Grote prijs van Twente

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 11:26

Ja ja, deze jongen is gisteren voor het eerst naar de Grote Prijs van Twente geweest. Het leek me daarom leuk om een klein verslagje te geven over hoe het er gisteren aan toe ging.

Zoals elk jaar krijgen mijn ouders van de Rabobank twee vrijkaartjes voor de C.S.I. Twente in Geesteren. Aangezien mijn ouders niet konden (tenminste niet de hele dag) leek het mij wel leuk om daar eens naar toe te gaan en een kleine meeting te houden met Karin. Helaas moest zij die dag Leys rijden dus dat kon niet doorgaan. Toen maar iemand anders gevraagd, kon niet (lag nog te snurken in z'n bed). Uiteindelijk heb ik maar besloten om met mijn moeder te gaan.

Daar aangekomen konden we plaatsnemen op de tribune en hadden een perfect zicht op het parcours. Voordat de ruiters en de amazones konden beginnen werd er eerst nog een show gegeven door de Italiaan Beretta. Deze deed aangespannen hogeschool met een Andalusische hengst. Errug mooi om te zien. Had dit nog nooit op een dergelijke manier gezien. Hierna volgde nog een kleine show van deze man met de Andalusiër Fido aan de lange leidsel. Nadat Fido netjes dmv een buiging afscheid had genomen van het publiek kwam de eerste ruiter binnen en kon de 'strijd' beginnen. Het bleek dat de tijd die de jury had gesteld (86 seconden) te laag was. Deze werd na drie deelnemers gesteld op 90 sec.

Ik kan nu wel een hele lijst gaan geven van de tijden e.d., maar dat doe ik maar niet (ik hoor jullie denken "pfoe, gelukkig!!") Ik zal daarom maar een paar dingetjes noemen.

De driesprong in het parcours heeft een hoop deelnemers de nek gekost. Man, wat een lading weigeringen vonden hier plaats. Als ik het mij goed herinner heeft deze driesprong zelfs Ludger Beerbaum genekt. Hij verliet voortijdig het parcours (dat had ik nou niet van hem verwacht. Ik dacht dat die kerel al een heel wagenpark had en dat hij die Audi A4 ook nog wel zou willen hebben). Een van de deelnemers (Marco Koetscher, ik schrijf het maar zo, waar oe staat hoort eigenlijk een u te staan, tja, poedersuiker!) gaf tussendoor met zijn KWPN'er Just Do It ook nog een leuk showtje weg. Dat paard was zo gek als een deur tussen de hindernissen. Hij was ontzettend aan het bokken en het publiek lag in een deuk! Echt lachen! Maar ondertussen had hij wel mooi het parcours foutloos gereden en volgens mij in de snelste tijd.

Tussen de eerste en tweede ronde heb ik nog snel ff mijn moeder weggebracht omdat zij een andere afspraak had en ben toen snel weer terug gereden.

In de tweede ronde gebeurde er weinig spectaculairs behalve "Just Do It did it again!!" Uiteindelijk gingen er 7 deelnemers naar de barrage (waaronder 2 tukkers!! Te weten Wim en Gerco Schröder). Uiteindelijk won Markus Beerbaum deze barrage en werd Gerco derde. Maar daarmee was de kous niet af. Het bleek dat de Tukkers het over het algemeen toch beter hadden gedaan. De gebroeders Schröder kregen uiteindelijk de teamprijs en Gerco bleek overall de beste van het concours te zijn en kon daarom nog eventjes lekker met zijn gewonnen auto (een Audi A4) door de 'arena' crossen.

Tja, en toen naar huis. Nog eventjes een half uur in de auto stilgestaan want met mij wilden ongeveer 16.000 bezoekers het terrein verlaten.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik wist niet dat ik er zo enthousiast over kon schrijven. Ik wou dat ik dit wat meer had gedaan. OK, natuurlijk zie ik het wel 'ns op TV, maar dat is niet echt. Voor mij staat het vast: ik ga volgend jaar weer naar Geesteren!

gegroet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-07-09 11:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-07-09 11:30 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:39

nou klinkt super de super!!!haha die die gebroeders schroder,daar zijn er eigenlijk drie van he?gerco ben en wim als ik het goed heb

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 12:37

Ik heb op TV Oost gisteravond stukjes gezien van de Grote Prijs. Ook dat het paard van Jos Lansink er niet over wou. Ze zonden jammergenoeg niet alles uit. Koe

Zelf ben ik vrijdag naar het CSI Twente toegeweest. Er werd ook een rubriek gehouden voor 6 jarige paarden. Het was erg leuk om te zien hoe die het allemaal oppikten. Lachen
De show met de schimmel van Beretta was ook erg indrukwekkend!

Groetjes,

Ellen & Lurano

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:45

Ja ik heb het ook op TV Oost gezien vanmorgen.
Het leukste vond ik nog dat ze de pony's klasse ZZ uitzonden.
Ik heb Caroline Poels en Judith Vetker gezien.
Vind het zo grappig, omdat ze bijna nooit ponywedstrijden laten zien en omdat ik Caroline en Judith heel vaak op concours zie.

Deze week beginnen de Rijssense Paardendagen bij ons en dan zullen W-J van der Schans, Kevin Olsmeyer, Edwin Klokman (met z'n gave paardennamen!! Haha! ) en de gebroeders Schroder ook wel weer van de partij zijn.
(die komen elk jaar!). Die doen mee aan de Grote prijs van Rijssen.

Ik ga denk ik wel ff kijken! Lachen

XX

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:52

ik heb een week proef gedraaid op de stal van kevin olsmeyer(werd alleen helaas op te weinig ervaring niet aangenomen,achteraf vond ik het helemaal niet erg omdat ik anders steeds op en neer zou moeten reizen en een ^&&** loon zou krijgen)