elke dag slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

elke dag slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 16:39

hallo allemaal ik geef mijn paardje elke dag vepamix met slobber en fruit. nou vroeg ik me af of het wel goed is om elke dag slobber te geven...weet iemand hier iets van?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:25

Dat is echt niet slecht voor je paard, je moet alleen uitkijken dat ze er niet te dik van worden. Imker wordt door de slobber iets te dik, dus hij gaat nu aan de zemelen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:28

Na het rijden krijgt mijn paardje altijd wat kant en klare aanmaakslobber van Havens. Niet zo veel hoor, maar een beetje. Volgens mij kan het geen kwaad. Ik vind juist dat mijn arabier er mooier door wordt. Niet ingevallen en lekker rond, maar niet te dik.

Een paard dat snel aanleg heeft om dik te worden, kun je beter niet teveel slobber geven.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 17:43

ow ok dan is het goed. jewel is nog al groot maar wel slank gebouwd. het is niet erg als ie wat dikker wordt. als dat het enige is wat slobber doet, is t niet erg denk ik..hij is er zo weg van ik moet ook niet proberen om in zn stal te komen als ie slobber heeft haahhaha..maar bedankt! ik ga wel wat andere dingetje halen muesli e.d. en dan wissel ik t gewoon af!
dank jullie wel voor je reactie ik hoop dat er nog meer komen.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:32

haha jewel wordt woest als je hem geen slobber meer geeft:P
maar ik vind jewel niet niet dik hooor!! dus hij mag ze slobber wel rustig hebben!!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 18:34

heee linnnnnn! hahah pas nou maar op met die dikkke troy want binnen een week zakt ie ook door zn beentjes met al dat eten dat ie krijgt van jou!!zaterdag gaan we m halen he!
xxxxxxxxxxxxx

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:41

haha nou mijn dikkerd krijgt ook geen slobber hoor elke dag!
alleen als die bij mij thuis is Haha!

ik hoop dat het niet gaat ijzelen!!!! Knipoog

kussss

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:43

Nee hoor, kan volgens mij geen kwaad. Ik geef het 1x per week, maar elke dag is volgens mij alleen maar lekker voor je paard (als je idd oplet dat hij niet te dik wordt).

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:48

Onze paardjes krijgen ook elke dag slobber, 's avonds voor het slapen gaan wel te verstaan Vingers aflikken . De reden waarom we ze dit geven: omdat ze het zo ontzettend lekker vinden, ze slaan de box bijna aan gort zodra ze zien dat je richting de emmer met slobber loopt. Dus pure verwennerij. Daarnaast hebben we wel het idee dat ze er wat meer door gaan glimmen, maar dat is dus niet de reden.

Ik vind het altijd leuk om te zien dat ze zo genieten van hun slobber, de meesten smeren het nog helemaal uit over de deur, om het er later weer van af te likken .

We voeren trouwens Pavo Slobber.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 18:59

ja leuk he ik moet altijd wegwezen anders zit het in mn haar!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:39

he die van mij krijgt ook iedere dag havens slobber en vind het jummie!!!
maar het is absoluut niet slecht, als je maar in gaten houdt dat ie niet te dik wordt jah. het is bovendien erg goed tegen koliek duzze (zorgt voor goede spijsvertering)

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:29

en ik d8 juist dat je heel erg op moet passen ermee omdat ze er juist snel koliek van krijgen...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:34

Mijn paard heeft koliek gehad, compleet met bijbehorende operatie en alle ellende die erbij hoort, en de dierenarts in de kliniek raadde me zelfs aan om elke dag slobber te voeren. Dus Jump krijgt iedere dag slobber met nog een extra scheutje lijnzaadolie erdoor en hij vind het heerlijk en zijn darmen zijn weer helemaal goed.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:38

werelds! super dank je wel ik heb hier echt heel veel aan!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:29

haha wen blij en sjewel nog blijer! Lovers

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:51

Fries schreef:
De reden waarom we ze dit geven: omdat ze het zo ontzettend lekker vinden, ze slaan de box bijna aan gort zodra ze zien dat je richting de emmer met slobber loopt.

Citaat:
Ik vind het altijd leuk om te zien dat ze zo genieten van hun slobber, de meesten smeren het nog helemaal uit over de deur, om het er later weer van af te likken

Hahaha, dit komt me bekend voor Haha! Als ik niet op schiet met die emmer slobber begint Fayette al tegen de deur te trappen en vervolgens wordt zo ongeveer de helft van die slobber opgegeten terwijl ze ook nog tegelijkertijd de deur staat af te lebberen. Mmm, lekker kan ze later de deur nog verder af likken Vingers aflikken

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:26

Wij hebben een paard op stal wat binnen 2 weken koliek heeft gehad, onze voer leverancier heeft de eigenaar geadviseerd om slobber te voeren 2 maal daags.
Omdat het de darmen zuivert ofzo, en aangezien onze paarden pavo brok krijgen, denk ik dat dit paard ook pavo slobber krijgt.

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:47

Aangezien we er achter zijn gekomen dat Cantaor gevoelige darmen heeft krijgt hij vanaf nu elke dag zijn biks met zemelen en dan een liter warm water erdoor.
Dan heb je ook een soort van slobber, en volgens mij kan slobber nooit verkeerd zijn hoor!!!!
Doeg