Dikke kaak? (incl foto`s)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Dikke kaak? (incl foto`s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 16:11

Ik weet niet of ik het nou het beste bij RT of hier kan zetten. Ik weet namelijk niet of het een rijtechnisch probleem is Haha!

Het valt me de laatste tijd op dat Flair haar kaak dikker is, ook als ik nu foto`s van een tijd terug vergelijk valt het me op. Hoe kan dit en is het slecht, kan het kwaad? Verward Het valt me vooral op onder het rijden. (spiegels)

Zomer 2002:
Afbeelding

vorige week:
Afbeelding

Het is hier alleen niet zo duidelijk gezien door de lichtval op de foto`s...

28-09-2007
Nothing compares too you...


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:48

Bij de bovenste foto rijd je haar veel minder verzameld en loopt ze veel meer met haar neusje vooruit, dus vergelijken is bijna onmogelijk, want op de onderste foto loopt ze natuurlijk veel meer met "haar kin naar haar nek" en daardoor kan het ook heel goed komen.

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:18

Ik heb wel eens in het boek van Linda Tellington Jones gelezen dat de grote kaak en de breedte van de kaak kan tonen tot inteligentie, maar ik weet niet of dat in dit geval juist is.

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:20

Oh sorry, foutje. Ik dacht dat je zei dat ze van zich zelf een hele dikke kaak had, maar hij is dikker geworden?? Dat kon ik niet helemaal aan je verhaaltje opmerken. Maar is het dan gevuld met vocht of is het gewoon bot?/

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:39

Volgens mij is dat de klier die Antoine bij Ozep oppakte, wat volgens hem niet goed was... Ik zou verder niet weten of het wel of goed niet was, moest alleen opeens daaraan denken...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:04

De voorkant wordt steeds nauwer lijkt het, meer in elkaar, voor zover je dat op een foto kan zien, zijn op verschillende momenten genomen, dus lastig te vergelijken.

Rij je de achterhand er meer onder, sluit ze dus meer, wordt dus korter en lijken de kaken daardoor zwaarder is een mogelijkheid. Wordt ze alleen aan de voorkant meer in elkaar "getrokken" en verandert er verder niets aan de achterkant is ook een mogelijkheid.
Maar dat is onmogelijk om van een foto te beoordelen (ik kan het niet tenminste, er zijn "experts" die dat wel schijnen te kunnen)

Opgezwollen speekselklieren komt ook nog wel eens voor als ze de hele dag met hun hoofd naar beneden staan te grazen en te kauwen in de wei, het voeren van een sinaasappel schijnt dan te helpen (gaan ze enorm van kwijlen!).

Kan het zijn dat ze een dikkere vacht heeft op haar kaken nu het winter is?

Nulla tenaci invia est via

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:17

Het kan zijn dat haar lymfklieren zijn opgezet (durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het de lymf klier is hoor!!!). Ik zou het anders even na laten kijken door de DA!!


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:33

hmm ik zie het niet zo:(

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 18:39

Het is dus niet alleen bij het rijden dat je het ziet, maar ook gewoon, dit is het beste voorbeeld dat ik kon geven waar het het duidelijkst op is. De DA komt volgende week enten dus dan vraag ik het voor de zekerheid nog wel even, ze lijkt er geen last van te hebben ook. Het voelt niet als vocht, meer als spier Verward Een dikke vacht heeft ze niet dus dat kan het ook niet zijn, haar vacht is eigenlijk net als in de zomer.

En Margreet, de voorkant in elkaar trekken hoef ik niet te proberen bij Flair Lachen dan gooit ze haar hoofd zo hoog mogelijk de lucht in en begint te rennen, ik rijd haar bijna alleen op been, hand laat ze niet zo goed toe.

28-09-2007
Nothing compares too you...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:33

Fleur heeft heel vaak 2 'kipfilets'achter haar kaak zitten. Dat zijn de speekselklieren die opzwellen door bijvoorbeeld veel grazen oid.
Ik heb er meerdere keren naar laten kijken, maar krijg elke keer te horen dat het geen kwaad kan.
Als het dus net na de kaak zit en de vorm heeft van een onderhuidse kippenborst (kan het niet beter uitleggen Tong uitsteken ) hoef je je geen zorgen te maken..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:24

Vaak willen deze klieren zeggen dat er geen of niet voldoende ontspanning is met het rijden. HAd mijn paardje ook. Duurt maanden voor ze weg gaan!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 12:04

Ze is wel veel gestressed geweest onder het rijden een paar weken terug, dat gaat nou allemaal weer goed.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:29

Vergeet niet dat ze nogal gespannen was toen de onderste foto gemaakt wordt wat ook wel aan de foto af te zien is en daar kan de kaak ook dikker van lijken.

Lijkt de kaak ook dikker als ze gewoon ontspannen staat?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:13

Jaike haar klieren achter haar kaak waren ook dik en zij
had een keelontsteking. Gewoon even aan je DA vragen
als hij langskomt of hij misschien weet wat dit kan betekenen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:23

De paarden bij ons hebben dat als ze veel op het land hebben gestaan.. ziet er precies zo uit.. of te veel hooi hebben gegeten (kuilgras)

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:55

wat batje zegt......over het grazen, dat heeft de mijne ook! door de klieren die opzetten! vooral omdat ze omlaag staan in de wei!
is verder nix aan de hand hoor!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:07

wanneer is het dik? alleen als je hebt gereden of alleen met het rijden? ik herken het wel een beetje van een paard bij ons op de manege. ik zal morgen even aan de eigenaar vragen wat de DA er van zei bij haar.

I love ya

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:28

wil je niet ongerust maken hoor, maar al eens gedacht aan droes?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers