[LO]kan ik mijn touwtjes al aanpassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

[LO]kan ik mijn touwtjes al aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 20:31

Toen ik van de zomer begon met jamaica met touwtjes te longeren werd mij aangeraden om ze ivm haar leeftijd en bespiering aan de zijkant te zetten. Dus van ong het midden van singel, door het bit, en dan boven aan de singel vast.
Hoe bepaal ik wanneer ze met de touwtjes tussen haar benen door kan?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 17:45

touwtjes zitten nu zoals op deze foto bij hon

Afbeelding

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:19

Ik dnk dat je dat een de pony merkt. Op het moment dat zij hartstikke lekker loopt met de touwtje, kun je onder de singel doen. Dus als ze zich niet meer verzet en je merkt dat ze nauwelijks nog moeite hoeft te doen om zo te lopen. Probeer het gewoon, dan merk je het vanzelf, je kunt de touwtjes altijd weer terug doen

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:41

Hoelang moeten die touwtjes eigenlijk ongeveer zijn? ik bedoel dus van het bit naar de singel

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:20

is geen vaste maat, hangt van het paard af en de mate van africhting.
Als je een beetje inzicht hebt in hoe je paard loopt en zich ontwikkeld kan je zelf zien wanneer hij aan een andere stand toe is. het kan best zijn dat je hem de ene dag vrij kort bij kan zetten terwqijl hij de dag daarna weer een stuk moeilijker loopt. gewoon goed naar je paard kijken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:50

Bij de clinic van lammert lopen alle touwtjes van de longeersingel naar het bit en dan weer vast tussen de voorbenen, ons leek het niet zo praktisch voor het geval je de lengte gaat aanpassen (tussen de benen deed hij dat) en het paard gooit ineens zijn voorbeen omhoog.
Hij liet meer de lengte van de touwtjes al naar gelang wat ze gewent waren wat langer of sneller korter. Ik zou vanaf deze foto zeggen dat als je pony naar beneden wil met zijn hoofd hij ook veel druk krijgt en niet de ontspanning voor het neerwaartse, wat hij wel krijgt als je de touwtjes tussen de benen vast maakt.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:33

dit is alleen niet de pony waar het om gaat...

Ik heb het met Pol ook altijd naar eigen inzicht gedaan, dus als ik merkte dat ze wat meer naar beneden wil dan doe ik ze tussen de voorbenen (nu doe ik niet anders)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 20:01

Het gaat inderdaad niet om deze pony, maar die heb ik even als voorbeeld. Bij Honey (pony op de foto dus) durf ik ze niet tussen de benen te doen omdat ik bang ben dat ze er dan in stapt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers