Paar vraagje over Paddock/Longeerbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Paar vraagje over Paddock/Longeerbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 20:54

Een paar vraagjes :

Party!! Hoe groot moet een Longeerbak/Paddock zijn, om goed te kunnen laten bewegen/longeren?
Party!! (Blonde vraag misschien) Heb je daar een vergunning voor nodig?
Party!! Moet daar drainage in als je graag wilt dat je paard daar elke dag kan lopen, en eventueel longeren??

En als laatste :
: # Beetje brutale vraag voor de mensen die een longeerbak/paddock hebben, hoeveel heeft het gekost, en hadden jullie daar ook drainage bij ??

Alvast bedankt,


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:00

Een longeerbak moet 20 bij 20 m zijn.
Voor de rest van je vragen kan ik je geen antwoord geven, maar er zijn vast genoeg andere Bokkers die dat kunnen Lachen

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:17

Het schijnt dat je een vergunning nodig hebt als je er zand in legt. Ik denk ook zeker als je draineerd. Het is in ieder geval veel gemakkelijker als je draineerd. In de winter of als het hard geregend heeft kan ik niet op mijn paddock rijden terwijl mijn vriendin in haar paddock kan rijden wanneer zij wil. Ookal heeft het dagen gereden. De prijs weet ik niet maar voor het draineren zal het in ieder geval niet goedkoop zijn.

laura

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 21:22

okee bedankt Quincy,
Nee, ik denk ook niet dat het duur zal zijn.
Kan je in een paddock van 20X20 ook rijden ??
Is het daar niet een beetje te klein voor,
Nog meer mensen die antwoorden hebben om mijn vragen?

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 01:29

Ik vind het in elk geval niet fijn als je paard ook los loopt in je longeerring. Ze graven toch vaak kuilen en ook al gooi je die dicht, het blijven zwakke plekken. Bij onze stal zijn de paddocks heel goed gedraineerd, wat wel een beetje als nadeel heeft, dat het altijd erg mul zand is, behalve laatst met die vorst. Twee jaar terug zijn er houtschillen in de paddocks gegaan, maar die zijn opgegeten door de paarden die er los in liepen. De bak is bij ons hetzelfde aangelegd als de paddocks, daar is vorig jaar nog een laag schillen doorheen gegaan en die is een stuk beter te rijden, niet zo mul.
In een paddock van 20 bij 20 zou je wel kunnen rijden, maar je kan er niet echt figuren in rijden, net als longeren, een grote volte is het dan. Je kan door een S van hand veranderen en dan de andere kant op, in het midden recht oversteken, maar dan heb je het wel een beetje gehad lijkt me. Als nood heb ik het ook wel gedaan, omdat mijn paardje met al die ruimte in de bak het soms fijn vond om mij te lanceren, maar echt rijden kan je niet in 20 bij 20 m.
Draineren is dus wel goed, anders wordt het vaak een blubberzooi omdat de klei weer naar "boven" komt, maar kan ook te veel.
Van de kosten heb ik geen idee.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:43

Kosten van drainage vallen wel mee. Het is niet zo'n grote oppervlakt, en als je veel zelf doet kun je de kosten drukken. Drainagebuizen zijn niet zo duur. Zand valt ook wel mee. Het meeste geld zit volgens mij in het huren van een kraantje en werkloon.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers