Gezocht: vorige paard van mijn mama :) + FOTO!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Gezocht: vorige paard van mijn mama :) + FOTO!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 13:31

Hallo!
Ik ben op zoek naar het vorige paard van mijn moeder. Het is al weer zo'n 20 jaar geleden, dus we weten niet of hij nog leeft...maar als hij nog leeft zouden we dat graag willen weten...ook al is het alleen maar te vragen hoe het met hem gaat! Lachen
Het is een ruin. Hij is nu +/- 23 jaar ( sorry waren de verkeerde papieren)
Wanneer die geboren is weten we niet want hij had geen papieren!!

Mijn moeder stond bij Avifauna ( als je dat zo schrijft) en ze heeft hem verkocht aan een meneer in Alphen a/d Rijn!
Hier nog enkele foto's van hem....

Sorry krijg ze er nog niet op komen binnen een half uur...

Hier zijn ze dan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xThalyx op 28-01-03 15:11, in het totaal 9 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:39

Is Avifauna Lachen Veel succes met jullie zoektocht.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 13:40

oki thnx!! de foto's zijn onderweg!!! moet ze even scannen en uploaden!!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:43

Ow trouwens, kan je het KWPN niet bellen en vragen als je toch zoveel gegevens hebt. Misschien hebben de mensen die hem nu hebben hem wel op hunnaam staan en weet je het meteen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 13:51

thnx...zal ik ook zo ff proberen!!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:23

Ik kom uit Alphen, maar ken hem niet. 29 is ook wel erg oud voor een KWPNer, maar succes iig!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:42

Fasel schreef:
Ow trouwens, kan je het KWPN niet bellen en vragen als je toch zoveel gegevens hebt. Misschien hebben de mensen die hem nu hebben hem wel op hunnaam staan en weet je het meteen.


En als die je niet verder kunnen helpen, kun je altijd nog een berichtje plaatsen in hun blad "In de strengen".

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 14:54

thnx!!! maar ik kwam er net achter dat de papieren van een ander paard waren...: ( dus niet van hem....hij had geen papieren...dus kna ik ook niet kwpn bellen ofzo...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:04

Wauwie!!! Ik moest even een paar foto's pakken om te vergelijken want dit paard lijkt wel heel veel op het paard van een kennis van me Bloos Bijna hetzelfde blesje maar toch net anders en Zorba wordt dit jaar 22 (in augustus) dus dat klopte dan ook niet. Maar ze zouden zo familie kunnen zijn van elkaar. Mocht je zelf eens willen kijken of Zorba's afstamming willen weten (kan het altijd even vragen aan zijn bazin en misschien dat je dan wat bekends tegenkomt Haha!) pb me dan maar even. Die twee lijken echt op mekaar *LOL*

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 15:10

ik heb net nog even aan me moeder gevraagd en zij denkt dat ie dit jaar 23 wordt.... en nog iets....deze foto's zijn van +/- 20 jaar geleden he.... Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:27

Nou, dan zou hij er nog erg goed uitzien voor zijn leeftijd als hij op Zorba lijkt Haha! Ik zal even kijken of ik een foto van hem heb op mijn compu....

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:38

Zorba (beetje donkere foto sorry)
Afbeelding
Heb ook nog wel een mooie foto van zijn hoofd maar die moet ik dan eerst scannen.
Ik dacht dat Zorba dit jaar 22 wordt maar kan ook best zijn dat ie 23 wordt dit jaar.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:45

heb je al eens op de sites van rusthuizen gekeken.Daar staan de bewoners vaak op en wie weet zit ie er tussen.
Anders kan ik je niet helpen want ook ik ken hem niet

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:29

Hij komt me heel bekend voor! Hij stond op onze manege, maar is weggegaan... kweet niet of hij het is. Volgens mij heb ik geen foto. Zijn naam was daar ferdinant

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:30

Ik denk niet dat het dezelfde is als Zorba want als je goed kijkt is de bles net iets anders bovenaan!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:21

Feetje schreef:
Ik denk niet dat het dezelfde is als Zorba want als je goed kijkt is de bles net iets anders bovenaan!

Nee, dat had ik ook al gezien maar ik vind de gelijkenis nog steeds treffend Lachen

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:31

Ik heb op avifauna gereden, maar ik kan hem niet herinneren. Ik zal het eens vragen aan een paar mensen met kwpn ers mischien weten die iets.
Het hoofd van het paarjde heeft trouwens redelijk veel weg van mijn overleden lieviepievie Tancreda. Die had ook zo'n beetje zo'n vorm hoofd, een bles tot over de neus. En die uitdrukking op de eerste foto...
Maare succes met je zoektocht!
Groetjes Ingrid

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 22:41

Tancreda4 schreef:
Ik heb op avifauna gereden, maar ik kan hem niet herinneren. Ik zal het eens vragen aan een paar mensen met kwpn ers mischien weten die iets.
Het hoofd van het paarjde heeft trouwens redelijk veel weg van mijn overleden lieviepievie Tancreda. Die had ook zo'n beetje zo'n vorm hoofd, een bles tot over de neus. En die uitdrukking op de eerste foto...
Maare succes met je zoektocht!
Groetjes Ingrid


Stond jouw vorige paard ook op Avifauna??? hij stond daar namelijk met nog een ander paard in het land af en toe....( zal zo een foto scannen van een foto samen) en ze leken erg op elkaar!!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:45

Hmmm, ik denk dat ik 'm ken. Maar pin me er niet op vast. Ik wilde van de zomer een paard kopen, dat bleek rond de 20, te oud, en op de keuring is een hele compositie gemaakt en die klopt met je omschrijving en foto's.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:47

nemo"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Ik heb op avifauna gereden, maar ik kan hem niet herinneren. Ik zal het eens vragen aan een paar mensen met kwpn ers mischien weten die iets.
Het hoofd van het paarjde heeft trouwens redelijk veel weg van mijn overleden lieviepievie Tancreda. Die had ook zo'n beetje zo'n vorm hoofd, een bles tot over de neus. En die uitdrukking op de eerste foto...
Maare succes met je zoektocht!
Groetjes Ingrid


Stond jouw vorige paard ook op Avifauna??? hij stond daar namelijk met nog een ander paard in het land af en toe....( zal zo een foto scannen van een foto samen) en ze leken erg op elkaar!!!
[/quote]

Nee, Tancreda was nog maar 2 jaar, en heeft nooit op avifauna gestaan.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:47

het bekend paardje voor mij..
op mn vorige stal stonden er 2 paarden.. een merrie en een dochter daarvan..
deze lijkt sprekend\
die meisjes zijn van stal, ik zal ff kijken of ik foto's heb..
ik weet niks zeker, maar zoals ik me herinner let ie er op
en die paarden van die meisjes waren ook begin 20

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:33

Even een tip voor de mensen die hem denken te herkennen: het paard waar Nemo het over heeft, heeft op het sokje (linkerachterbeen) een voskleurige vlek. Kijk eens of jullie dat herkennen, want heel veel parden lijken op elkaar.
Ik ken namelijk iemand (volgens mij ook van Bokt) die heeft een paard die precies op mijn Kyra lijkt, kwa uiterlijk, gegevens en karakter. Maar dus toch niet hetzelfde..