Gespierde paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Gespierde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 13:48

Sommige westernpaarden zijn heel erg gespierd, kan elk paard zo worden?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:32

Sommige rassen hebben er genetisch meer aanleg voor dan andere.
En door training komt er natuurlijk ook het nodige bij. Haha!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:08

Quarters hebben een extra bilspier. Ik weet niet of de twee andere rassen die ook hebben.

Ben je een Bokker of een Jokker....


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:37

Ods schreef:
Quarters hebben een extra bilspier. Ik weet niet of de twee andere rassen die ook hebben.

Voor het eerst dat ik dat hoor Verward en twijfel of dit zo is. Volgens mij is de bespiering gewoon wat geprononceerder aanwezig bij sommige quarters/paints, wat volgens mij genetisch bepaald is.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:14

Het is niet zo dat ze een éxtra spier hebben, maar wél dat de dijbeenspieren aan binnen en buitenkant verder doorlopen dan bij andere rassen. Daardoor krijg je het 'dikbil' effect.
Overigens is het ook bij Quarters en Paints zo dat niet élk individu zoveel spiermassa heeft. Dat is genetisch bepaald en de ene bloedlijn heeft het meer dan de andere... Kijk maar naar het verschil tussen Halter gefokte paarden en Pleasure gefokte paarden. Hoewel je met voer en specifieke training de spieren bij een halterpaard accentueert, zal het in aanleg wel aanwezig moeten zijn. Wat er niet is kun je er niet 'aan voeren/trainen'...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:31

Oke ik zal het even opzoeken waar ik dat gelezen heb, volgens mij zelfs een promotie blaadje van de AQHA of NQHA.........

Ik meen te denken....Kin (kap) spier?!?!?!

Ben je een Bokker of een Jokker....


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:08

Ods, ik heb precies hetzelfde gehoord Lachen
Ik weet er alleen het fijne niet van.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:56

Chief wel wat kunnen voorstellen bij indicatie van extra spieren bij kwart-war-pony.

Op 1e plaats chief’s war pony wel moeten hebben zo’n extra spieren, want anders is dat voor beestje geen doen om chief met al zijn kilo’s 2 weken lang dwars door midden Nederlandse priari te moeten sjouwen.

Op 2e plaats niet alleen kwart-war-pony’s hebben extra spieren (!?!?)

Ook chief hebben zo’n extra spier.
Nee….. Party!! niet dames nu moeten gaan bulderen en denken aan verkeerde dingen !!!!!.

Chief uitleggen :
Chief’s sqauw altijd wijzen naar extra verdikking op hoogte van chiefs middel en dan zeggen:
“…Chief jij daar hebben een geweldige “welvaartspier” , moeten alleen nog hard worden….”.

Zo, Chief niet kunnen laten om grapje over dit onderwerp te plaatsen. Chief hopen, schrijver niet direct op zijn “spier” getrapt…..

Uch Uch Chief

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:15

*LOL* Geweldige Chief!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:36

Is dat wel 'n spier? Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:36

Ik begon al flink te zweten.....nee niet van Chiefs verhaal Knipoog ..... of ik het dan gedroomd had. Maar ik heb een email gestuurd aan de NQHA & AQHA, nu is het wachten op antwoord. Nergens kan ik het vinden en ik weet zeker dat ik het heb....dacht ik Haha!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:43

haha, dat verhaal van Chiefs spier. Ik betrapte me gelijk op een dirty mind Bloos . Maar dat sommige paarden andere spieren hebben daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal wel een extra goed ontwikkelde spier zijn. Net als van die Jack Russeltjes met van die ontieglijk gespierde kontjes (waar een mens al niet op let Haha! )

Niets zo charmant als een paard in her land.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:47

Natascha, dat was mij ook al opgevallen, van die jackies. Ik heb ook een Jackie, en dat ook een lekker spierbundeltje Kwijl Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:52

