een vosje in hilversum

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

een vosje in hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 14:58

wie weet van wie dat vosje is dat in hilversum aan t spoor staat??
hij heeft veel wit op zijn benen
hij staat samen met een kleine pony in een soort hok(uitloopstalletje) aan het spoor ik zie hem vaak als ik daarlangs kom
kent iemand hem/haar
ben zo nieuwsgierig:)
ciao

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:35

Geen idee. Misschien een foto plaatsen ofzo?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:42

Waar precies aan het spoor? Voor of na het viaduct??
Als het na is kunnen het er 2 zijn.
1: (handelaar) Die zit zegmaar tegenover de Veronica Studio. Zit aan de linkerkant als je vanaf utrecht komt.
2: een huis met een paar stallen. Maar zover ik weet staat daar geen vosje. Vanaf Utrecht aan de rechterkant.

En als het ervoor is kan het een pensionstalletje zijn (wel klein, vanaf het spoor zie je een soort bak/paddock). maar zover ik weet geen inloopstalletje dus dat kan het niet zijn.
Of ze zijn van een man waar ik een tijdje paardjes gereden en verzorgd heb. Het is daar niet zo groot en nu echt een troep, staat geloof ik ook een zeecontainer. Ook stond er een grote witte drinkbak.


Als je een foto zou hebben zou dat wel handig zijn ja Haha! maar denk niet dat dat lukt vanuit de trein Knipoog

Maar ik heb geen idee waar precies je langs het spoor bedoeld, er staan er genoeg Haha!
Laatst bijgewerkt door Nintu op 26-01-03 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:49

Staat ie samen met een kleine zwarte shet?

Die shet is/was mij vz shet, dat paardje heet Jacky er heeft ook een bonte gestaan (too blue)

wat is ermee?

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:30

ik ken ze ja, k vind zo zielig staan daar langs dat spoor. Heb t idee dat ze niet goed verzorgt worden......

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:58

Ik weet welke je bedoelt, ze staan aan de linkerkant als je vanuit het station in de trein richting Amsterdam rijdt.
Ik heb die vos ook al een keer gezien en ik vindt die uitloop veel te klein voor dat paard.
En dan naast het spoor........heel erg zielig, dat beessie heeft nooit rust!!!!!!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:11

Ze staan vlak bij mijn huis, eerst liepen in dat stuk land een aantal honden rond.
Ik vind het echt super zielig voor die ponys dat ze langs dat spoor staan, kent iemand ze? dan kan ik eens polshoogte gaan nemen.

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:15

Nee ken die mensen niet, maar hou het goed in de gaten en als je het echt te ver vind gaan bel dan de dierenbescherming of die even een bezoekje willen brengen.
Al heb ik gehoord dat die niet zo makkelijk langskomen als ik dacht!
Mar wordt inderdaad niet vrolijk van het aanzicht van de pony Verdrietig

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:29

Ik ken die mensen heel goed en als een dier het goed heeft, zijn het de dieren daar wel.
Ze worden hartstikke goed verzorgd, en misschien is de uitloop wel wat te klein, maar ze worden er A) elke dag uitgehaald en B) ze kunnen lopen.
Zon uitloop vind je wel zielig, en een pard wat 23/7 per dag op stal staat niet?

Sorry maar ik vind dit de grootste onzin, oordelen over iets waar je niks vanaf weet.
Die mensen zijn hartstikke goed voor hun beesten en er is al eens vaker iemand van de db langs geweest en die wisten niet wat al die mensen te klagen hadden.

Trouwens die paarden komen elke zomer nogeens het land op.
En nogmaals je kan wel polshoogte nemen, maar de DB doet toch niks, die vinden dat die beestjes er heel goed uitzien.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:31

En nog wat, dat beestje is een jaarling, die staat nu niet op het land omdat er een paar maanden geleden daar een paard van hun is doodgeschoten........

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:31

Het zijn dus niet de ponys die ik bedoelde Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:43

nee ik denk ook dat je de verkeerde bedoeld hoor melissa, ik bedoel de ponys die tegenover het gooisgoed/ muziekschool staan. Over het spoor dan.
sorry als ik verkeerd oordeel maar t ziet er erg zielig uit

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:47

Tegenover de muziekschool? staan daar ponys?
Ik heb daar echt nog nooit iets gezien Bloos maar ik ben morgen bij D'anja, dus dan rij ik er desnoods ff langs Tong uitsteken

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:47

Nee, het zijn die pony's dat weet ik zeker, omdat ze ook honden hebben (duitse herders) het is een palomino en een shetlander.
Het kan ook zijn dat Too blue er staat, dat is geloof ik een vosje!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:01

oke dan lijken ze zielig sorry!!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:02

he danja dat si leuk daar kom ik ook super vak, er werken veel meiden die bij mij op stal staan: Stal staal!!!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 23:16

hi
ok rustig aan ik veroordeel niemand van het slecht verzorgen van zijn of haar pony's. maar vroeg me gewoon af waarom die 2 ponys daar staan en er niks beter gezocht wordt ofzo??
of dat iemand ze toevallig rijd.
die vos vind ik echt erg leuk en voor zover ik het heb gezien is het geen jaarling want er reed ook een keer een meisje op door dat stukje zand.
verder lukt een foto meestal niet in de trein dus vandaar Haha!
hij staat ongeveer op dezelfde hoogte als de tagrijn, maar dan dus aan t spoor
volgens mij staat er een kleine schimmel bij, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:34

Nee, jij veroordeelt niet, maar andere wel Haha!
Maar iig zand erover, ik weet dat de beestjes goed verzorgt worden en wie dat niet vind vind dat niet. Even goede vrienden!

Ik denk dat Ponca nu aan huis staat, die zal binnenkort dan weer snel naar stal gaan of weer de wei op, de grote paarden houden ze nooit lang aan huis!
Die kleine is een roan ja Haha!
Laatst bijgewerkt door Melissa op 28-01-03 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 23:59

dies echt zo leuk.
veel aftekening aan zijn benen enzo
en een mooi hoofdje
wel leuk dat de trein daar nog wel eens stil wil staan Haha!
hihi

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:20

een gebleekt vosje bedoel je, ook veel wit aan het hoofd en wat wit onder de buik! ja dat is ponca
Ik zal weleens een foto maken!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 21:41

kool

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:58

UHMMMM..............Okee!!!!!!!!!!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:16

Ja, het is een oud topic, maar ik haal het even weer omhoog om te vragen of de paarden vlak naast Tiramisu in Hilversum bedoeld worden. Een loopstal tussen Hilversum Centraal en Hilversum Noord, aan het spoor inderdaad en met ook een aantal Duitse herders bij de paarden. Er staat nu een vlekkenpaardje, ik denk een Paint (ook al kan ik dat niet met zekerheid zeggen omdat mijn trein daar toch vaak redelijk hard rijdt) en ik vind die zooo gaaf. Mochten ze er een baasje voor zoeken (ik dacht wie weet, aangezien het zo'n klein stukkie is voor die pony's).......

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:16

Of is dat dan Ponca?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:19

Die paarden staan daar maar af en toe, verder staan ze op een land vlakbij en ze komen er netjes elke dag uit... Het is groter dan een stal van 3 x 3 en de paarden kunnen en schuilen en 24 uur per dag naar buiten, zijn dus niet zielig en ze komen ook absoluut geen aandacht tekort Ze zoeken er geen nieuw baasje voor...