Grandeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Grandeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 12:19

Hoi!!

Ik heb een 5 jarige ruin van Grandeur (zijn vader is Grannus, welke ook vader is van Top Gun en Grannush).
Grandeur staat in Belgie en is ingeschreven bij de BWP.

Zijn er nog mensen met een afstammeling van deze hengst? En wat rijden jullie, springen, dressuur of iets anders? En hoe gaat dat?
Met andere woorden ik zoek informatie en ervaringen van andere mensen!

Alvast bedankt voor jullie reaktie!!!

Groetjes,

Jola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:08

Geen Grandeur afstammeling, maar ik heb een Herannus, dat is ook een Grannus. Mijn paard is eigenlijk 100% springen gefokt en dat doet ie ook leuk, maar ik dressuur er vooral mee. Hij is trouwens heel erg fijn om mee buiten te rijden, hij doet nooit raar en gaat zeker niet op de loop. Kortom, een veelzijdig en betrouwbaar paard.

PS Grannus is mijn usericon Lachen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:22

Ik heb ooit interesse gehad in een jonge Grandeur.
Daar werd voornamelijk mee gedressuurd, maar hij was toen nog niet zo oud hoor. Was een mooi paard, heel mooi gebouwd en een goed karakter.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 16:51

Wat leuk om te horen! Die van mij is ook springgericht gefokt maar door zijn grootte (1,73) en zijn sierlijke gangen is er dressuurmatig ook heel wat mee te doen. Natuurlijk is hij nog vrij jong en moet hij nog veel leren.

Hopelijk komen we daar ooit nog eens aan toe, hij heeft ook een heel rustig karakter maar vorige week is hij ergens van in paniek geslagen en momenteel weten we nog niet of alles in orde gaat komen (zie medisch, zenuwverlamming).

Ik heb niet echt veel geluk met hem, toen ik hem net had gekocht bleek hij een kiesontsteking te hebben. Toen we daar uiteindelijk achter waren en die kies hadden laten trekken waren we 5 maanden verder voordat we eens een keer konden gaan werken. En dan nu die zenuwverlamming...

Groetjes,

Jola

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:37

Toevallig was er vorige week even een Grandeur merrie bij ons op stal om vrij te springen. Ik was er helemaal weg van. Ze had echt een heel mooi koppie en kon heel lekker uitstrekken. Ook veel schwung.

Ze sprong wel aardig, ze had een heel sterk achterbeen, maar liet voor een beetje hangen.
Leek me wel een heel lief paard. Het was een vos met iets te veel aftekeningen (hoge witte voetjes en vlek aan de buik)