wat zijn jullie kwijt per maand? (excl. stalling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

wat zijn jullie kwijt per maand? (excl. stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 18:00

hoi,

dit is misschien een vraag waar al heel veel topics over gaan (zo ja, verwijs me dan maar door) maar ik vroeg me af wat jullie buiten stallingkosten (inclusief standaard voer en hooi ed) gemiddeld kwijt zijn aan regelmatig terugkerende kosten, dingen als

-hoefsmid
-verzekeringen
-voedingssuplementen en andere gezondheidsextra's
-alles wat ik vergeten ben... :p

dus geen DA's (onvoorspelbaar) en eenmalige kosten als een zadel oid. wat wel interessant zou zijn zijn de kleine dingetjes die je in de loop der tijd vergaart voor je paard aan "overbodige" luxe, wat je daar gemiddeld per maand aan uitgeeft.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:17

Er is er inderdaad pas een geweest. Maar die ging geloof ik alleen over stalling. Ik betaal nu 150 euro stalling maar dat gaat weer naar 225:( Verder kost de hoefsmid me als ik laat bekappen 45 euro en beslaan 75 euro of zoiets. Voedingssupplementen en dergelijke tel ik maar niet want dan wordt ik gek.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:33

Verzekering ongeveer 37,50/maand, hoefsmid hoeft alleen maar te bekappen en dat kostte me afgelopen week 20 euro. Supplementen... Ik voer hem kruiden bij die ik via via krijg. Ik heb net weer een kilo gekregen voor zo'n 17,50 euro en daar doe ik zo ongeveer een maandje mee. Tsja, dekens en zo is een beetje een doorlopende zaak, zeker als je een slopertje hebt. Ik denk dat je die zelf ook net zo duur en goedkoop kan maken als je zelf weer, maar ik hou zelf nogal van kwaliteit dus ik zal eerder een Bucas kopen dan een goedkoop merk... en tsja, daar betaal je ook voor. Wormenkuurtje ongeveer 10 euro/maand....

Teugeltje dat stuk gaat, halster dat kapot getrokken wordt... Gaat hard hoor...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:52

Dit kun je eigenlijk zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
Oke, Hoefsmid is een vereiste, maar ook dat kun je flink besparen (nee, niet mijn manier van doen).

Maar hier dan even wat ik uitgeef:
Klein detail, ik heb een eigen pensionstalletje, dus al het stro/hooi/voer moet ik zelf kopen. Ik zal het erbij schrijven, of je het nodig hebt is jou zaak Lachen.

Per maand:

* Stro ong. 7 balen per maand = 12 E
* Hooi ong. 4 balen per maand = 10 E
* Voer ong 0.5 zak per maand = 5 E
* Overig voer ong. = 15 E
* Hoefsmid = 5 E (ligt eraan of ik bekap of besla)
* Enten Rhino + Influenza = ?? 5 E

Heb ik het zo? Alles is dus terug gerekend naar het maaandbedrag. Het Enten durf ik zo niet te noemen als je het graag wil weten zoek ik het wel op.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:26

ik heb het de afgelopen 10 maanden bijgehouden en was 1700 euro kwijt. ik heb daar ook rijkleding, dekjes enz bijgeteld.