roodvos zijn bij mij favoriet...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:22

ik houd niet van blauwschimmels,appelschimmels en dat soort kleuren.
Verder vind ik alle kleuren wel mooi.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:34

Ik vind dat het niet gaat om de kleur maar om de uitstraling en het karakter! Maar gewoon puur de kleur vind ik donkerbruin en appelschimmel het mooiste! Vos vind ik eigenlijk wel saai, vooral met weinig aftekening...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:36

vond vossen nooit mooi, maar door Imker gezien te hebben, een bewijs dat er ook mooien vossen bestaan Knipoog
Verder hou ik niet van appaloosa
Maar zoals al gezegt wordt: een goed paard heeft geen kleur...
en er zijn altijd uitzonderingen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:40

Roze

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:45

Het ligt eraan bij welk paard/pony het is... *LOL*

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:48

Appaloosa's daar houdt ik absoluut niet van. Ik vind dat het er ook weer aan ligt wat voor bouw het paard heeft. Sommige schimmels kunnen er super uitzien, andere helemaal niet. Maar ik vind de vossenkleur op zich wel mooi. Zwart vind ik echt supermooi maar dan moet het wel bij het paard en bouw passen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Bontfire, BulletjeBeer, josien_m_, Mark0919, MirjamRobin, pjer, Vagabondo en 40 bezoekers