Ervaringen met Harry Horse winterdeken gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boemel

Berichten: 8259
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Ervaringen met Harry Horse winterdeken gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 20:05

Ik ben op zoek naar een winterdeken, die niet zo schuurt.
In de paardenzaak zag ik een Harry Horse deken, 300 gr. en waterdicht met een soort van visgraatmotief. Zag er erg goed uit.
Prijs was € 125,00.

Heeft iemand ervaringen of deze goed blijft liggen en of hij inderdaad niet schuurt? Valt hij groot of klein uit?



mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:29

ik heb de ongevoerde versie en die schuurt ietsje bij de borst. maar niet noemenswaardig. vriendin van mij heeft de 300 gr uitvoering en haar paard heeft geen enkele schuurplek tot nu toe. ze blijven erg goed liggen en stevig. Ik heb die van mij al 2 jaar er mee lopen en ben erg tevreden. blijft ook echt waterdicht.

groetjes mejet

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:38

Ik heb een zwaardere uitvoering 400 gram en ben er erg blij mee.
ook mijn vorige deken was een HH deken 300 gram, soort staldeken.
Gebruikte hem ook voor in de wei, ging niet stuk en schuurde niet. Ook vind ik ze niet al te duur hoewel ik voor mijn 400 grams deken maar 109 euro heb betaald.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:42

Ik heb die ook, met ruitjes is hij in ieder geval, hij blijft absoluut goed liggen, maar mijn paard heeft er echt heel erge jeuk van gekregen, dus nu gebruik ik gewoon een staldeken. Hij heeft ook een heel klein beetje schuurplekken...

Dit is de waterdichte Harry:
Afbeelding

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:10

Pepsi heeft ook zo'n deken van HH en deze bevalt goed, normaal heb ik wel zijn Anky deken op (blijft mijn favodeken!) *LOL* , dus die draagt hij meer, maar van de HH deken heeft hij geen last en blijft goed liggen!! Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:27

Ik heb hem voor mijn fjord. Hij past redelijk goed, houd alleen wat ruimte bij de schoft over, maar hij verschuift totaal niet, ondanks dat fjordenbaal verwoede pogingen doet de deken af te rollen Haha!
Ik kan hem je aanraden dus Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:29

Ik heb de 400 grams outdoor-versie, en die bevalt me al 3 winters uitstekend. Mooie pasvorm (om mijn Fjord), blijft goed, lekker sterk, en waterdicht.
Om onze KWPNér liggen de HH dekens wat mindermooi, trekken ze wat om de schouders (komt door zijn hoge schoft).

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:31

Ik heb hem ook voor mijn tinker. Hij ligt goed, krijgt er geen schuur plekken van en is scheur bestendig :d (tot nu toe) En ook goed waterdicht, ja ik vind het een fijne deken!!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:16

Ik heb de gevoerde en ongevoerde. Opzich goede dekens vind de loopsplitten lelijk maar ja het is niet anders. Um bij mijn paard schuren ze toch wel iets op de schouder maar komt door zijn schouderpartij misschien. Verder is ie indd waterdicht.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:22

ik heb deze: Afbeelding
niet echt duidelijk zo van de voorkant, maar dan heb je toch een beetje een idee.
ik heb hem bij de langraam gekocht en waar normaal het harry's horse tekentje zit, zit nou een langeraap tekentje. maar volgens mij is het gewoon een harry's horse

hij bevalt heel goed. hij is zeker waterdicht, maar schuurt wel een beetje bij de hals. de gespjes zijn nog nooit losgegaan. loulou is er 2 keer mee door de prikkeldraad gelopen en toen zat er maar een heel klein scheurtje in (5 cm ofzo) ben heel tevreden over deze deken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:23

Ik heb niet de deken waar jij het over hebt maar een andere HH, wat betreft waterdichtheid is hij perfect en hij gaat niet kapot.
Ik heb er 1 voor mijn Kwpn-er en 1 voor mijn Welshje, bij het Welshje trekt (en schuurt dus ook) hij ontzettend om de schouders, de deken heeft nogal de neiging naar achteren te willen kruipen, bij de Kwpn-er het zelfde maar in mindere mate.
Ik ben altijd erg tevreden geweest over HH maar lees hier toch veel reacties van mensen met het zelfde probleem maar met een andere deken als ik heb, is HH dan toch niet zo goed als ik dacht? die dekens die ik heb zijn een paar jaar geleden gekocht voor 240 gulden, dat vind ik toch een behoorlijke prijs voor een deken met problemen maar ja, daarentegen gaan ze nu al een paar jaar mee en dat is mij bij nog geen ander merk gelukt (behalve Lavenham dan maar die zijn nog duurder...)