Dus jij valt wel op gespierde kontjes Haha! . Die Buddels begint er ook al erg goed uit te zien. Ik vind het zelf ook altijd erg mooi. Een goed getraind gespierd paard met zon op z'n vacht. Prachtig. En Jackies mogen er ook altijd wel wezen. Die kunnen kaarsrecht omhoog vanuit die kleine achterpootjes Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:06

Bud krijgt heerlijke billetjes Lovers Hij krijgt zelfs 2 billen, ipv één doorlopende Haha! Een geultje waar mijn poetspulletjes prima op blijven liggen altijd Tong uitsteken Jackies mogen er zeker wezen. Je moet Yucca eens zien springen, al die spiertjes in haar kontje Lovers
Ze is nu ongeveer 10 maanden oud, en moet nog uitdijen aan de voorkant...dus nu is ze merendeel kont Kwijl Heerlijk die gespierde billetjes! *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:20

XoNo schreef:
Bud krijgt heerlijke billetjes Lovers Hij krijgt zelfs 2 billen, ipv één doorlopende Haha! Een geultje waar mijn poetspulletjes prima op blijven liggen altijd Tong uitsteken

Ik heb me laatst op een fysioclinic laten vertellen dat dit kan komen door té eenzijdige training. Dus of je er zo blij mee moet zijn Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:03

Vind ik aardig gek Sugar. Bud krijgt gewoon grote spieren op zijn kruis...dan is het toch niet meer dan logisch dat hij een naadje krijgt?
Het is ongeveer hetzelfde als wat haflingers hebben...zo'n naadje op het verlengde van de ruggengraat zeg maar. Ik hoop dat je me verkeerd begrepen hebt, anders ga ik me zorgen maken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:08

Citaat:
XoNo schreef:
Bud krijgt heerlijke billetjes Hij krijgt zelfs 2 billen, ipv één doorlopende Een geultje waar mijn poetspulletjes prima op blijven liggen altijd

Ik heb me laatst op een fysioclinic laten vertellen dat dit kan komen door té eenzijdige training. Dus of je er zo blij mee moet zijn


Volgens mij is het gewoon een gespleten croupe. Iets dat wel meer paardenrassen hebben. Hoort er dus gewoon bij!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:16

Hier Bud zijn kontje Lovers Nja...TJE *LOL*

Afbeelding

Je ziet het naadje tussen de billetjes...is dat verkeerd SM?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:46

Haflingerbillen Haha! . Hij ziet er in mijn ogen goed uit hoor Kwijl

Niets zo charmant als een paard in her land.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:59

Na hevig zoeken, want ik had toch ook wel een keer van die "extra" spier gehoord, heb ik het gevonden. In het programmaboekje van de quarter NK 2001 staat in de rasbeschrijving:

"Als enigste ras heeft een Quarter Horse een gaskinspier die zowel aan de binnen als aan de buitenkant even sterk ontwikkelt moet zijn en tot diep in het sprong gewricht doorloopt."

Maar bedoelen ze nou dat de quarter het enige ras is met die spier, of bedoelen ze dat de quarter de enige is waarbij hij zo sterk ontwikkeld is.....

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:41


Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:02

Nanouk schreef:
Alle paarden hebben een Gaskinmuscle, dus waarschijnlijk lopen ze alleen bij een quarter zo ver door.
zie hier:
http://www.circlerranch.com/crcimages/ahorseparts.jpg


Precies! Dat was ik nou ook aan het zoeken, vond inderdaad meerdere paardenrassen met de gaskinspier, ook honden blijken deze te hebben. Dus geen extra spier, maar misschien bij een quarter dan wel extra ontwikkeld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:03

Bij Jackies ook extra ontwikkeld dan zeker? *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:54

Xono: jij bedoeld gewoon zijn verzonken ruggegraat Haha! . Ik doelde op het feit dat aan één kant er 2 spieren zichtbaar kunnen zijn die eigenlijk één geheel horen te zijn.
Dus niks om je zorgen over te maken Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers