vakantie Italië/Zwitserland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

vakantie Italië/Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 23:23

Na veel wikken en wegen en "maakt mij niet uit's" Haha! zijn mijn vriend en ik er eindelijk overuit wat we in de zomervakantie willen gaan doen: Toeren in iig Frankrijk (midden- en zuidoosten) en ook Italië. Nou ben ik zeer bekend met die streken in Frankrijk waar wij naar toe willen gaan (krijg je ervan met ouders die Francofielen zijn Tong uitsteken) dus daar weet ik de mooie omgevingen wel te vinden. Maar in Italië ben ik nog nooit echt bewust geweest (ja, als kind van 4 jaar wel een keer. Toen heb ik nog een Italiaanse politieman afgesnauwd Schijnheilig Haha! ). Er zijn hier op Bokt vast wel een paar fervente Italië-gangers die mij een paar mooie streken en steden in het m.n. het noorden van Italië kunnen opnoemen. Dus kom maar op want ik weet het echt niet En aangezien ik nu toch bezig ben: fans van Zwitserland mogen ook roepen *LOL*

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:46

Noordoost of Noordwest Italie?.
Pak de kaart en ga kijken hoeveel dagen je wilt besteden en hoe je wilt gaan rijden. Vooral wat wil je in Italie, natuur, winkelen, bezienswaardigheden zien? vanuit Frankrijk zou ik via het Aostadal rijden. Misschien dan via Trento en dan via de bergen en de bergpassen door naar Barcis en van daaruit via Ampezzo, Tolmezzo naar Villach. Dan via Oostenrijk weer terug. Je kunt een uitstap maken naar Verona, Milaan, Padova, Venetie, Triest, Udine.


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 09:42

Ja venetie is zooooo mooi.
Het gardameer is ook erg leuk en gezellig.
En in Zwitserland is de natuur ook zo mooi.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:21

Toscane!!!!!!!!! daar moet je langs gaan en dan moet je zeker sienna niet over slaan. In juli zijn daar paardenrennen op het plein dan is het er erg druk maar het stadje ademt zoveel sfeer uit echt heel mooi.
En Rome dat is ook echt prachtig.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:38

Ik ben een groot Italie fan maar mijn favoriet is Sicilie waar ik ook heb gewoond (Palermo) en ik spreek dan ook vloeiend Italiaans Schijnheilig . Sicilie is alleen een beetje te ver rijden van Frankrijk af.

Liguria ben ik ook geweest en is ook erg mooi vooral langs de kust Liguaria ligt vlakbij de grens van Frankrijk dus daar ben je zo en onderweg kun je ook nog even Monaco meenemen! Rome vind ik ook super Rimini en Riccione e.d. vind ik absoluut geen aanrader en daar ben ik met mijn vriendin gewoon vandaan gevlucht omdat je wordt lastiggevallen door supervervelende Italiaantjes van 8 tot 80 jaar oud ongeveer... Ik heb ze in geen enkel deel van Italie zo vervelend meegemaakt als in Rimini en Riccione Misselijk Lips are sealed

Ik ga waarschijnlijk lekker naar Sicilie deze zomer want ik heb last van heimwee Haha!

Buon divertimento oftewel veel plezier Knipoog
Ciao,
Annemieke

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:07

wij gaan ook naar italie! Naar een meertje boven het garda meer. Daarna gaan we door naar slovenie, in de buurt van stoeterij Lipica!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Anomien, Binau, bora, charootje, Corien_, Eleionomae, Heresy, Jorex, Kinke, Kirrietje, Lalidan, Liselot, lizy29, luxx, Maaike_Indy, Marloes_92, Mars, maxi90, RenskeFrea, RianneH, robinxfellow, ryukapple, Sab1685, Sabine, Sky_As, Stybba, tengeltje11, Travel_me, UhNee, winnetou4502, xSabineW en 68 bezoekers