Ah, ik zie nu de foto van Loulou, van die deken heb ik er dus 2 en als ik het goed heb is het de HH Millenium.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:13

Ik heb ook een waterdichte HH, 150 gram, en die bevalt prima. Ik heb wel de indruk dat ze het beste liggen op wat stevigere paarden.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:16

ik heb dezelfde deken als loulou van harry's horse, een zware uitvoering, en prima waterdicht, al hoost het de hele dag als hij in de wei staat, de deken blijft droog (nu jah de binnenkant he??:D)
ik heb een 300 gram ofzo iig een dikke zware. ik heb er 63 euro voor betaald terwijl 3 jaar terug ik dezelfde deken kocht voor 350 gulden :S
die was toen voor mijn eerste knolletje.
helaas heb ik altijd problemen met dekens omdat baily een giga brede hals heeft, gevolg is dat er veel druk staat op de bovenste borstsluiting maar dat lossen wij op door er een paar klinknagels door te slaan..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:12

Ik heb dus dezelfde deken als Loulou en nogmaals hij bevalt prima Lachen

Het is zo fijn om klein te zijn!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:20

ook ik heb dezelfde deken als loulou en hij bevalt me perfect.
had luuk vorig jaar van zijn andere winterdeken nog zijn borst kaal, heeft die dat nu helemaal niet...
de deken is perfect waterdicht en heeft een ligt gewoon goed op de rug.

Love the life that you live, live the life that you love

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:48

Wij zijn ook van plan om een 300 grams waterdichte HH te kopen..der zit iets van 900 ofzo in de naam..kent iemand die? Er zit een materiaal in verwerkt wat ze ook gebruiken voot pantys geloof ik.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:53

Ik heb zo'n zelfde soort deken loulou maar dan staat er wel gewoon echt een Harry's Horse teken op. Ik heb hem van iemand overgenomen die hem 3 maanden heeft gehad en daarna heb ik hem overgekocht. Het is een hele mooie en fijne deken en hij bevalt me zeer goed! De prijs is het dus wel waard vind ik zelf. Helaas zit er nu bij mij een scheur in en hoe dat komt weet ik niet. Moet ik dus eventjes laten maken maar me pony heeft hem nog wel gewoon op. Hij is ook helemaal waterdicht, ideaal dus! Ik vind het een aanrader. Maar hoeveel gram is die nou eigenlijk? Want dat kan ik nergens ontdekken...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:17

Ik heb ook de waterdichte hh deken van 300gr. (Dat is die die laatst te koop stond op bokt)
Dex heeft helemaal geen schuurplekken meer van deze deken, terwijl het eerder ieder jaar prijs was.
Ik heb de deken vorig jaar laten reinigen en hij kwam terug als nieuw. Dex staat er iedere dag mee op de wei en er zit nog geen scheurtje of niks in. Ik ben er heel tevreden over. (prijs/kwaliteit verhouding is heel goed)

boemel

Berichten: 8259
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 17:28

Ik heb de deken inmiddels in bestelling. Ik had eerst maat 195, maar deze bleek toch echt te groot. Dus nu een 185 besteld.
Bij de groothandel bleek er nog maar 1 te zijn en helaas een andere kleur, maar op zich wel een goed teken dat er veel van verkocht zijn.
Maandag a.s. kan ik de nieuwe deken (bordeaux rood) ophalen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:30

Ik heb de waterdichte deken zonder vulling. Kan er niks anders over zeggen dan dat ie perfect is! Gaat niet kapot, is echt waterdicht en zit goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 27 bezoekers